Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scholl, Ana Paula
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Finger, Ingrid, Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180
Resumo: Researchers suggest that learning additional languages and the experience of using them have an important role in the development of the linguistic competence of an individual (MARIAN,; BLUMENFELD, & KAUSHANSKAYA, 2007). The goal of this study was to investigate which language experience factors are associated with the self-reported proficiency of additional language users. For this purpose, we correlated language experience variables of 535 Brazilian participants, speakers of English as an additional language, with their self-reported proficiency on the Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Results suggest that the factors related to age, time of immersion, and current use of the language are associated to participants’ self-reported proficiency.
id PUC_RS-14_03a0b697b87e05d232b2098435ac3fb5
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/26180
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional languageFatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicionalFatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicionalLanguage experienceSelf-reported proficiencyLanguage background questionnaireExperiência linguísticaAutoavaliação de proficiênciaQuestionário de histórico da linguagemExperiência linguísticaAutoavaliação de proficiênciaQuestionário de histórico da linguagem.Researchers suggest that learning additional languages and the experience of using them have an important role in the development of the linguistic competence of an individual (MARIAN,; BLUMENFELD, & KAUSHANSKAYA, 2007). The goal of this study was to investigate which language experience factors are associated with the self-reported proficiency of additional language users. For this purpose, we correlated language experience variables of 535 Brazilian participants, speakers of English as an additional language, with their self-reported proficiency on the Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Results suggest that the factors related to age, time of immersion, and current use of the language are associated to participants’ self-reported proficiency.Pesquisadores sugerem que o aprendizado de línguas adicionais e a experiência com o uso dessas línguas tem um papel importante no desenvolvimento da competência linguística de um indivíduo (MARIAN, BLUMENFELD e KAUSHANSKAYA, 2007). O objetivo do presente estudo foi investigar quais fatores relacionados a uma experiência linguística são  associados à proficiência autoavaliada pelos usuários de uma língua adicional. Para esse fim, correlacionamos variáveis da experiência linguística de 535 participantes brasileiros falantes de inglês como língua adicional com a proficiência reportada por eles no Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Os resultados sugerem que os fatores relacionados a marcos de idade, tempo de imersão e uso atual da língua associam-se de forma significativa à proficiência autorreportada pelosparticipantes.Pesquisadores sugerem que o aprendizado de línguas adicionais e a experiência com o uso dessas línguas tem um papel importante no desenvolvimento da competência linguística de um indivíduo (MARIAN, BLUMENFELD e KAUSHANSKAYA, 2007). O objetivo do presente estudo foi investigar quais fatores relacionados a uma experiência linguística são  associados à proficiência autoavaliada pelos usuários de uma língua adicional. Para esse fim, correlacionamos variáveis da experiência linguística de 535 participantes brasileiros falantes de inglês como língua adicional com a proficiência reportada por eles no Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Os resultados sugerem que os fatores relacionados a marcos de idade, tempo de imersão e uso atual da língua associam-se de forma significativa à proficiência autorreportada pelosparticipantes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/2618010.15448/1984-4301.2017.2.26180Letrônica; Vol. 10 No. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-699Letrônica; v. 10 n. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-6991984-430110.15448/1984-4301.2017.2reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180/16573Copyright (c) 2018 Letrônicainfo:eu-repo/semantics/openAccessScholl, Ana PaulaFinger, IngridFontes, Ana Beatriz Arêas da Luz2018-03-27T04:57:40Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/26180Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2018-03-27T04:57:40letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
Fatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicional
Fatores de experiência linguística associados à proficiência autoavaliada por usuários de inglês como língua adicional
title Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
spellingShingle Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
Scholl, Ana Paula
Language experience
Self-reported proficiency
Language background questionnaire
Experiência linguística
Autoavaliação de proficiência
Questionário de histórico da linguagem
Experiência linguística
Autoavaliação de proficiência
Questionário de histórico da linguagem.
title_short Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
title_full Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
title_fullStr Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
title_full_unstemmed Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
title_sort Language experience factors associated to self-reported proficiency by users of English as an additional language
author Scholl, Ana Paula
author_facet Scholl, Ana Paula
Finger, Ingrid
Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz
author_role author
author2 Finger, Ingrid
Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scholl, Ana Paula
Finger, Ingrid
Fontes, Ana Beatriz Arêas da Luz
dc.subject.por.fl_str_mv Language experience
Self-reported proficiency
Language background questionnaire
Experiência linguística
Autoavaliação de proficiência
Questionário de histórico da linguagem
Experiência linguística
Autoavaliação de proficiência
Questionário de histórico da linguagem.
topic Language experience
Self-reported proficiency
Language background questionnaire
Experiência linguística
Autoavaliação de proficiência
Questionário de histórico da linguagem
Experiência linguística
Autoavaliação de proficiência
Questionário de histórico da linguagem.
description Researchers suggest that learning additional languages and the experience of using them have an important role in the development of the linguistic competence of an individual (MARIAN,; BLUMENFELD, & KAUSHANSKAYA, 2007). The goal of this study was to investigate which language experience factors are associated with the self-reported proficiency of additional language users. For this purpose, we correlated language experience variables of 535 Brazilian participants, speakers of English as an additional language, with their self-reported proficiency on the Questionário de Experiência e Proficiência Linguística (QuExPLi). Results suggest that the factors related to age, time of immersion, and current use of the language are associated to participants’ self-reported proficiency.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180
10.15448/1984-4301.2017.2.26180
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180
identifier_str_mv 10.15448/1984-4301.2017.2.26180
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/26180/16573
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Letrônica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Letrônica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 10 No. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-699
Letrônica; v. 10 n. 2 (2017): Aquisição e processamento (a)típico da linguagem (L1 e L2) & A hipermodernidade literária em tempos coléricos; 689-699
1984-4301
10.15448/1984-4301.2017.2
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128598035038208