Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903 |
Resumo: | This article presents an overview about the concepts of social discourses, mainly stemming from Eliseo Verón and Patrick Charaudeau, and applies them to the advertising genre, aiming to raise issues that could feed the studies that concern the field. The article looks to align references treated with the moment that current advertising is presented, processing and changing practices and languages. In order to illustrate these changes the article presents, at the end of the study, a description of a program developed by the brand Olympikus, seeking to identify the strategies employed by this new type of advertising discourse. |
id |
PUC_RS-12_843d5d104090c7530ace3f23f7a3a683 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12903 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourseGénero, lenguaje y estrategias del discurso publicitario de la actualidadGênero, linguagem e estratégias do discurso publicitário da atualidadeAdvertisingadvertising genrenew languagesAdvertising genrePublicidadGénero de publicidadNuevos lenguajesGénero de publicidadPublicidadegênero publicitárionovas linguagensGênero publicitárioThis article presents an overview about the concepts of social discourses, mainly stemming from Eliseo Verón and Patrick Charaudeau, and applies them to the advertising genre, aiming to raise issues that could feed the studies that concern the field. The article looks to align references treated with the moment that current advertising is presented, processing and changing practices and languages. In order to illustrate these changes the article presents, at the end of the study, a description of a program developed by the brand Olympikus, seeking to identify the strategies employed by this new type of advertising discourse.El presente artículo desarrolla una mirada a los conceptos de discursos sociales, principalmente derivados de Eliseo Verón y Patrick Charaudeau, y los aplica al género publicitario, buscando plantear cuestiones que puedan alimentar los estudios que interesen al campo. Se busca alinear las referencias tratadas con el momento en que la publicidad actual se encuentra, de transformaciones y constantes cambios de prácticas y lenguajes. Con el fin de ilustrar estos cambios presenta al final del estudio la descripción de una acción desarrollada por la marca Olympikus, buscando identificar las estrategias empleadas por ese nuevo tipo de discurso publicitario.O presente artigo desenvolve um apanhado acerca dos conceitos de discursos sociais, principalmente advindos de Eliseo Verón e Patrick Charaudeau, e aplica-os ao gênero publicitário, com vistas a suscitar questões que possam alimentar os estudos que interessem ao campo. Procura alinhar as referências tratadas com o momento em que a publicidade atual se encontra, de transformações e constantes mudanças de práticas e linguagens. A fim de ilustrar estas mudanças apresenta, ao final do estudo, a descrição de uma ação desenvolvida pela marca Olympikus, buscando identificar as estratégias empregadas por esse novo tipo de discurso publicitário.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1290310.15448/1980-3729.2012.3.12903Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 3 (2012); 821-838Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 3 (2012); 821-838Revista FAMECOS; v. 19 n. 3 (2012); 821-8381980-37291415-054910.15448/1980-3729.2012.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903/8608Carvalho, Cristiane Mafacioliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-09-25T20:38:57Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12903Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-09-25T20:38:57Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse Género, lenguaje y estrategias del discurso publicitario de la actualidad Gênero, linguagem e estratégias do discurso publicitário da atualidade |
title |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse |
spellingShingle |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse Carvalho, Cristiane Mafacioli Advertising advertising genre new languages Advertising genre Publicidad Género de publicidad Nuevos lenguajes Género de publicidad Publicidade gênero publicitário novas linguagens Gênero publicitário |
title_short |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse |
title_full |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse |
title_fullStr |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse |
title_full_unstemmed |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse |
title_sort |
Genre, language and strategies of today´s advertising discourse |
author |
Carvalho, Cristiane Mafacioli |
author_facet |
Carvalho, Cristiane Mafacioli |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Cristiane Mafacioli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Advertising advertising genre new languages Advertising genre Publicidad Género de publicidad Nuevos lenguajes Género de publicidad Publicidade gênero publicitário novas linguagens Gênero publicitário |
topic |
Advertising advertising genre new languages Advertising genre Publicidad Género de publicidad Nuevos lenguajes Género de publicidad Publicidade gênero publicitário novas linguagens Gênero publicitário |
description |
This article presents an overview about the concepts of social discourses, mainly stemming from Eliseo Verón and Patrick Charaudeau, and applies them to the advertising genre, aiming to raise issues that could feed the studies that concern the field. The article looks to align references treated with the moment that current advertising is presented, processing and changing practices and languages. In order to illustrate these changes the article presents, at the end of the study, a description of a program developed by the brand Olympikus, seeking to identify the strategies employed by this new type of advertising discourse. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903 10.15448/1980-3729.2012.3.12903 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2012.3.12903 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903/8608 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 3 (2012); 821-838 Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 3 (2012); 821-838 Revista FAMECOS; v. 19 n. 3 (2012); 821-838 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2012.3 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128662085206016 |