Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Angeli dos Santos, Acácia Aparecida
Data de Publicação: 1991
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Psicologia (Campinas)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7970
Resumo: This work has intended to carry out a characterization of the reading environment of university students and an evaluation of Cloze's technique effectiveness as a tool for diagnosis of comprehension in reading and for prognosis of academical performance of the subjects. The influence of school period (day-time or evening) has also been appraised. The data collected, via questionaries, have revealed that reading and study practices occur with less frequency than desirable, and that Cloze's tech[1]nique can be utilized as an effective instrument for reading evaluation and for prediction of academical performance.
id PUC_CAMP-3_02834d768d68b3897e5d8e74b7aab9f1
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7970
network_acronym_str PUC_CAMP-3
network_name_str Estudos de Psicologia (Campinas)
repository_id_str
spelling Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity studentsDESEMPENHO EM LEITURA: UM ESTUDO DIAGNÓSTICO DA COMPREENSÃO E HÁBITOS DE LEITURA ENTRE UNIVERSITÁRIOSComprehension in readingCloze's techniquesReading habitsReading in higher educationCompreensão em LeituraTécnica de ClozeHábitos de LeituraLeitura no ensino superiorThis work has intended to carry out a characterization of the reading environment of university students and an evaluation of Cloze's technique effectiveness as a tool for diagnosis of comprehension in reading and for prognosis of academical performance of the subjects. The influence of school period (day-time or evening) has also been appraised. The data collected, via questionaries, have revealed that reading and study practices occur with less frequency than desirable, and that Cloze's tech[1]nique can be utilized as an effective instrument for reading evaluation and for prediction of academical performance.Este trabalho pretendeu realizar uma caracterização do ambiente de leitura de alunos universitários e a avaliação da eficiência da técnica de Cloze como instrumento de diagnóstico da compreensão em leitura e de prognóstico do desempenho acadêmico dos sujeitos. Foi avaliada também a influência de fator turno. Os dados colhidos, via questionários, revelaram que as práticas de leitura e estudo ocorrem com frequência inferior à desejável e que a técnica de Cloze pode ser utilizada como um instrumento eficaz para a avaliação da compreensão e para a predição do desempenho acadêmico.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1991-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7970Psychological Studies; Vol. 8 No. 1 (1991): Estudos de Psicologia; 06-19Estudos de Psicologia; Vol. 8 Núm. 1 (1991): Estudos de Psicologia; 06-19Estudos de Psicologia; v. 8 n. 1 (1991): Estudos de Psicologia; 06-191982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7970/5488https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAngeli dos Santos, Acácia Aparecida 2024-04-24T14:35:06Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7970Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-24T14:35:06Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
DESEMPENHO EM LEITURA: UM ESTUDO DIAGNÓSTICO DA COMPREENSÃO E HÁBITOS DE LEITURA ENTRE UNIVERSITÁRIOS
title Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
spellingShingle Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
Angeli dos Santos, Acácia Aparecida
Comprehension in reading
Cloze's techniques
Reading habits
Reading in higher education
Compreensão em Leitura
Técnica de Cloze
Hábitos de Leitura
Leitura no ensino superior
title_short Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
title_full Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
title_fullStr Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
title_full_unstemmed Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
title_sort Performance ín reading a diagnostic study on reading habits and comprehension among uníversity students
author Angeli dos Santos, Acácia Aparecida
author_facet Angeli dos Santos, Acácia Aparecida
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Angeli dos Santos, Acácia Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv Comprehension in reading
Cloze's techniques
Reading habits
Reading in higher education
Compreensão em Leitura
Técnica de Cloze
Hábitos de Leitura
Leitura no ensino superior
topic Comprehension in reading
Cloze's techniques
Reading habits
Reading in higher education
Compreensão em Leitura
Técnica de Cloze
Hábitos de Leitura
Leitura no ensino superior
description This work has intended to carry out a characterization of the reading environment of university students and an evaluation of Cloze's technique effectiveness as a tool for diagnosis of comprehension in reading and for prognosis of academical performance of the subjects. The influence of school period (day-time or evening) has also been appraised. The data collected, via questionaries, have revealed that reading and study practices occur with less frequency than desirable, and that Cloze's tech[1]nique can be utilized as an effective instrument for reading evaluation and for prediction of academical performance.
publishDate 1991
dc.date.none.fl_str_mv 1991-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7970
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7970
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7970/5488
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Psychological Studies; Vol. 8 No. 1 (1991): Estudos de Psicologia; 06-19
Estudos de Psicologia; Vol. 8 Núm. 1 (1991): Estudos de Psicologia; 06-19
Estudos de Psicologia; v. 8 n. 1 (1991): Estudos de Psicologia; 06-19
1982-0275
reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Estudos de Psicologia (Campinas)
collection Estudos de Psicologia (Campinas)
repository.name.fl_str_mv Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799126020002938880