Genre, language and strategies of today´s advertising discourse

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Cristiane Mafacioli
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903
Resumo: This article presents an overview about the concepts of social discourses, mainly stemming from Eliseo Verón and Patrick Charaudeau, and applies them to the advertising genre, aiming to raise issues that could feed the studies that concern the field. The article looks to align references treated with the moment that current advertising is presented, processing and changing practices and languages. In order to illustrate these changes the article presents, at the end of the study, a description of a program developed by the brand Olympikus, seeking to identify the strategies employed by this new type of advertising discourse.
id PUC_RS-12_843d5d104090c7530ace3f23f7a3a683
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12903
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Genre, language and strategies of today´s advertising discourseGénero, lenguaje y estrategias del discurso publicitario de la actualidadGênero, linguagem e estratégias do discurso publicitário da atualidadeAdvertisingadvertising genrenew languagesAdvertising genrePublicidadGénero de publicidadNuevos lenguajesGénero de publicidadPublicidadegênero publicitárionovas linguagensGênero publicitárioThis article presents an overview about the concepts of social discourses, mainly stemming from Eliseo Verón and Patrick Charaudeau, and applies them to the advertising genre, aiming to raise issues that could feed the studies that concern the field. The article looks to align references treated with the moment that current advertising is presented, processing and changing practices and languages. In order to illustrate these changes the article presents, at the end of the study, a description of a program developed by the brand Olympikus, seeking to identify the strategies employed by this new type of advertising discourse.El presente artículo desarrolla una mirada a los conceptos de discursos sociales, principalmente derivados de Eliseo Verón y Patrick Charaudeau, y los aplica al género publicitario, buscando plantear cuestiones que puedan alimentar los estudios que interesen al campo. Se busca alinear las referencias tratadas con el momento en que la publicidad actual se encuentra, de transformaciones y constantes cambios de prácticas y lenguajes. Con el fin de ilustrar estos cambios presenta al final del estudio la descripción de una acción desarrollada por la marca Olympikus, buscando identificar las estrategias empleadas por ese nuevo tipo de discurso publicitario.O presente artigo desenvolve um apanhado acerca dos conceitos de discursos sociais, principalmente advindos de Eliseo Verón e Patrick Charaudeau, e aplica-os ao gênero publicitário, com vistas a suscitar questões que possam alimentar os estudos que interessem ao campo. Procura alinhar as referências tratadas com o momento em que a publicidade atual se encontra, de transformações e constantes mudanças de práticas e linguagens. A fim de ilustrar estas mudanças apresenta, ao final do estudo, a descrição de uma ação desenvolvida pela marca Olympikus, buscando identificar as estratégias empregadas por esse novo tipo de discurso publicitário.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1290310.15448/1980-3729.2012.3.12903Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 3 (2012); 821-838Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 3 (2012); 821-838Revista FAMECOS; v. 19 n. 3 (2012); 821-8381980-37291415-054910.15448/1980-3729.2012.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903/8608Carvalho, Cristiane Mafacioliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-09-25T20:38:57Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12903Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-09-25T20:38:57Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
Género, lenguaje y estrategias del discurso publicitario de la actualidad
Gênero, linguagem e estratégias do discurso publicitário da atualidade
title Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
spellingShingle Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
Carvalho, Cristiane Mafacioli
Advertising
advertising genre
new languages
Advertising genre
Publicidad
Género de publicidad
Nuevos lenguajes
Género de publicidad
Publicidade
gênero publicitário
novas linguagens
Gênero publicitário
title_short Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
title_full Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
title_fullStr Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
title_full_unstemmed Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
title_sort Genre, language and strategies of today´s advertising discourse
author Carvalho, Cristiane Mafacioli
author_facet Carvalho, Cristiane Mafacioli
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Cristiane Mafacioli
dc.subject.por.fl_str_mv Advertising
advertising genre
new languages
Advertising genre
Publicidad
Género de publicidad
Nuevos lenguajes
Género de publicidad
Publicidade
gênero publicitário
novas linguagens
Gênero publicitário
topic Advertising
advertising genre
new languages
Advertising genre
Publicidad
Género de publicidad
Nuevos lenguajes
Género de publicidad
Publicidade
gênero publicitário
novas linguagens
Gênero publicitário
description This article presents an overview about the concepts of social discourses, mainly stemming from Eliseo Verón and Patrick Charaudeau, and applies them to the advertising genre, aiming to raise issues that could feed the studies that concern the field. The article looks to align references treated with the moment that current advertising is presented, processing and changing practices and languages. In order to illustrate these changes the article presents, at the end of the study, a description of a program developed by the brand Olympikus, seeking to identify the strategies employed by this new type of advertising discourse.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903
10.15448/1980-3729.2012.3.12903
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2012.3.12903
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12903/8608
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 3 (2012); 821-838
Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 3 (2012); 821-838
Revista FAMECOS; v. 19 n. 3 (2012); 821-838
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2012.3
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128662085206016