Paraphrasing: Why and What for?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314 |
Resumo: | This article focuses on paraphrasing as a linguistic-cognitive process, based on neuroscientific studies (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010). The aim is, through a retrospective of studies carried out by Fuchs (1982, 1985) and other authors, situate the approach highlighting the importance of repetition and paraphrasing for the knowledge construction. Lastly, it is suggested that paraphrase may be considered for both to test reading comprehension as to stimulate written production, among academic students as well as students of other levels of education. |
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Paraphrasing: Why and What for?Parafrasear: Por quê? Para quê?ReadingParaphrasingWritingTeachingLeituraParáfraseEscritaEnsinoThis article focuses on paraphrasing as a linguistic-cognitive process, based on neuroscientific studies (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010). The aim is, through a retrospective of studies carried out by Fuchs (1982, 1985) and other authors, situate the approach highlighting the importance of repetition and paraphrasing for the knowledge construction. Lastly, it is suggested that paraphrase may be considered for both to test reading comprehension as to stimulate written production, among academic students as well as students of other levels of education.O presente artigo enfoca a paráfrase enquanto um processo linguístico-cognitivo, fundamentando-se em estudos neurocientíficos (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010 etc.). Seu objetivo é, através de uma retrospectiva dos estudos já realizados a respeito do tema, como os de Fuchs (1982, 1985) e de outros autores, situar a presente abordagem, destacando a importância da repetição e da paráfrase para a construção do conhecimento. Por fim, sugere que a paráfrase seja reconhecida e valorizada tanto para testar a compreensão leitora quanto para estimular a produção escrita, entre acadêmicos e estudantes dos demais níveis de ensino.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/2331410.15448/1984-4301.2016.2.23314Letrônica; Vol. 9 No. 2 (2016): Tecnologias no aprendizado e no ensino da leitura e da escrita & Literatura e Misticismo Judaico (Kabbalah); 253-263Letrônica; v. 9 n. 2 (2016): Tecnologias no aprendizado e no ensino da leitura e da escrita & Literatura e Misticismo Judaico (Kabbalah); 253-2631984-430110.15448/1984-4301.2016.2reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314/15316Copyright (c) 2017 Letrônicainfo:eu-repo/semantics/openAccessFlôres, Onici Claro2017-02-21T19:18:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23314Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-02-21T19:18:07letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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This article focuses on paraphrasing as a linguistic-cognitive process, based on neuroscientific studies (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010). The aim is, through a retrospective of studies carried out by Fuchs (1982, 1985) and other authors, situate the approach highlighting the importance of repetition and paraphrasing for the knowledge construction. Lastly, it is suggested that paraphrase may be considered for both to test reading comprehension as to stimulate written production, among academic students as well as students of other levels of education. |
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