Seduction, advertising and postmodernity
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062 |
Resumo: | Contrary to what their critics hold, seduction, advertising and postmodernity are not indicative signs of a neoliberal conspiracy aiming at the expoliation of naive consumers. In this text the author shows that the above triad, even though despised by many, can have an emancipatory role. |
id |
PUC_RS-12_3abe7b35f10f8d9d276cf28f36976721 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3062 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Seduction, advertising and postmodernitySedução, publicidade e pós-modernidadeCommunicationadvertisingPostmodernityConsumptionComunicaçãopublicidadepós-modernidadeConsumoContrary to what their critics hold, seduction, advertising and postmodernity are not indicative signs of a neoliberal conspiracy aiming at the expoliation of naive consumers. In this text the author shows that the above triad, even though despised by many, can have an emancipatory role.Sedução, publicidade e pós-modernidade, ao contrário do que indicam os seus críticos, não representam os pilares da expoliação neoliberal de consumidores ingênuos. Neste texto, o autor mostra que pode existir um conteúdo de emancipação nessa tríade tão condenada.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/306210.15448/1980-3729.2000.12.3062Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 07-13Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 07-13Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 07-131980-37291415-054910.15448/1980-3729.2000.12reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062/2340Lipovetsky, Gillesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-01T17:57:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3062Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-01T17:57:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Seduction, advertising and postmodernity Sedução, publicidade e pós-modernidade |
title |
Seduction, advertising and postmodernity |
spellingShingle |
Seduction, advertising and postmodernity Lipovetsky, Gilles Communication advertising Postmodernity Consumption Comunicação publicidade pós-modernidade Consumo |
title_short |
Seduction, advertising and postmodernity |
title_full |
Seduction, advertising and postmodernity |
title_fullStr |
Seduction, advertising and postmodernity |
title_full_unstemmed |
Seduction, advertising and postmodernity |
title_sort |
Seduction, advertising and postmodernity |
author |
Lipovetsky, Gilles |
author_facet |
Lipovetsky, Gilles |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lipovetsky, Gilles |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication advertising Postmodernity Consumption Comunicação publicidade pós-modernidade Consumo |
topic |
Communication advertising Postmodernity Consumption Comunicação publicidade pós-modernidade Consumo |
description |
Contrary to what their critics hold, seduction, advertising and postmodernity are not indicative signs of a neoliberal conspiracy aiming at the expoliation of naive consumers. In this text the author shows that the above triad, even though despised by many, can have an emancipatory role. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062 10.15448/1980-3729.2000.12.3062 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2000.12.3062 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062/2340 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 07-13 Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 07-13 Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 07-13 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2000.12 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658742345728 |