The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353 |
Resumo: | The problem of this research is grounded on the assumption that the current context of mediatized society moves the concepts related to the practice of public relations. The objective is to present a proposal for the teaching of public relations in digital ambiences based on six items: 1st identification of the objective; 2nd critical examination of the practices; 3rd the search for explanations and alternatives; 4th trial of alternative ways of doing; 5th review of the strategies; 6th realization of new experiences and reflections. The methodology includes empirical research and the results lead to consider the close relationship between theory and empirical and to think this teaching in a recursive cycle. |
id |
PUC_RS-12_25480d43a4dfa53253433ca7d3ade9c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/25353 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiencesLa praxis reflexiva de las relaciones públicas en el contexto de la sociedad mediatizada: una propuesta teórico-práctica para la enseñanza en ambientes digitalesA Práxis reflexiva das relações públicas no contexto da sociedade midiatizada: uma proposta teórico-prática para o ensino em ambiências digitaisPublic relationsmediatized societydigital ambiencesTechnologyRelaciones públicassociedad mediatizadaambientes digitalestecnologíaRelações públicassociedade midiatizadaambiências digitaisTecnologiaThe problem of this research is grounded on the assumption that the current context of mediatized society moves the concepts related to the practice of public relations. The objective is to present a proposal for the teaching of public relations in digital ambiences based on six items: 1st identification of the objective; 2nd critical examination of the practices; 3rd the search for explanations and alternatives; 4th trial of alternative ways of doing; 5th review of the strategies; 6th realization of new experiences and reflections. The methodology includes empirical research and the results lead to consider the close relationship between theory and empirical and to think this teaching in a recursive cycle.El problema de esta pesquisa está anclado al presupuesto de que el actual contexto de la sociedad mediatizada moviliza los conceptos relativos a la praxis de las relaciones públicas. El objetivo es presentar una propuesta para la enseñanza de las relaciones públicas en ambientes digitales basada en seis ítems: 1º) identificación del objetivo; 2º) examen crítico de las prácticas; 3º) busca de explicaciones y de alternativas; 4º) experimentación de modos alternativos de hacer; 5º) revisión de las estrategias; 6º) realización de nuevas experiencias y reflexiones. La metodología incluye pesquisa empírica y los resultados llevan a ponderar la íntima relación entre la teoría y lo empírico y a pensar esta enseñanza bajo un ciclo recursivo.O problema desta pesquisa está ancorado no pressuposto de que o atual contexto da sociedade midiatizada movimenta os conceitos relativos à práxis das relações públicas. O objetivo é apresentar uma proposta para o ensino das relações públicas em ambiências digitais baseada em seis itens: 1º) identificação do objetivo; 2º) exame crítico das práticas; 3º) busca de explicações e de alternativas; 4º) experimentação de modos alternativos de fazer; 5º) revisão das estratégias; 6º) realização de novas experiências e reflexões. A metodologia inclui pesquisa empírica e os resultados levam a ponderar a íntima relação entre a teoria e o empírico e a pensar este ensino sob um ciclo recursivo. Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2535310.15448/1980-3729.2017.2.25353Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 2 (2017); ID25353Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 2 (2017); ID25353Revista FAMECOS; v. 24 n. 2 (2017); ID253531980-37291415-054910.15448/1980-3729.2017.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353/15203Copyright (c) 2017 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessLasta, ElisangelaBarichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha2017-06-10T02:10:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/25353Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-10T02:10:20Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences La praxis reflexiva de las relaciones públicas en el contexto de la sociedad mediatizada: una propuesta teórico-práctica para la enseñanza en ambientes digitales A Práxis reflexiva das relações públicas no contexto da sociedade midiatizada: uma proposta teórico-prática para o ensino em ambiências digitais |
title |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences |
spellingShingle |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences Lasta, Elisangela Public relations mediatized society digital ambiences Technology Relaciones públicas sociedad mediatizada ambientes digitales tecnología Relações públicas sociedade midiatizada ambiências digitais Tecnologia |
title_short |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences |
title_full |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences |
title_fullStr |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences |
title_full_unstemmed |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences |
title_sort |
The reflective praxis of public relations in the context of mediatized society: a theoretical and practical proposal for education in digital ambiences |
author |
Lasta, Elisangela |
author_facet |
Lasta, Elisangela Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha |
author_role |
author |
author2 |
Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lasta, Elisangela Barichello, Eugenia Maria Mariano da Rocha |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public relations mediatized society digital ambiences Technology Relaciones públicas sociedad mediatizada ambientes digitales tecnología Relações públicas sociedade midiatizada ambiências digitais Tecnologia |
topic |
Public relations mediatized society digital ambiences Technology Relaciones públicas sociedad mediatizada ambientes digitales tecnología Relações públicas sociedade midiatizada ambiências digitais Tecnologia |
description |
The problem of this research is grounded on the assumption that the current context of mediatized society moves the concepts related to the practice of public relations. The objective is to present a proposal for the teaching of public relations in digital ambiences based on six items: 1st identification of the objective; 2nd critical examination of the practices; 3rd the search for explanations and alternatives; 4th trial of alternative ways of doing; 5th review of the strategies; 6th realization of new experiences and reflections. The methodology includes empirical research and the results lead to consider the close relationship between theory and empirical and to think this teaching in a recursive cycle. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353 10.15448/1980-3729.2017.2.25353 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2017.2.25353 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/25353/15203 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista FAMECOS info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista FAMECOS |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 2 (2017); ID25353 Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 2 (2017); ID25353 Revista FAMECOS; v. 24 n. 2 (2017); ID25353 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2017.2 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128663195648000 |