Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3143 |
Resumo: | The research that we carried out during the first semester of 2001 had as object the perceptions of advertising message (Sukita refrigerant) by second year high school students, during exhibition and debate in the classroom. The purpose of this study was to verify the relevance of using advertising as a pedagogical tool for discussing a transversal theme (age discrimination). The analysis of the recorded data points to a tendency on the part of the students of spontaneous uncritical manifestation in relation to the "socially authorized" model of the erotic-affective approach indirectly proposed by the advertising message. |
id |
PUC_RS-12_791e4e24a71b5bae73c7b496ba45b6be |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3143 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the SukitaA publicidade como suporte pedagógico: a questão da discriminação na publicidade da SukitaCommunicationadvertisingdiscriminationAdvertisingComunicaçãopublicidadediscriminaçãoPublicidade e progagandaThe research that we carried out during the first semester of 2001 had as object the perceptions of advertising message (Sukita refrigerant) by second year high school students, during exhibition and debate in the classroom. The purpose of this study was to verify the relevance of using advertising as a pedagogical tool for discussing a transversal theme (age discrimination). The analysis of the recorded data points to a tendency on the part of the students of spontaneous uncritical manifestation in relation to the "socially authorized" model of the erotic-affective approach indirectly proposed by the advertising message.A pesquisa que empreendemos durante o primeiro semestre de 2001 teve como objeto as percepções de mensagem publicitária (refrigerante Sukita) por alunos de segundo ano de Ensino Médio, durante exposição e debate em sala de aula. Esse estudo tinha como objetivo primeiro a verificação da pertinência do uso de uma publicidade como suporte pedagógico para discussão de um tema transversal (discriminação em função da idade). A análise dos dados registrados aponta para uma tendência, por parte dos alunos, de manifestação espontânea pouco crítica em relação ao modelo “socialmente autorizado” de abordagem erótico-afetiva proposto indiretamente pela mensagem publicitária.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/314310.15448/1980-3729.2001.16.3143Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 16 (2001); 122-135Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 16 (2001); 122-135Revista FAMECOS; v. 8 n. 16 (2001); 122-1351980-37291415-054910.15448/1980-3729.2001.16reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3143/2414de Barros Filho, Clóvisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-21T03:00:58Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3143Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-21T03:00:58Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita A publicidade como suporte pedagógico: a questão da discriminação na publicidade da Sukita |
title |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita |
spellingShingle |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita de Barros Filho, Clóvis Communication advertising discrimination Advertising Comunicação publicidade discriminação Publicidade e progaganda |
title_short |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita |
title_full |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita |
title_fullStr |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita |
title_full_unstemmed |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita |
title_sort |
Advertising as pedagogical support: the issue of discrimination in advertising of the Sukita |
author |
de Barros Filho, Clóvis |
author_facet |
de Barros Filho, Clóvis |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Barros Filho, Clóvis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication advertising discrimination Advertising Comunicação publicidade discriminação Publicidade e progaganda |
topic |
Communication advertising discrimination Advertising Comunicação publicidade discriminação Publicidade e progaganda |
description |
The research that we carried out during the first semester of 2001 had as object the perceptions of advertising message (Sukita refrigerant) by second year high school students, during exhibition and debate in the classroom. The purpose of this study was to verify the relevance of using advertising as a pedagogical tool for discussing a transversal theme (age discrimination). The analysis of the recorded data points to a tendency on the part of the students of spontaneous uncritical manifestation in relation to the "socially authorized" model of the erotic-affective approach indirectly proposed by the advertising message. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3143 10.15448/1980-3729.2001.16.3143 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3143 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2001.16.3143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3143/2414 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 16 (2001); 122-135 Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 16 (2001); 122-135 Revista FAMECOS; v. 8 n. 16 (2001); 122-135 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2001.16 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128657758781440 |