Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Weinberg Jeffman, Tauana Mariana
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/17608
Resumo: Andrew Keen's Aobra (2012) is deeply inspired by Hitchcock, especially in his film Vertigo (which, in Brazil, won the title A body that falls). For the author, the vertigo presented by Hitchcock also reflects the current moment of society. George Orwell's 1984 book, The Trial, by Franz Kafka and Peter Weir's The Truman Show (1998) also serve as references for the development of the author's argument.
id PUC_RS-12_fad25ab6625df9fc3c9f68d16eb3275e
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/17608
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?Vértigo digital: ¿por qué las redes sociales nos están dividiendo, disminuyendo y desorientando?Vertigem digital: por que as redes sociais estão nos dividindo, diminuindo e desorientando?CibercultureMediaSocial networkReviewCiberculturaMediosRedes socialesReseñaCiberculturaMídiaRedes sociaisResenhaAndrew Keen's Aobra (2012) is deeply inspired by Hitchcock, especially in his film Vertigo (which, in Brazil, won the title A body that falls). For the author, the vertigo presented by Hitchcock also reflects the current moment of society. George Orwell's 1984 book, The Trial, by Franz Kafka and Peter Weir's The Truman Show (1998) also serve as references for the development of the author's argument.La obra de Andrew Keen (2012) está profundamente inspirada en Hitchcock, especialmente en su película Vertigo (que, en Brasil, ganó el título Un cuerpo que cae). Para el autor, el vértigo presentado por Hitchcock también refleja el momento actual de la sociedad. El libro 1984, de George Orwell, El proceso, de Franz Kafka y la película El show de Truman (1998), de Peter Weir, también actúan como referencias para el desarrollo de la argumentación del autor.Aobra de Andrew Keen (2012) é profundamente inspirada em Hitchcock, especialmente em seu filme Vertigo (que, no Brasil, ganhou o título Um corpo que cai). Para o autor, a vertigem apresentada por Hitchcock também reflete o atual momento da sociedade. O livro 1984, de George Orwell, O Processo, de Franz Kafka e o filme O show de Truman (1998), de Peter Weir, também atuam como referências para o desenvolvimento da argumentação do autor.Editora da PUCRS - ediPUCRS2014-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1760810.15448/1980-3729.2014.1.17608Revista FAMECOS; Vol. 21 No. 1 (2014); 352-359Revista FAMECOS; Vol. 21 Núm. 1 (2014); 352-359Revista FAMECOS; v. 21 n. 1 (2014); 352-3591980-37291415-054910.15448/1980-3729.2014.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/17608/11339Weinberg Jeffman, Tauana Marianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-06-25T17:05:26Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/17608Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-25T17:05:26Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
Vértigo digital: ¿por qué las redes sociales nos están dividiendo, disminuyendo y desorientando?
Vertigem digital: por que as redes sociais estão nos dividindo, diminuindo e desorientando?
title Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
spellingShingle Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
Weinberg Jeffman, Tauana Mariana
Ciberculture
Media
Social network
Review
Cibercultura
Medios
Redes sociales
Reseña
Cibercultura
Mídia
Redes sociais
Resenha
title_short Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
title_full Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
title_fullStr Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
title_full_unstemmed Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
title_sort Digital vertigo: why social networks are dividing, diminishing and disorienting us?
author Weinberg Jeffman, Tauana Mariana
author_facet Weinberg Jeffman, Tauana Mariana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Weinberg Jeffman, Tauana Mariana
dc.subject.por.fl_str_mv Ciberculture
Media
Social network
Review
Cibercultura
Medios
Redes sociales
Reseña
Cibercultura
Mídia
Redes sociais
Resenha
topic Ciberculture
Media
Social network
Review
Cibercultura
Medios
Redes sociales
Reseña
Cibercultura
Mídia
Redes sociais
Resenha
description Andrew Keen's Aobra (2012) is deeply inspired by Hitchcock, especially in his film Vertigo (which, in Brazil, won the title A body that falls). For the author, the vertigo presented by Hitchcock also reflects the current moment of society. George Orwell's 1984 book, The Trial, by Franz Kafka and Peter Weir's The Truman Show (1998) also serve as references for the development of the author's argument.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/17608
10.15448/1980-3729.2014.1.17608
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/17608
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2014.1.17608
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/17608/11339
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 21 No. 1 (2014); 352-359
Revista FAMECOS; Vol. 21 Núm. 1 (2014); 352-359
Revista FAMECOS; v. 21 n. 1 (2014); 352-359
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2014.1
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128662568599552