PUBLICIDADE E CONSUMO: UM ESTUDO SOBRE A RESSONÂNCIA DISCURSIVA NO CONTEMPORÂNEO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: ZANINI, GUSTAVO MOREIRA
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Texto Completo: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1996
Resumo: The sociocultural and technological transformations of the contemporary world have resulted in the emergence of new communication postures. In the advertising context, we see how the consolidation of a participative and interactive model gains body with proposals of incorporation of what is individual and subjective to the own argumentative structure of ads. With theoretical and methodological subsidies derived from language studies and discourse analysis, we demonstrate how this circularity is performed by new models of relationship between the agents. For this, initially we try to articulate a theoretical course and then, articulate an analysis device which materializes the intersubjective effect of discursive resonance. In this way, we point to new discursive strategies in the creation of links, especially especially within consumption.
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spelling Chiachiri Filho, Antonio RobertoChiachiri Filho , Antonio RobertoFarias , Luiz Alberto deCasaqui , VanderIahn , RobertaMorais , Rodrigo deZANINI, GUSTAVO MOREIRA2020-02-20T19:45:39Z2019-03-26ZANINI, GUSTAVO MOREIRA. PUBLICIDADE E CONSUMO: UM ESTUDO SOBRE A RESSONÂNCIA DISCURSIVA NO CONTEMPORÂNEO. 2019. [163 folhas]. Tese( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, [Sao Bernardo do Campo] .http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1996The sociocultural and technological transformations of the contemporary world have resulted in the emergence of new communication postures. In the advertising context, we see how the consolidation of a participative and interactive model gains body with proposals of incorporation of what is individual and subjective to the own argumentative structure of ads. With theoretical and methodological subsidies derived from language studies and discourse analysis, we demonstrate how this circularity is performed by new models of relationship between the agents. For this, initially we try to articulate a theoretical course and then, articulate an analysis device which materializes the intersubjective effect of discursive resonance. In this way, we point to new discursive strategies in the creation of links, especially especially within consumption.As transformações socioculturais e tecnológicas características do contemporâneo resultaram na emergência de novas posturas comunicacionais. No contexto publicitário, vemos como a consolidação de um modelo essencialmente participativo e interativo ganha corpo com diferentes propostas de incorporação daquilo que é individual e subjetivo à própria estrutura argumentativa do anúncio. Com subsídios teóricos e metodológicos provenientes dos estudos de linguagem e da análise do discurso, procuramos demonstrar como essa circularidade se realiza a partir de novos modelos de relação entre os agentes da comunicação. Para isso, inicialmente construímos um percurso teórico para que, em seguida, pudéssemos articular um dispositivo de análise que materializasse o efeito intersubjetivo da ressonância discursiva. Desta forma, apontamos para novas estratégias discursivas na criação de vínculos, especialmente no âmbito do consumo.Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2020-02-20T19:45:39Z No. of bitstreams: 1 Gustavo M Zanini2.pdf: 4248337 bytes, checksum: c8b7309d964632b050812efd3f905e04 (MD5)Made available in DSpace on 2020-02-20T19:45:39Z (GMT). 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