Ensino médio: realidade e expectativas juvenis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Baciano, Gislaine de Medeiros
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove
Texto Completo: http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/459
Resumo: This work argues the formation of youth in the society contemporary in the scope of the pertaining to school education of average level. One searchs to understand the reality of Medium Teaching paulistano public and expectations of the youngs in relation to the school being aimed at to identify the difficulties that occur in the process of schooling of the young. They are analyzed official documents, statistics, previous studies and the proper perceptions of the students of a state school on Medium Teaching. On the basis of the concept of formation considered for Adorno (1995), we conclude that the formation of youth contemporary comes being social and culturally narrowed, conditioned the spaces and circumstances that it imposes limits. And also that the young considers the formation promoted currently for meaningless the school as inadequate and in such conjuncture develops strategies of adaptation and auto-preservation.
id NOVE_b76ddf93720ce81b27c37c3711200d2c
oai_identifier_str oai:localhost:tede/459
network_acronym_str NOVE
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove
repository_id_str
spelling Roggero, RosemaryCPF:00000000000http://lattes.cnpq.br/6133043453679958Lorieri, Marcos AntonioCPF:00000000000http://lattes.cnpq.br/2474684049522416Giovinazzo Junior, Carlos Antoniohttp://lattes.cnpq.br/5969230919823134CPF:31299838804http://lattes.cnpq.br/6196513135729688Baciano, Gislaine de Medeiros2015-04-08T14:36:42Z2012-03-012011-10-19BACIANO, Gislaine de Medeiros. Average education: youthful reality and expectations. 2011. 167 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Nove de Julho, São Paulo, 2011.http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/459This work argues the formation of youth in the society contemporary in the scope of the pertaining to school education of average level. One searchs to understand the reality of Medium Teaching paulistano public and expectations of the youngs in relation to the school being aimed at to identify the difficulties that occur in the process of schooling of the young. They are analyzed official documents, statistics, previous studies and the proper perceptions of the students of a state school on Medium Teaching. On the basis of the concept of formation considered for Adorno (1995), we conclude that the formation of youth contemporary comes being social and culturally narrowed, conditioned the spaces and circumstances that it imposes limits. And also that the young considers the formation promoted currently for meaningless the school as inadequate and in such conjuncture develops strategies of adaptation and auto-preservation.Este trabalho discute a formação da juventude na sociedade contemporânea no âmbito da educação escolar de nível médio. Busca-se compreender a realidade do Ensino Médio público paulistano e as expectativas juvenis em relação à escola visando identificar as dificuldades que ocorrem no processo de escolarização dos jovens. São analisados documentos oficiais, estatísticas, estudos anteriores e as próprias percepções dos estudantes de uma escola estadual de Ensino Médio. Com base no conceito de formação proposto por Adorno (1995), concluímos que a formação da juventude contemporânea vem sendo socioculturalmente estreitada, condicionada a espaços e circunstâncias limitantes. E também que os jovens consideram a formação promovida atualmente pela escola como inadequada e sem sentido e em tal conjuntura desenvolvem estratégias de adaptação e autopreservação.Made available in DSpace on 2015-04-08T14:36:42Z (GMT). No. of bitstreams: 1 B_Gislaine de Medeiros Baciano.pdf: 821395 bytes, checksum: e2f90012306a0ccc5e338bf63077d76f (MD5) Previous issue date: 2011-10-19application/pdfporUniversidade Nove de JulhoPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUninoveBREducaçãoPolíticas em EducaçãoFormação. JovensEnsino MédioHistória OralPolitics in EducationFormationYoung. Medium TeachingVerbal HistoryCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOEnsino médio: realidade e expectativas juvenisAverage education: youthful reality and expectationsinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis-240345818910352367600info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninoveinstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEORIGINALB_Gislaine de Medeiros Baciano.pdfapplication/pdf821395http://localhost:8080/tede/bitstream/tede/459/1/B_Gislaine+de+Medeiros+Baciano.pdfe2f90012306a0ccc5e338bf63077d76fMD51tede/4592022-06-02 14:52:21.785oai:localhost:tede/459Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://bibliotecatede.uninove.br/PRIhttp://bibliotecatede.uninove.br/oai/requestbibliotecatede@uninove.br||bibliotecatede@uninove.bropendoar:2022-06-02T17:52:21Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.por.fl_str_mv Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Average education: youthful reality and expectations
title Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
spellingShingle Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
Baciano, Gislaine de Medeiros
Políticas em Educação
Formação. Jovens
Ensino Médio
História Oral
Politics in Education
Formation
Young. Medium Teaching
Verbal History
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
title_full Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
title_fullStr Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
title_full_unstemmed Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
title_sort Ensino médio: realidade e expectativas juvenis
author Baciano, Gislaine de Medeiros
author_facet Baciano, Gislaine de Medeiros
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Roggero, Rosemary
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv CPF:00000000000
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/6133043453679958
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Lorieri, Marcos Antonio
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv CPF:00000000000
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/2474684049522416
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Giovinazzo Junior, Carlos Antonio
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/5969230919823134
dc.contributor.authorID.fl_str_mv CPF:31299838804
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/6196513135729688
dc.contributor.author.fl_str_mv Baciano, Gislaine de Medeiros
contributor_str_mv Roggero, Rosemary
Lorieri, Marcos Antonio
Giovinazzo Junior, Carlos Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv Políticas em Educação
Formação. Jovens
Ensino Médio
História Oral
topic Políticas em Educação
Formação. Jovens
Ensino Médio
História Oral
Politics in Education
Formation
Young. Medium Teaching
Verbal History
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Politics in Education
Formation
Young. Medium Teaching
Verbal History
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description This work argues the formation of youth in the society contemporary in the scope of the pertaining to school education of average level. One searchs to understand the reality of Medium Teaching paulistano public and expectations of the youngs in relation to the school being aimed at to identify the difficulties that occur in the process of schooling of the young. They are analyzed official documents, statistics, previous studies and the proper perceptions of the students of a state school on Medium Teaching. On the basis of the concept of formation considered for Adorno (1995), we conclude that the formation of youth contemporary comes being social and culturally narrowed, conditioned the spaces and circumstances that it imposes limits. And also that the young considers the formation promoted currently for meaningless the school as inadequate and in such conjuncture develops strategies of adaptation and auto-preservation.
publishDate 2011
dc.date.issued.fl_str_mv 2011-10-19
dc.date.available.fl_str_mv 2012-03-01
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2015-04-08T14:36:42Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv BACIANO, Gislaine de Medeiros. Average education: youthful reality and expectations. 2011. 167 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Nove de Julho, São Paulo, 2011.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/459
identifier_str_mv BACIANO, Gislaine de Medeiros. Average education: youthful reality and expectations. 2011. 167 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Nove de Julho, São Paulo, 2011.
url http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/459
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.cnpq.fl_str_mv -240345818910352367
dc.relation.confidence.fl_str_mv 600
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Educação
dc.publisher.initials.fl_str_mv Uninove
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Educação
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:UNINOVE
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str UNINOVE
institution UNINOVE
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove
bitstream.url.fl_str_mv http://localhost:8080/tede/bitstream/tede/459/1/B_Gislaine+de+Medeiros+Baciano.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv e2f90012306a0ccc5e338bf63077d76f
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv bibliotecatede@uninove.br||bibliotecatede@uninove.br
_version_ 1811016860810870784