Cinephilia in contemporary cinema: continuities and breakaways
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12327 |
Resumo: | Starting from the concepts of cinephilia and its historical background presented by the French reviewer and researcher Antoine de Baecque, this text intends to point out some distinctions between two kinds of cinephile: the classical one, who emerged more than fifty years ago, and the contemporary one, who lives in a time when media and communication are both able to amplify and twist the bond between films and their specific spectatorships. |
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Cinephilia in contemporary cinema: continuities and breakawaysLa cinefilia en el cine contemporáneo: continuidades y rupturasA cinefilia no cinema contemporâneo: continuidades e rupturasCinephileculturemediaCinemaCinéfiloCulturaMediosCineCinéfiloculturamídiaCinemaStarting from the concepts of cinephilia and its historical background presented by the French reviewer and researcher Antoine de Baecque, this text intends to point out some distinctions between two kinds of cinephile: the classical one, who emerged more than fifty years ago, and the contemporary one, who lives in a time when media and communication are both able to amplify and twist the bond between films and their specific spectatorships.A partir de los conceptos de cinefilia y de su recopilación histórica presentada por el crítico e investigador Antoine de Baecque, este artículo tiene como objetivo señalar distinciones entre lo que se entendía por cinéfilo hace más de cincuenta años y lo que se entiende por cinéfilo hoy, tiempo en que los medios y la comunicación amplían y problematizan la relación del espectador con las imágenesPartindo dos conceitos de cinefilia e de seu apanhado histórico apresentado pelo crítico e pesquisador Antoine de Baecque, este artigo tem como objetivo apontar distinções entre o que se entendia por cinéfilo há mais de cinquenta anos e o que se entende por cinéfilo hoje, tempo em que a mídia e a comunicação ampliam e problematizam a relação do espectador com as imagens.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1232710.15448/1980-3729.2012.2.12327Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 2 (2012); 511-529Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 2 (2012); 511-529Revista FAMECOS; v. 19 n. 2 (2012); 511-5291980-37291415-054910.15448/1980-3729.2012.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12327/8267Nogueira, Lisandro Magalhãesdos Santos, Fabrício Cordeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-09-25T19:04:36Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12327Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-09-25T19:04:36Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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