Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: VALENTINI, Nadia Cristina
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: RUDISILL, Mary Elizabeth
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Psicologia (Campinas)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787
Resumo: This manuscript is a review of human achievement motivational theory, that emphases goal orientation and mastery climates. Specifically, it provides an overview of goal orientation researches and discusses how much the implementation of motivational climates in learning settings affects children and adolescents’ psychological and behavioral responses. The manuscript concludes with further discussion about researches in this field, and emphases the in learning environments practical application.
id PUC_CAMP-3_5e46313d20d67482fb2eeb3aad5fd447
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6787
network_acronym_str PUC_CAMP-3
network_name_str Estudos de Psicologia (Campinas)
repository_id_str
spelling Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to interventionOrientação de metas e contexto para a maestria: uma revisão de pesquisas contemporâneas e considerações para intervençõesOrientação de metasMotivação para conquistasContexto para maestriagoal orientationachievement motivationmastery learningThis manuscript is a review of human achievement motivational theory, that emphases goal orientation and mastery climates. Specifically, it provides an overview of goal orientation researches and discusses how much the implementation of motivational climates in learning settings affects children and adolescents’ psychological and behavioral responses. The manuscript concludes with further discussion about researches in this field, and emphases the in learning environments practical application.Este artigo é uma revisão da teoria motivacional de conquistas, com ênfase na orientação de metas e contextos motivacionais para a maestria. Especificamente, o artigo propicia uma visão geral de pesquisas conduzidas em orientação de metas e discute como a implementação de contextos de motivação na aprendizagem influencia respostas psicológicas e comportamentais de crianças e adolescentes. O artigo conclui com uma discussão crítica sobre linhas de pesquisas futuras nesta área, enfatizando a aplicação prática em contextos de aprendizagem.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2006-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787Psychological Studies; Vol. 23 No. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 23 Núm. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 23 n. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787/4415Copyright (c) 2022 Nadia Cristina VALENTINI, Mary Elizabeth RUDISILLhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVALENTINI, Nadia Cristina RUDISILL, Mary Elizabeth 2024-05-08T19:20:18Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6787Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-05-08T19:20:18Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
Orientação de metas e contexto para a maestria: uma revisão de pesquisas contemporâneas e considerações para intervenções
title Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
spellingShingle Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
VALENTINI, Nadia Cristina
Orientação de metas
Motivação para conquistas
Contexto para maestria
goal orientation
achievement motivation
mastery learning
title_short Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
title_full Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
title_fullStr Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
title_full_unstemmed Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
title_sort Goal orientation and mastery climate: a review of contemporary research and insights to intervention
author VALENTINI, Nadia Cristina
author_facet VALENTINI, Nadia Cristina
RUDISILL, Mary Elizabeth
author_role author
author2 RUDISILL, Mary Elizabeth
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv VALENTINI, Nadia Cristina
RUDISILL, Mary Elizabeth
dc.subject.por.fl_str_mv Orientação de metas
Motivação para conquistas
Contexto para maestria
goal orientation
achievement motivation
mastery learning
topic Orientação de metas
Motivação para conquistas
Contexto para maestria
goal orientation
achievement motivation
mastery learning
description This manuscript is a review of human achievement motivational theory, that emphases goal orientation and mastery climates. Specifically, it provides an overview of goal orientation researches and discusses how much the implementation of motivational climates in learning settings affects children and adolescents’ psychological and behavioral responses. The manuscript concludes with further discussion about researches in this field, and emphases the in learning environments practical application.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6787/4415
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Nadia Cristina VALENTINI, Mary Elizabeth RUDISILL
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Nadia Cristina VALENTINI, Mary Elizabeth RUDISILL
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Psychological Studies; Vol. 23 No. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)
Estudos de Psicologia; Vol. 23 Núm. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)
Estudos de Psicologia; v. 23 n. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)
1982-0275
reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Estudos de Psicologia (Campinas)
collection Estudos de Psicologia (Campinas)
repository.name.fl_str_mv Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799126015939706880