Advertising or propaganda? That's it!

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Demartini Gomes, Neusa
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3142
Resumo: Advertising and propaganda are not synonymous, as Brazilian advertisers want. Since Brazil is the only country in the world not to make conceptual differences, it is necessary that, academically, teachers begin to realize that we are dealing with two techniques, whose differences are accentuated as the studies, not only semantic, but historical and technicians.
id PUC_RS-12_e1ea52f21c6f41dad4513e9fa1dc5605
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3142
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Advertising or propaganda? That's it!Publicidade ou propaganda? É isso aí!CommunicationadvertisingmarketingAdvertisingComunicaçãopublicidade e propagandamarketingPublicidade e progagandaAdvertising and propaganda are not synonymous, as Brazilian advertisers want. Since Brazil is the only country in the world not to make conceptual differences, it is necessary that, academically, teachers begin to realize that we are dealing with two techniques, whose differences are accentuated as the studies, not only semantic, but historical and technicians.Publicidade e Propaganda não são sinônimos, como querem os publicitários brasileiros. Sendo o Brasil o único país do mundo a não fazer diferenças conceituais, é necessário que, academicamente, os professores comecem a perceber que estamos diante de duas técnicas, cujas diferenças acentuamse na medida em que se aprofundam os estudos, não apenas semânticos, mas históricos e técnicos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/314210.15448/1980-3729.2001.16.3142Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 16 (2001); 111-121Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 16 (2001); 111-121Revista FAMECOS; v. 8 n. 16 (2001); 111-1211980-37291415-054910.15448/1980-3729.2001.16reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3142/2413Demartini Gomes, Neusainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-24T22:08:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3142Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-24T22:08:29Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Advertising or propaganda? That's it!
Publicidade ou propaganda? É isso aí!
title Advertising or propaganda? That's it!
spellingShingle Advertising or propaganda? That's it!
Demartini Gomes, Neusa
Communication
advertising
marketing
Advertising
Comunicação
publicidade e propaganda
marketing
Publicidade e progaganda
title_short Advertising or propaganda? That's it!
title_full Advertising or propaganda? That's it!
title_fullStr Advertising or propaganda? That's it!
title_full_unstemmed Advertising or propaganda? That's it!
title_sort Advertising or propaganda? That's it!
author Demartini Gomes, Neusa
author_facet Demartini Gomes, Neusa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Demartini Gomes, Neusa
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
advertising
marketing
Advertising
Comunicação
publicidade e propaganda
marketing
Publicidade e progaganda
topic Communication
advertising
marketing
Advertising
Comunicação
publicidade e propaganda
marketing
Publicidade e progaganda
description Advertising and propaganda are not synonymous, as Brazilian advertisers want. Since Brazil is the only country in the world not to make conceptual differences, it is necessary that, academically, teachers begin to realize that we are dealing with two techniques, whose differences are accentuated as the studies, not only semantic, but historical and technicians.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3142
10.15448/1980-3729.2001.16.3142
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3142
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2001.16.3142
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3142/2413
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 16 (2001); 111-121
Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 16 (2001); 111-121
Revista FAMECOS; v. 8 n. 16 (2001); 111-121
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2001.16
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128657757732864