COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1765 |
Resumo: | The phenomenon of the child as creator of online content has been gaining prominence in the work of researchers from different specialties and countries. The main objective of this research is to explore this new communication phenomenon that is the child that produces and distributes online content from the angle of marketing communication, and more specifically, to understand how brands and children's advertising are present in the productions of young YouTubers. To do so, the research was developed under a qualitative exploratory approach, through bibliographical and documentary research and through content analysis of the videos of young YouTuber Julia Silva, made available in its homonymous channel on YouTube. It was possible to identify that the brands are present in the productions of the YouTubers in three ways, through explicit advertising, non explicit advertising and spontaneous mention of brand. |
id |
METO_b2d5fdb735ff5ac9ac738c6a687a02b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1765 |
network_acronym_str |
METO |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Galindo, Daniel dos SantosSilva, Cilene Victor daChiachiri Filho, Antonio RobertoGiacomini Filho, GinoOLIVEIRA, JONATAS DA SILVA2018-07-17T14:26:17Z2018-04-03OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA. COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA. 2018. 144 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1765The phenomenon of the child as creator of online content has been gaining prominence in the work of researchers from different specialties and countries. The main objective of this research is to explore this new communication phenomenon that is the child that produces and distributes online content from the angle of marketing communication, and more specifically, to understand how brands and children's advertising are present in the productions of young YouTubers. To do so, the research was developed under a qualitative exploratory approach, through bibliographical and documentary research and through content analysis of the videos of young YouTuber Julia Silva, made available in its homonymous channel on YouTube. It was possible to identify that the brands are present in the productions of the YouTubers in three ways, through explicit advertising, non explicit advertising and spontaneous mention of brand.O fenômeno da criança como criadora de conteúdo on-line vem ganhando destaque em trabalhos de pesquisadores de diversas especialidades e países. O objetivo fundamental desta pesquisa é explorar esse novo fenômeno comunicacional que é a criança produtora e distribuidora de conteúdo on-line sob o ângulo da comunicação mercadológica, e mais especificamente, entender de que forma as marcas e a publicidade infantil estão presentes nas produções dos youtubers mirins. Para tanto, a pesquisa foi desenvolvida sob uma abordagem qualitativa exploratória, por meio de pesquisa bibliográfica e documental e mediante a análise de conteúdo dos vídeos da youtuber mirim Julia Silva, disponibilizados em seu canal homônimo no YouTube. Foi possível identificar que as marcas estão presentes nas produções dos youtubers de três formas, via publicidade explícita, publicidade não explícita e menção espontânea de marca.Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2018-07-17T14:26:17Z No. of bitstreams: 1 Jonatas Oliveira.pdf: 1549112 bytes, checksum: cd78179516d3a111b7577047a52d5eee (MD5)Made available in DSpace on 2018-07-17T14:26:17Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Jonatas Oliveira.pdf: 1549112 bytes, checksum: cd78179516d3a111b7577047a52d5eee (MD5) Previous issue date: 2018-04-03application/pdfporUniversidade Metodista de Sao PauloComunicacao SocialIMSBrasilComunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao SocialComunicação Mercadológica; Publicidade Infantil; Youtube; Youtuber MirimMarket Communication; Children's Advertising; Youtube Young YoutuberCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOCOMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVACOMMUNICATION, CONSUMPTION AND CHILDHOOD IN THE ON-LINE MEDIA AGE: AN ANALYSIS ON CHILD ADVERTISING IN THE VIDEOS OF YOUTUBER MIRIM JULIA SILVAinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis4333470630449360357500500600-7662988059372876986-4056021055502874573info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAORIGINALJonatas Oliveira.pdfJonatas Oliveira.pdfapplication/pdf1549112http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1765/2/Jonatas+Oliveira.pdfcd78179516d3a111b7577047a52d5eeeMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1765/1/license.txtbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51tede/17652018-07-17 11:26:17.738oai:tahbit.umesp.edu.dti: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Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2018-07-17T14:26:17Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
COMMUNICATION, CONSUMPTION AND CHILDHOOD IN THE ON-LINE MEDIA AGE: AN ANALYSIS ON CHILD ADVERTISING IN THE VIDEOS OF YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
title |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
spellingShingle |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA Comunicação Mercadológica; Publicidade Infantil; Youtube; Youtuber Mirim Market Communication; Children's Advertising; Youtube Young Youtuber CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
title_full |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
title_fullStr |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
title_full_unstemmed |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
title_sort |
COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA |
author |
OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA |
author_facet |
OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Galindo, Daniel dos Santos |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Silva, Cilene Victor da |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Chiachiri Filho, Antonio Roberto |
dc.contributor.referee3.fl_str_mv |
Giacomini Filho, Gino |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA |
contributor_str_mv |
Galindo, Daniel dos Santos Silva, Cilene Victor da Chiachiri Filho, Antonio Roberto Giacomini Filho, Gino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Mercadológica; Publicidade Infantil; Youtube; Youtuber Mirim |
topic |
Comunicação Mercadológica; Publicidade Infantil; Youtube; Youtuber Mirim Market Communication; Children's Advertising; Youtube Young Youtuber CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Market Communication; Children's Advertising; Youtube Young Youtuber |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
The phenomenon of the child as creator of online content has been gaining prominence in the work of researchers from different specialties and countries. The main objective of this research is to explore this new communication phenomenon that is the child that produces and distributes online content from the angle of marketing communication, and more specifically, to understand how brands and children's advertising are present in the productions of young YouTubers. To do so, the research was developed under a qualitative exploratory approach, through bibliographical and documentary research and through content analysis of the videos of young YouTuber Julia Silva, made available in its homonymous channel on YouTube. It was possible to identify that the brands are present in the productions of the YouTubers in three ways, through explicit advertising, non explicit advertising and spontaneous mention of brand. |
publishDate |
2018 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2018-07-17T14:26:17Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2018-04-03 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA. COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA. 2018. 144 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1765 |
identifier_str_mv |
OLIVEIRA, JONATAS DA SILVA. COMUNICAÇÃO, CONSUMO E INFÂNCIA NA ERA DAS MÍDIAS ON-LINE: UMA ANÁLISE SOBRE A PUBLICIDADE INFANTIL NOS VÍDEOS DA YOUTUBER MIRIM JULIA SILVA. 2018. 144 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo. |
url |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1765 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
4333470630449360357 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-7662988059372876986 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-4056021055502874573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Comunicacao Social |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
IMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao Social |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1765/2/Jonatas+Oliveira.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1765/1/license.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
cd78179516d3a111b7577047a52d5eee bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br |
_version_ |
1791079565509001216 |