The visual rhetoric of postmodernity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cauduro, Flávio V.
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Perurena, Pedro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807
Resumo: This text complements another paper, published in the Proceedings of the II International Congress on Information Design, in 2005, when I then presented a possible classification of contemporary, postmodern images according to 10 most likely categories. At the same time, we emphasized the wide opportunity for innovation allowed by such a survey of postmodern characteristics. We showed visual examples for all ten categories as we have found them in the German magazine Lürzer's Archive for the period of six editions, from the second half of 2005 till the end of the first half of 2006.
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spelling The visual rhetoric of postmodernityA retórica visual da pós-modernidadeVisual rhetoricadvertisingpostmodernityRhetoric of PostmodernityRetórica visualpublicidadepós-modernidadeRetórica da pós-modernidadeThis text complements another paper, published in the Proceedings of the II International Congress on Information Design, in 2005, when I then presented a possible classification of contemporary, postmodern images according to 10 most likely categories. At the same time, we emphasized the wide opportunity for innovation allowed by such a survey of postmodern characteristics. We showed visual examples for all ten categories as we have found them in the German magazine Lürzer's Archive for the period of six editions, from the second half of 2005 till the end of the first half of 2006.Em um trabalho anterior,(Cauduro 2005b), apresentamos uma possível classificação das imagens contemporâneas (pós-modernas) em dez categorias, buscando mostrar traços típicos que as diferenciavam daquelas consideradas modernas. Salientamos como as representações visuais ditas pós-modernas podem ampliar a liberdade de criação dos comunicadores visuais. Na análise abaixo, verificamos a presença efetiva de tais características visuais nas campanhas publicitárias mundiais contemporâneas, utilizando os exemplos selecionados pela revista bimestral Lürzer's Archive, como representativos dos anúncios mais criativos no mundo. A seleção abrangeu os exemplos publicados na revista a partir do segundo bimestre de 2005 até o final do primeiro bimestre de 2006, período que compreendeu 6 edições consecutivas dessa publicação.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-01-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/480710.15448/1980-3729.2008.37.4807Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 37 (2008); 107-114Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 37 (2008); 107-114Revista FAMECOS; v. 15 n. 37 (2008); 107-1141980-37291415-054910.15448/1980-3729.2008.37reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807/3611Cauduro, Flávio V.Perurena, Pedroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-28T15:25:56Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4807Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-28T15:25:56Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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