The developmental approach for early intervention in autism
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6844 |
Resumo: | Early intervention in autism has become possible as a result of early identification. The developmental approach tries to understand the pervasive impairment of the developmental process in autism. The objective of this article is to analyze some early intervention programs that adopt this approach. The different programs main characteristics are presented by the five most important areas: nonverbal communication, imitation, sensory processing, peer play and family. In conclusion, results concerning treatments effectiveness are commented. |
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The developmental approach for early intervention in autismA perspectiva desenvolvimentista para a intervenção precoce no autismocrianças autistas intervenção precoce desenvolvimento infantilautistic childrenearly interventionchildhood developmentEarly intervention in autism has become possible as a result of early identification. The developmental approach tries to understand the pervasive impairment of the developmental process in autism. The objective of this article is to analyze some early intervention programs that adopt this approach. The different programs main characteristics are presented by the five most important areas: nonverbal communication, imitation, sensory processing, peer play and family. In conclusion, results concerning treatments effectiveness are commented.A intervenção precoce no autismo tem-se tornado possível graças a sua identificação cada vez mais cedo. A abordagem desenvolvimentista caracteriza-se por procurar compreender os desvios do desenvolvimento da criança autista, a partir do desenvolvimento típico. O objetivo deste artigo é analisar alguns programas de intervenção precoce que seguem a perspectiva desenvolvimentista. Em seguida, são apresentadas cinco áreas consideradas fundamentais pelos diferentes programas que seguem essa orientação: comunicação não verbal, imitação, processamento sensorial, jogo com pares e família. Na conclusão, são comentados os resultados relativos à eficácia dos tratamentos.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2007-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6844Psychological Studies; Vol. 24 No. 1 (2007): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 24 Núm. 1 (2007): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 24 n. 1 (2007): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6844/4463Copyright (c) 2022 Carolina LAMPREIAhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLAMPREIA, Carolina 2024-05-06T13:06:00Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6844Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-05-06T13:06Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
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