Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180 |
Resumo: | Researchers suggest that learning additional languages and the experience of using them have an important role in the development of the linguistic competence of an individual (MARIAN,; BLUMENFELD, & KAUSHANSKAYA, 2007). The goal of this study was to investigate which language experience factors are associated with the self-reported proficiency of additional language users. For this purpose, we correlated language experience variables of 535 Brazilian participants, speakers of English as an additional language, with their self-reported proficiency on the Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Results suggest that the factors related to age, time of immersion, and current use of the language are associated to participants’ self-reported proficiency. |
id |
PUC_RS-14_03a0b697b87e05d232b2098435ac3fb5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/26180 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional languageFatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicionalFatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicionalLanguage experienceSelf-reported proficiencyLanguage background questionnaireExperiência linguísticaAutoavaliação de proficiênciaQuestionário de histórico da linguagemExperiência linguísticaAutoavaliação de proficiênciaQuestionário de histórico da linguagem.Researchers suggest that learning additional languages and the experience of using them have an important role in the development of the linguistic competence of an individual (MARIAN,; BLUMENFELD, & KAUSHANSKAYA, 2007). The goal of this study was to investigate which language experience factors are associated with the self-reported proficiency of additional language users. For this purpose, we correlated language experience variables of 535 Brazilian participants, speakers of English as an additional language, with their self-reported proficiency on the Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Results suggest that the factors related to age, time of immersion, and current use of the language are associated to participants’ self-reported proficiency.Pesquisadores sugerem que o aprendizado de línguas adicionais e a experiência com o uso dessas línguas tem um papel importante no desenvolvimento da competência linguística de um indivíduo (MARIAN, BLUMENFELD e KAUSHANSKAYA, 2007). O objetivo do presente estudo foi investigar quais fatores relacionados a uma experiência linguística são associados à proficiência autoavaliada pelos usuários de uma língua adicional. Para esse fim, correlacionamos variáveis da experiência linguística de 535 participantes brasileiros falantes de inglês como língua adicional com a proficiência reportada por eles no Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Os resultados sugerem que os fatores relacionados a marcos de idade, tempo de imersão e uso atual da língua associam-se de forma significativa à proficiência autorreportada pelosparticipantes.Pesquisadores sugerem que o aprendizado de línguas adicionais e a experiência com o uso dessas línguas tem um papel importante no desenvolvimento da competência linguística de um indivíduo (MARIAN, BLUMENFELD e KAUSHANSKAYA, 2007). O objetivo do presente estudo foi investigar quais fatores relacionados a uma experiência linguística são associados à proficiência autoavaliada pelos usuários de uma língua adicional. Para esse fim, correlacionamos variáveis da experiência linguística de 535 participantes brasileiros falantes de inglês como língua adicional com a proficiência reportada por eles no Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Os resultados sugerem que os fatores relacionados a marcos de idade, tempo de imersão e uso atual da língua associam-se de forma significativa à proficiência autorreportada pelosparticipantes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/2618010.15448/1984-4301.2017.2.26180Letrônica; Vol. 10 No. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-699Letrônica; v. 10 n. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-6991984-430110.15448/1984-4301.2017.2reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180/16573Copyright (c) 2018 Letrônicainfo:eu-repo/semantics/openAccessScholl, Ana PaulaFinger, IngridFontes, Ana Beatriz Arêas da Luz2018-03-27T04:57:40Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/26180Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2018-03-27T04:57:40letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language Fatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicional Fatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicional |
title |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language |
spellingShingle |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language Scholl, Ana Paula Language experience Self-reported proficiency Language background questionnaire Experiência linguística Autoavaliação de proficiência Questionário de histórico da linguagem Experiência linguística Autoavaliação de proficiência Questionário de histórico da linguagem. |
title_short |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language |
title_full |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language |
title_fullStr |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language |
title_full_unstemmed |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language |
title_sort |
Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language |
author |
Scholl, Ana Paula |
author_facet |
Scholl, Ana Paula Finger, Ingrid Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz |
author_role |
author |
author2 |
Finger, Ingrid Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scholl, Ana Paula Finger, Ingrid Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Language experience Self-reported proficiency Language background questionnaire Experiência linguística Autoavaliação de proficiência Questionário de histórico da linguagem Experiência linguística Autoavaliação de proficiência Questionário de histórico da linguagem. |
topic |
Language experience Self-reported proficiency Language background questionnaire Experiência linguística Autoavaliação de proficiência Questionário de histórico da linguagem Experiência linguística Autoavaliação de proficiência Questionário de histórico da linguagem. |
description |
Researchers suggest that learning additional languages and the experience of using them have an important role in the development of the linguistic competence of an individual (MARIAN,; BLUMENFELD, & KAUSHANSKAYA, 2007). The goal of this study was to investigate which language experience factors are associated with the self-reported proficiency of additional language users. For this purpose, we correlated language experience variables of 535 Brazilian participants, speakers of English as an additional language, with their self-reported proficiency on the Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Results suggest that the factors related to age, time of immersion, and current use of the language are associated to participants’ self-reported proficiency. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180 10.15448/1984-4301.2017.2.26180 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180 |
identifier_str_mv |
10.15448/1984-4301.2017.2.26180 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180/16573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Letrônica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Letrônica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 10 No. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-699 Letrônica; v. 10 n. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-699 1984-4301 10.15448/1984-4301.2017.2 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1799128598035038208 |