MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1838 |
Resumo: | The increase in content marketing production by companies and the increasing search of communication professionals for the proof of results have raised the need for more knowledge regarding measurement techniques. This dissertation proposes to analyze the process of measurement and evaluation in custom publishing with the objective of gathering metrics and methodologies that can be used day by day by publishers. The methodology used was divided in three parts. The first one presents literature review through a bibliographical research with the purpose of gathering the methods of measurement proposed by researchers in marketing, communication and public relations areas. The second part presents a field research of qualitative nature, through a exploratory study and semi-structured interviews with six Brazilian publishing houses. In the third part, a documentary study was carried out to investigate the measurement process of 35 custom magazines produced in England. The results show that the Brazilian publishers haven’t incorporated the measurement of results in their activities, aren’t aware of the metrics and don’t have professionals specialized in the subject. The English publishers are in a more advanced stage: they carry out the measurement regularly, but using little variety of metrics. |
id |
METO_9f17dc48dfd8da630f577db44ecce9ae |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1838 |
network_acronym_str |
METO |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Farias, Luiz Alberto deLopes, Valéria de Siqueira CastroChiachiri, RobertoMORO, ROSIANE SIMONE2019-02-25T16:24:30Z2018-10-30MORO, ROSIANE SIMONE. MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias. 2018. 145folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, São Bernardo do Campo, 2018.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1838The increase in content marketing production by companies and the increasing search of communication professionals for the proof of results have raised the need for more knowledge regarding measurement techniques. This dissertation proposes to analyze the process of measurement and evaluation in custom publishing with the objective of gathering metrics and methodologies that can be used day by day by publishers. The methodology used was divided in three parts. The first one presents literature review through a bibliographical research with the purpose of gathering the methods of measurement proposed by researchers in marketing, communication and public relations areas. The second part presents a field research of qualitative nature, through a exploratory study and semi-structured interviews with six Brazilian publishing houses. In the third part, a documentary study was carried out to investigate the measurement process of 35 custom magazines produced in England. The results show that the Brazilian publishers haven’t incorporated the measurement of results in their activities, aren’t aware of the metrics and don’t have professionals specialized in the subject. The English publishers are in a more advanced stage: they carry out the measurement regularly, but using little variety of metrics.O aumento da produção de conteúdo pelas empresas e a crescente busca dos profissionais de comunicação pela comprovação de resultados fez surgir no mercado a necessidade de maior conhecimento sobre técnicas de mensuração. Esta dissertação se propõe a analisar o processo de mensuração e avaliação em revistas customizadas com o objetivo de reunir métricas e metodologias que possam ser usadas no dia a dia pelas editoras. O percurso metodológico utilizado foi dividido em três partes. A primeira apresenta a revisão de literatura por meio de pesquisa bibliográfica com o intuito de reunir os métodos de mensuração propostos por pesquisadores das áreas de marketing, comunicação e relações públicas. A segunda parte traz uma pesquisa de campo de natureza qualitativa, por meio de estudo exploratório e entrevistas semiestruturadas realizadas com seis editoras brasileiras. Na terceira parte foi realizado um estudo documental para averiguar o processo de mensuração de 35 revistas customizadas produzidas na Inglaterra. Os resultados demonstram que as editoras brasileiras ainda não incorporaram a mensuração de resultados em suas atividades, desconhecem as métricas e não possuem profissionais especializados no assunto. Já as editoras inglesas encontram-se em um estágio mais avançado: realizam a mensuração com regularidade, porém utilizando pouca variedade de métricas.Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2019-02-25T16:24:30Z No. of bitstreams: 1 Rosiane Simone Moro.pdf: 2442395 bytes, checksum: 1f5c2de05d4c0c9ba0afe8dd865ef4aa (MD5)Made available in DSpace on 2019-02-25T16:24:30Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Rosiane Simone Moro.pdf: 2442395 bytes, checksum: 1f5c2de05d4c0c9ba0afe8dd865ef4aa (MD5) Previous issue date: 2018-10-30Conselho Nacional de Pesquisa e Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPqapplication/pdfporUniversidade Metodista de Sao PauloComunicacao SocialIMSBrasilComunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao SocialRevistas customizadas. Métricas; Mensuração e avaliação de resultados; Conteúdo de marca; Comunicação empresarialCustom publishing; Metrics; Measurement and evaluation of results; Branded content; Business communicationCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOMENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologiasMEASUREMENT