The visual rhetoric of postmodernity
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807 |
Resumo: | This text complements another paper, published in the Proceedings of the II International Congress on Information Design, in 2005, when I then presented a possible classification of contemporary, postmodern images according to 10 most likely categories. At the same time, we emphasized the wide opportunity for innovation allowed by such a survey of postmodern characteristics. We showed visual examples for all ten categories as we have found them in the German magazine Lürzer's Archive for the period of six editions, from the second half of 2005 till the end of the first half of 2006. |
id |
PUC_RS-12_14d11dd099a49e4c8705f8a46618569a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4807 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The visual rhetoric of postmodernityA retórica visual da pós-modernidadeVisual rhetoricadvertisingpostmodernityRhetoric of PostmodernityRetórica visualpublicidadepós-modernidadeRetórica da pós-modernidadeThis text complements another paper, published in the Proceedings of the II International Congress on Information Design, in 2005, when I then presented a possible classification of contemporary, postmodern images according to 10 most likely categories. At the same time, we emphasized the wide opportunity for innovation allowed by such a survey of postmodern characteristics. We showed visual examples for all ten categories as we have found them in the German magazine Lürzer's Archive for the period of six editions, from the second half of 2005 till the end of the first half of 2006.Em um trabalho anterior,(Cauduro 2005b), apresentamos uma possível classificação das imagens contemporâneas (pós-modernas) em dez categorias, buscando mostrar traços típicos que as diferenciavam daquelas consideradas modernas. Salientamos como as representações visuais ditas pós-modernas podem ampliar a liberdade de criação dos comunicadores visuais. Na análise abaixo, verificamos a presença efetiva de tais características visuais nas campanhas publicitárias mundiais contemporâneas, utilizando os exemplos selecionados pela revista bimestral Lürzer's Archive, como representativos dos anúncios mais criativos no mundo. A seleção abrangeu os exemplos publicados na revista a partir do segundo bimestre de 2005 até o final do primeiro bimestre de 2006, período que compreendeu 6 edições consecutivas dessa publicação.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-01-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/480710.15448/1980-3729.2008.37.4807Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 37 (2008); 107-114Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 37 (2008); 107-114Revista FAMECOS; v. 15 n. 37 (2008); 107-1141980-37291415-054910.15448/1980-3729.2008.37reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807/3611Cauduro, Flávio V.Perurena, Pedroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-28T15:25:56Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4807Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-28T15:25:56Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The visual rhetoric of postmodernity A retórica visual da pós-modernidade |
title |
The visual rhetoric of postmodernity |
spellingShingle |
The visual rhetoric of postmodernity Cauduro, Flávio V. Visual rhetoric advertising postmodernity Rhetoric of Postmodernity Retórica visual publicidade pós-modernidade Retórica da pós-modernidade |
title_short |
The visual rhetoric of postmodernity |
title_full |
The visual rhetoric of postmodernity |
title_fullStr |
The visual rhetoric of postmodernity |
title_full_unstemmed |
The visual rhetoric of postmodernity |
title_sort |
The visual rhetoric of postmodernity |
author |
Cauduro, Flávio V. |
author_facet |
Cauduro, Flávio V. Perurena, Pedro |
author_role |
author |
author2 |
Perurena, Pedro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cauduro, Flávio V. Perurena, Pedro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Visual rhetoric advertising postmodernity Rhetoric of Postmodernity Retórica visual publicidade pós-modernidade Retórica da pós-modernidade |
topic |
Visual rhetoric advertising postmodernity Rhetoric of Postmodernity Retórica visual publicidade pós-modernidade Retórica da pós-modernidade |
description |
This text complements another paper, published in the Proceedings of the II International Congress on Information Design, in 2005, when I then presented a possible classification of contemporary, postmodern images according to 10 most likely categories. At the same time, we emphasized the wide opportunity for innovation allowed by such a survey of postmodern characteristics. We showed visual examples for all ten categories as we have found them in the German magazine Lürzer's Archive for the period of six editions, from the second half of 2005 till the end of the first half of 2006. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-01-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807 10.15448/1980-3729.2008.37.4807 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2008.37.4807 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4807/3611 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 37 (2008); 107-114 Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 37 (2008); 107-114 Revista FAMECOS; v. 15 n. 37 (2008); 107-114 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2008.37 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128660393852928 |