Communication and the transformation of consumer culture
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/11349 |
Resumo: | This essay is part of the research “Communication, consumption and new subjectivities: a study of media practices in society”, financed by FAPESP. It focuses on the communication society and consumer culture, which is spreading on the societies in the late twentieth century and the beginning of the century. We are seeking to understand the changes that have occurred in this societies and how it reverberates on contemporary subjectivities. For that we’ve focused on advertising and marketing. From the view of the advertising, there is a change of values where the “branding” aims to create a good image of the company. Marketing instead establish an emotional connection with consumers, aiming intangible satisfactions that produce sensoryreactions. |
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Communication and the transformation of consumer cultureComunicación y transformaciones en la cultura del consumoComunicação e as transformações na cultura do consumoCulture consumercommunicationsubjectivityConsumer cultureCultura del ConsumoComunicaciónSubjetividadCultura del ConsumoCultura do consumocomunicaçãosubjetividadeCultura do ConsumoThis essay is part of the research “Communication, consumption and new subjectivities: a study of media practices in society”, financed by FAPESP. It focuses on the communication society and consumer culture, which is spreading on the societies in the late twentieth century and the beginning of the century. We are seeking to understand the changes that have occurred in this societies and how it reverberates on contemporary subjectivities. For that we’ve focused on advertising and marketing. From the view of the advertising, there is a change of values where the “branding” aims to create a good image of the company. Marketing instead establish an emotional connection with consumers, aiming intangible satisfactions that produce sensoryreactions.Este artículo forma parte de la investigación "Comunicación, consumo y nuevas subjetividades: un estudio sobre las prácticas mediáticas en la sociedad", financiada por la FAPESP. Analizamos la sociedad de la comunicación y de la cultura de consumo, que se difunde en las sociedades de finales del siglo XX e inicio del XXI, buscando comprender las transformaciones que han ocurrido en su esfera y el modo en que incide en las subjetividades contemporáneas. Para tanto nos detenemos en el campo de la publicidad y del marketing. Desde el punto de vista del campo publicitario y de los anuncios, se nota un cambio de valores donde el emprendimiento orientado hacia la "construcción de la marca" objetiva crear una buena imagen de la empresa. Desde el punto de vista del marketing, se busca establecer una relación emocional con el consumidor, objetivando satisfacciones intangibles, que producen reacciones sensoriales.Este artigo faz parte da pesquisa “Comunicação, consumo e novas subjetividades: um estudo sobre as práticas mediáticas na sociedade”, financiada pela FAPESP. Nele, analisamos a sociedade da comunicação e da cultura de consumo, que se difunde nas sociedades do final do século XX e início do XXI, buscando compreender as transformações que têm ocorrido em sua esfera e o modo como incide nas subjetividades contemporâneas. Para tanto nos detemos no campo da publicidade e do marketing. Do ponto de vista do campo publicitário e dos anúncios, nota-se uma mudança de valores onde o empreendimento voltado para a “construção da marca” objetiva criar uma boa imagem da empresa. Do ponto de vista do marketing, busca-se estabelecer uma relação emocional com o consumidor, objetivando satisfações intangíveis, que produzem reações sensoriais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1134910.15448/1980-3729.2012.1.11349Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 1 (2012); 208-224Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 1 (2012); 208-224Revista FAMECOS; v. 19 n. 1 (2012); 208-2241980-37291415-054910.15448/1980-3729.2012.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/11349/7739Santos, Tarcyanie Cajueiroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-09-05T18:35:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11349Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-09-05T18:35:29Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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