OF RESULTS IN CUSTOMIR MAGAZINES An analysis of metrics and methodologiesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis4333470630449360357500500600600-7662988059372876986-4056021055502874573-2555911436985713659info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAORIGINALRosiane Simone Moro.pdfRosiane Simone Moro.pdfapplication/pdf2442395http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1838/2/Rosiane+Simone+Moro.pdf1f5c2de05d4c0c9ba0afe8dd865ef4aaMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1838/1/license.txtbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51tede/18382019-02-25 13:24:30.977oai:tahbit.umesp.edu.dti: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Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2019-02-25T16:24:30Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
MEASUREMENT OF RESULTS IN CUSTOMIR MAGAZINES An analysis of metrics and methodologies |
title |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
spellingShingle |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias MORO, ROSIANE SIMONE Revistas customizadas. Métricas; Mensuração e avaliação de resultados; Conteúdo de marca; Comunicação empresarial Custom publishing; Metrics; Measurement and evaluation of results; Branded content; Business communication CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
title_full |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
title_fullStr |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
title_full_unstemmed |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
title_sort |
MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias |
author |
MORO, ROSIANE SIMONE |
author_facet |
MORO, ROSIANE SIMONE |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Farias, Luiz Alberto de |
dc.contributor.advisor-co1.fl_str_mv |
Lopes, Valéria de Siqueira Castro |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Chiachiri, Roberto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
MORO, ROSIANE SIMONE |
contributor_str_mv |
Farias, Luiz Alberto de Lopes, Valéria de Siqueira Castro Chiachiri, Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Revistas customizadas. Métricas; Mensuração e avaliação de resultados; Conteúdo de marca; Comunicação empresarial |
topic |
Revistas customizadas. Métricas; Mensuração e avaliação de resultados; Conteúdo de marca; Comunicação empresarial Custom publishing; Metrics; Measurement and evaluation of results; Branded content; Business communication CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Custom publishing; Metrics; Measurement and evaluation of results; Branded content; Business communication |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
The increase in content marketing production by companies and the increasing search of communication professionals for the proof of results have raised the need for more knowledge regarding measurement techniques. This dissertation proposes to analyze the process of measurement and evaluation in custom publishing with the objective of gathering metrics and methodologies that can be used day by day by publishers. The methodology used was divided in three parts. The first one presents literature review through a bibliographical research with the purpose of gathering the methods of measurement proposed by researchers in marketing, communication and public relations areas. The second part presents a field research of qualitative nature, through a exploratory study and semi-structured interviews with six Brazilian publishing houses. In the third part, a documentary study was carried out to investigate the measurement process of 35 custom magazines produced in England. The results show that the Brazilian publishers haven’t incorporated the measurement of results in their activities, aren’t aware of the metrics and don’t have professionals specialized in the subject. The English publishers are in a more advanced stage: they carry out the measurement regularly, but using little variety of metrics. |
publishDate |
2018 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2018-10-30 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2019-02-25T16:24:30Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
MORO, ROSIANE SIMONE. MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias. 2018. 145folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, São Bernardo do Campo, 2018. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1838 |
identifier_str_mv |
MORO, ROSIANE SIMONE. MENSURAÇÃO DE RESULTADOS EM REVISTAS CUSTOMIZADAS Uma análise de métricas e metodologias. 2018. 145folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, São Bernardo do Campo, 2018. |
url |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1838 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
4333470630449360357 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-7662988059372876986 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-4056021055502874573 |
dc.relation.sponsorship.fl_str_mv |
-2555911436985713659 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Comunicacao Social |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
IMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao Social |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1838/2/Rosiane+Simone+Moro.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1838/1/license.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
1f5c2de05d4c0c9ba0afe8dd865ef4aa bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br |
_version_ |
1791079566723252224 |