Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787 |
Resumo: | This manuscript is a review of human achievement motivational theory, that emphases goal orientation and mastery climates. Specifically, it provides an overview of goal orientation researches and discusses how much the implementation of motivational climates in learning settings affects children and adolescents’ psychological and behavioral responses. The manuscript concludes with further discussion about researches in this field, and emphases the in learning environments practical application. |
id |
PUC_CAMP-3_5e46313d20d67482fb2eeb3aad5fd447 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6787 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-3 |
network_name_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository_id_str |
|
spelling |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to interventionOrientação de metas e contexto para a maestria: uma revisão de pesquisas contemporâneas e considerações para intervençõesOrientação de metasMotivação para conquistasContexto para maestriagoal orientationachievement motivationmastery learningThis manuscript is a review of human achievement motivational theory, that emphases goal orientation and mastery climates. Specifically, it provides an overview of goal orientation researches and discusses how much the implementation of motivational climates in learning settings affects children and adolescents’ psychological and behavioral responses. The manuscript concludes with further discussion about researches in this field, and emphases the in learning environments practical application.Este artigo é uma revisão da teoria motivacional de conquistas, com ênfase na orientação de metas e contextos motivacionais para a maestria. Especificamente, o artigo propicia uma visão geral de pesquisas conduzidas em orientação de metas e discute como a implementação de contextos de motivação na aprendizagem influencia respostas psicológicas e comportamentais de crianças e adolescentes. O artigo conclui com uma discussão crítica sobre linhas de pesquisas futuras nesta área, enfatizando a aplicação prática em contextos de aprendizagem.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2006-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787Psychological Studies; Vol. 23 No. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 23 Núm. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 23 n. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787/4415Copyright (c) 2022 Nadia Cristina VALENTINI, Mary Elizabeth RUDISILLhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVALENTINI, Nadia Cristina RUDISILL, Mary Elizabeth 2024-05-08T19:20:18Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6787Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-05-08T19:20:18Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention Orientação de metas e contexto para a maestria: uma revisão de pesquisas contemporâneas e considerações para intervenções |
title |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention |
spellingShingle |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention VALENTINI, Nadia Cristina Orientação de metas Motivação para conquistas Contexto para maestria goal orientation achievement motivation mastery learning |
title_short |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention |
title_full |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention |
title_fullStr |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention |
title_full_unstemmed |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention |
title_sort |
Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention |
author |
VALENTINI, Nadia Cristina |
author_facet |
VALENTINI, Nadia Cristina RUDISILL, Mary Elizabeth |
author_role |
author |
author2 |
RUDISILL, Mary Elizabeth |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
VALENTINI, Nadia Cristina RUDISILL, Mary Elizabeth |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Orientação de metas Motivação para conquistas Contexto para maestria goal orientation achievement motivation mastery learning |
topic |
Orientação de metas Motivação para conquistas Contexto para maestria goal orientation achievement motivation mastery learning |
description |
This manuscript is a review of human achievement motivational theory, that emphases goal orientation and mastery climates. Specifically, it provides an overview of goal orientation researches and discusses how much the implementation of motivational climates in learning settings affects children and adolescents’ psychological and behavioral responses. The manuscript concludes with further discussion about researches in this field, and emphases the in learning environments practical application. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigos |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787/4415 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Nadia Cristina VALENTINI, Mary Elizabeth RUDISILL https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Nadia Cristina VALENTINI, Mary Elizabeth RUDISILL https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psychological Studies; Vol. 23 No. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas) Estudos de Psicologia; Vol. 23 Núm. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas) Estudos de Psicologia; v. 23 n. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas) 1982-0275 reponame:Estudos de Psicologia (Campinas) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
collection |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799126015939706880 |