The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lasta, Elisangela
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353
Resumo: The problem of this research is grounded on the assumption that the current context of mediatized society moves the concepts related to the practice of public relations. The objective is to present a proposal for the teaching of public relations in digital ambiences based on six items: 1st identification of the objective; 2nd critical examination of the practices; 3rd the search for explanations and alternatives; 4th trial of alternative ways of doing; 5th review of the strategies; 6th realization of new experiences and reflections. The methodology includes empirical research and the results lead to consider the close relationship between theory and empirical and to think this teaching in a recursive cycle.
id PUC_RS-12_25480d43a4dfa53253433ca7d3ade9c3
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/25353
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiencesLa praxis reflexiva de las relaciones públicas en el contexto de la sociedad mediatizada: una propuesta teórico-práctica para la enseñanza en ambientes digitalesA Práxis reflexiva das relações públicas no contexto da sociedade midiatizada: uma proposta teórico-prática para o ensino em ambiências digitaisPublic relationsmediatized societydigital ambiencesTechnologyRelaciones públicassociedad mediatizadaambientes digitalestecnologíaRelações públicassociedade midiatizadaambiências digitaisTecnologiaThe problem of this research is grounded on the assumption that the current context of mediatized society moves the concepts related to the practice of public relations. The objective is to present a proposal for the teaching of public relations in digital ambiences based on six items: 1st identification of the objective; 2nd critical examination of the practices; 3rd the search for explanations and alternatives; 4th trial of alternative ways of doing; 5th review of the strategies; 6th realization of new experiences and reflections. The methodology includes empirical research and the results lead to consider the close relationship between theory and empirical and to think this teaching in a recursive cycle.El problema de esta pesquisa está anclado al presupuesto de que el actual contexto de la sociedad mediatizada moviliza los conceptos relativos a la praxis de las relaciones públicas. El objetivo es presentar una propuesta para la enseñanza de las relaciones públicas en ambientes digitales basada en seis ítems: 1º) identificación del objetivo; 2º) examen crítico de las prácticas; 3º) busca de explicaciones y de alternativas; 4º) experimentación de modos alternativos de hacer; 5º) revisión de las estrategias; 6º) realización de nuevas experiencias y reflexiones. La metodología incluye pesquisa empírica y los resultados llevan a ponderar la íntima relación entre la teoría y lo empírico y a pensar esta enseñanza bajo un ciclo recursivo.O problema desta pesquisa está ancorado no pressuposto de que o atual contexto da sociedade midiatizada movimenta os conceitos relativos à práxis das relações públicas. O objetivo é apresentar uma proposta para o ensino das relações públicas em ambiências digitais baseada em seis itens: 1º) identificação do objetivo; 2º) exame crítico das práticas; 3º) busca de explicações e de alternativas; 4º) experimentação de modos alternativos de fazer; 5º) revisão das estratégias; 6º) realização de novas experiências e reflexões. A metodologia inclui pesquisa empírica e os resultados levam a ponderar a íntima relação entre a teoria e o empírico e a pensar este ensino sob um ciclo recursivo. Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2535310.15448/1980-3729.2017.2.25353Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 2 (2017); ID25353Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 2 (2017); ID25353Revista FAMECOS; v. 24 n. 2 (2017); ID253531980-37291415-054910.15448/1980-3729.2017.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353/15203Copyright (c) 2017 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessLasta, ElisangelaBarichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha2017-06-10T02:10:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/25353Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-10T02:10:20Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
La praxis reflexiva de las relaciones públicas en el contexto de la sociedad mediatizada: una propuesta teórico-práctica para la enseñanza en ambientes digitales
A Práxis reflexiva das relações públicas no contexto da sociedade midiatizada: uma proposta teórico-prática para o ensino em ambiências digitais
title The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
spellingShingle The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
Lasta, Elisangela
Public relations
mediatized society
digital ambiences
Technology
Relaciones públicas
sociedad mediatizada
ambientes digitales
tecnología
Relações públicas
sociedade midiatizada
ambiências digitais
Tecnologia
title_short The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
title_full The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
title_fullStr The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
title_full_unstemmed The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
title_sort The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
author Lasta, Elisangela
author_facet Lasta, Elisangela
Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha
author_role author
author2 Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lasta, Elisangela
Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha
dc.subject.por.fl_str_mv Public relations
mediatized society
digital ambiences
Technology
Relaciones públicas
sociedad mediatizada
ambientes digitales
tecnología
Relações públicas
sociedade midiatizada
ambiências digitais
Tecnologia
topic Public relations
mediatized society
digital ambiences
Technology
Relaciones públicas
sociedad mediatizada
ambientes digitales
tecnología
Relações públicas
sociedade midiatizada
ambiências digitais
Tecnologia
description The problem of this research is grounded on the assumption that the current context of mediatized society moves the concepts related to the practice of public relations. The objective is to present a proposal for the teaching of public relations in digital ambiences based on six items: 1st identification of the objective; 2nd critical examination of the practices; 3rd the search for explanations and alternatives; 4th trial of alternative ways of doing; 5th review of the strategies; 6th realization of new experiences and reflections. The methodology includes empirical research and the results lead to consider the close relationship between theory and empirical and to think this teaching in a recursive cycle.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-03-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353
10.15448/1980-3729.2017.2.25353
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2017.2.25353
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353/15203
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista FAMECOS
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista FAMECOS
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 2 (2017); ID25353
Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 2 (2017); ID25353
Revista FAMECOS; v. 24 n. 2 (2017); ID25353
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2017.2
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128663195648000