MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vassimon, Georgia
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Texto Completo: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1020
Resumo: This research intends to study the meaning and educational reaching in two different objects: the virtues of prudentia and the telling art of mashalim. The specif intention is to elaborate some sort of anthology that helps to rescue the relationship between prudentia/ the formation of our teachers at fundamental and medium levels - but also it is to capacitate the professors with some material that allows them to build up his own repertoire. The material hereby presented is a selection - with both philosofical and pedagogic thinking - to help understand the antropological values on it. For that to happen, we concentrate on classical Thomas of Aquino, especially his studies on virtues (Thomas of Aquino, 2005); and also his contemporary interpreters: Josef Pieper and Jean Launand. Besides that, my personal experience as story teller based on psychodramatist Moreno, byologist Maturana and another theorethicals was really crucial. Scholars who have written works referring to writing and reading as a tool to broaden dialogue with professors.
id METO_b6e29850537f1dd1b228897d86c08ae4
oai_identifier_str oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1020
network_acronym_str METO
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
repository_id_str
spelling Lauand, Luiz JeanCPF:22222222229Fischmann, RoseliCPF:63561230303http://lattes.cnpq.br/8371851068257049Horta, SylvioCPF:12345678524CPF:16758663841Vassimon, Georgia2016-08-03T16:15:45Z2014-06-302014-03-27http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1020This research intends to study the meaning and educational reaching in two different objects: the virtues of prudentia and the telling art of mashalim. The specif intention is to elaborate some sort of anthology that helps to rescue the relationship between prudentia/ the formation of our teachers at fundamental and medium levels - but also it is to capacitate the professors with some material that allows them to build up his own repertoire. The material hereby presented is a selection - with both philosofical and pedagogic thinking - to help understand the antropological values on it. For that to happen, we concentrate on classical Thomas of Aquino, especially his studies on virtues (Thomas of Aquino, 2005); and also his contemporary interpreters: Josef Pieper and Jean Launand. Besides that, my personal experience as story teller based on psychodramatist Moreno, byologist Maturana and another theorethicals was really crucial. Scholars who have written works referring to writing and reading as a tool to broaden dialogue with professors.Essa pesquisa tem por objetivo estudar o significado e o alcance educativos, por um lado da virtude da prudentia e, por outro, da arte de contar mashalim. O objetivo específico é elaborar uma coletânea que ajude a resgatar a relação prudentia / narrativas na formação de professores de ensino fundamental e médio e também dotar o docente de um material que sirva para que ele mesmo elabore o seu próprio repertório nesse campo. O material aqui apresentado é uma coletânea acompanhada de reflexões filosóficas e pedagógicas, que ajudaram a compreender os valores antropológicos das situações envolvidas. Para isso, apoiamo-nos no referencial teórico clássico de Tomás de Aquino, especialmente em seus estudos sobre essa virtude (Tomás de Aquino, 2005), e em seus intérpretes contemporâneos: Josef Pieper e Jean Lauand. Além disso, foi central a minha experiência pessoal como contadora de histórias que se baseia no psicodramatista Moreno, no biólogo Maturana e em teóricos que têm desenvolvido trabalhos referentes à leitura e escrita para ampliar o diálogo com os professores.Made available in DSpace on 2016-08-03T16:15:45Z (GMT). No. of bitstreams: 1 GV.pdf: 711772 bytes, checksum: 9f6618b178d2e978cca03003011043ad (MD5) Previous issue date: 2014-03-27Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfhttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/2602/GV.pdf.jpgporUniversidade Metodista de São PauloPÓS GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃOUMESPBREducaçãoMashalimNarrativasPrudentiaEducaçãoPsicodramaMashalimNarrativesPrudentiaEducationPsycodramaCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOMASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIAMashalim to count grams for education for proventiainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTATHUMBNAILGV.pdf.jpgGV.pdf.jpgimage/jpeg2104http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1020/2/GV.pdf.jpgc4715912a635b5fbde63d2a9b070733fMD52ORIGINALGV.pdfapplication/pdf711772http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1020/1/GV.pdf9f6618b178d2e978cca03003011043adMD51tede/10202016-08-03 15:10:11.697oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1020Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2016-08-03T18:10:11Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false
dc.title.por.fl_str_mv MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Mashalim to count grams for education for proventia
title MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
spellingShingle MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
Vassimon, Georgia
Mashalim
Narrativas
Prudentia
Educação
Psicodrama
Mashalim
Narratives
Prudentia
Education
Psycodrama
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
title_full MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
title_fullStr MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
title_full_unstemmed MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
title_sort MASHALIM PARA CONTAR - SUBSÍDIOS PARA A EDUCAÇÃO PARA A PRUDENTIA
author Vassimon, Georgia
author_facet Vassimon, Georgia
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Lauand, Luiz Jean
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv CPF:22222222229
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Fischmann, Roseli
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv CPF:63561230303
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/8371851068257049
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Horta, Sylvio
dc.contributor.referee2ID.fl_str_mv CPF:12345678524
dc.contributor.authorID.fl_str_mv CPF:16758663841
dc.contributor.author.fl_str_mv Vassimon, Georgia
contributor_str_mv Lauand, Luiz Jean
Fischmann, Roseli
Horta, Sylvio
dc.subject.por.fl_str_mv Mashalim
Narrativas
Prudentia
Educação
Psicodrama
topic Mashalim
Narrativas
Prudentia
Educação
Psicodrama
Mashalim
Narratives
Prudentia
Education
Psycodrama
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Mashalim
Narratives
Prudentia
Education
Psycodrama
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description This research intends to study the meaning and educational reaching in two different objects: the virtues of prudentia and the telling art of mashalim. The specif intention is to elaborate some sort of anthology that helps to rescue the relationship between prudentia/ the formation of our teachers at fundamental and medium levels - but also it is to capacitate the professors with some material that allows them to build up his own repertoire. The material hereby presented is a selection - with both philosofical and pedagogic thinking - to help understand the antropological values on it. For that to happen, we concentrate on classical Thomas of Aquino, especially his studies on virtues (Thomas of Aquino, 2005); and also his contemporary interpreters: Josef Pieper and Jean Launand. Besides that, my personal experience as story teller based on psychodramatist Moreno, byologist Maturana and another theorethicals was really crucial. Scholars who have written works referring to writing and reading as a tool to broaden dialogue with professors.
publishDate 2014
dc.date.available.fl_str_mv 2014-06-30
dc.date.issued.fl_str_mv 2014-03-27
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-08-03T16:15:45Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1020
url http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1020
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv PÓS GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO
dc.publisher.initials.fl_str_mv UMESP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Educação
publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron:METODISTA
instname_str Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron_str METODISTA
institution METODISTA
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
bitstream.url.fl_str_mv http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1020/2/GV.pdf.jpg
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1020/1/GV.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv c4715912a635b5fbde63d2a9b070733f
9f6618b178d2e978cca03003011043ad
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
repository.mail.fl_str_mv biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br
_version_ 1791079557656215552