The authorial advertising film: an analysis of the work of Sofia Coppola
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/30498 |
Resumo: | Abstract: for many years the artistic nature of advertising was denied by different theoretical currents, which were radically opposed to seeing it as part of the sacred world of the arts, we sought in this article to give artistic legitimacy to a very particular type of advertising film, analyzing it by its aesthetic and artistic bias. Specifically, we focus on a class of audiovisual advertising which can be included in what is known in the art cinema by author’s cinema or authorial cinema. We went from this work to nominate authorial advertising. With the analysis made from a corpus composed of advertising films by a renowned, cinematographic filmmaker that fit this classification. Our proposal is demonstrated by the reading of some contemporary theories of art, politics ten auteurs and author theory. |
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The authorial advertising film: an analysis of the work of Sofia CoppolaEl film publicitário autoral: un análisis de la obra de Sofia CoppolaO filme publicitário autoral: uma análise da obra de Sofia CoppolaAuteur theory. Authorial advertising. Advertising film.Política de los autores. Publicidad autoral. Película publicitaria.Publicidad autoralPolítica de autores. Publicidade autoral. Filme publicitário.Filme PublicitárioAbstract: for many years the artistic nature of advertising was denied by different theoretical currents, which were radically opposed to seeing it as part of the sacred world of the arts, we sought in this article to give artistic legitimacy to a very particular type of advertising film, analyzing it by its aesthetic and artistic bias. Specifically, we focus on a class of audiovisual advertising which can be included in what is known in the art cinema by author’s cinema or authorial cinema. We went from this work to nominate authorial advertising. With the analysis made from a corpus composed of advertising films by a renowned, cinematographic filmmaker that fit this classification. Our proposal is demonstrated by the reading of some contemporary theories of art, politics ten auteurs and author theory.Resumen: por muchos años el carácter artístico de la publicidad fue negado por diferentes corrientes teóricas, que se oponían radicalmente a verla haciendo parte del sagrado mundo de las artes, buscamos en este artículo dar legitimidad artística a un tipo muy particular de película publicitaria, analizándola por su sesgo estético y artístico. En concreto, nos ocupamos de una clase de publicidad audiovisual que puede ser incluida en lo que se conoce en el cine de arte por cine de autor o cine autoral. Pasamos, a partir de este trabajo a nominar de publicidad autoral. Con el análisis hecho a partir de un corpus compuesto por películas publicitarias de una renombrada, realizadora cinematográfica que se adecuan a esta clasificación. Nuestra propuesta se demuestra por la lectura de algunas teorías contemporáneas del arte, de la politique diez auteurs y de la teoría del autor.Resumo: por muitos anos o caráter artístico da publicidade foi negado por diferentes correntes teóricas que se opunham radicalmente em vê-la fazendo parte do “sagrado mundo das artes”. Buscamos neste artigo, analisar e dar legitimidade artística a um tipo muito particular de filme publicitário, pelo seu viés estético e artístico. Concretamente, nos debruçamos sobre uma classe de publicidade audiovisual que pode ser incluída no que o cinema rotula como arte, chamando de cinema de autor ou cinema autoral. Passamos, portanto, a partir deste trabalho, a considerar o que nomeamos de publicidade autoral, após analisarmos um corpus composto por filmes publicitários de uma renomada realizadora cinematográfica, que se adequaram a essa classificação. Nossa proposta se aproxima teoricamente de teorias contemporâneas da arte, da politique des auteurs e da teoria do autor.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-08-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3049810.15448/1980-3729.2019.1.30498Revista FAMECOS; Vol. 26 No. 1 (2019); e30498Revista FAMECOS; Vol. 26 Núm. 1 (2019); e30498Revista FAMECOS; v. 26 n. 1 (2019); e304981980-37291415-054910.15448/1980-3729.2019.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/30498/18533Copyright (c) 2019 Revista FAMECOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibaric, Marcelo Eduardo2019-08-30T17:28:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/30498Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2019-08-30T17:28:46Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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