Factors that influence the performance of a foreign language learner

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barboza, Letícia da Silva
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117
Resumo: Nowadays, there is a growing need and importance for learning another language. Along with this consensus, it is believed that the younger you learn a foreign language (L2), the better your performance will be.It is the case because the age at which learning begins (age of acquisition) has been considered a determining factor for the success of learning, and thus the subject-learner can achieve proficiency levels similar to those achieved by native speakers. In this paper we propose to examine this issue, since it has promoted a lot of discussion. We present some studies that compare the syntactic processing of a foreign language to a native language’s one. These studies illustrate that we should consider psychological and social factors, once they affect the processing of language. Our aim is to emphasize that the performance of individuals in a foreign language is affected by a number of different factors and not only by biological and maturational issues.
id PUC_RS-14_2d692432c2438501c5e63ec471ef98f7
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12117
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Factors that influence the performance of a foreign language learnerFatores que influenciam no desempenho de um aprendiz de língua estrangeiraAge of acquisitionL2 learningpsychological and social factors.Idade de aquisiçãoAprendizagem de L2Fatores psicológicos e sociais.Nowadays, there is a growing need and importance for learning another language. Along with this consensus, it is believed that the younger you learn a foreign language (L2), the better your performance will be.It is the case because the age at which learning begins (age of acquisition) has been considered a determining factor for the success of learning, and thus the subject-learner can achieve proficiency levels similar to those achieved by native speakers. In this paper we propose to examine this issue, since it has promoted a lot of discussion. We present some studies that compare the syntactic processing of a foreign language to a native language’s one. These studies illustrate that we should consider psychological and social factors, once they affect the processing of language. Our aim is to emphasize that the performance of individuals in a foreign language is affected by a number of different factors and not only by biological and maturational issues.Atualmente, verifica-se a crescente necessidade e a importância de se aprender outro idioma. Juntamente com esse consenso, acredita-se que quanto mais jovem se aprender uma língua estrangeira (L2), melhor será o desempenho do aprendiz. Isso porque a idade em que se inicia esse aprendizado (idade de aquisição) tem sido considerada um fator determinante para o sucesso da aprendizagem, podendo, assim, o sujeito-aprendiz atingir níveis de proficiência similar ao de um falante nativo. Neste trabalho nos propomos a analisar esta questão, uma vez que a temática tem promovido muita discussão. Apresentaremos alguns estudos cujo enfoque é a sintaxe que ilustram que fatores psicológicos e sociais também devem ser considerados. Pretende-se com esta exposição ressaltar que o desempenho dos indivíduos em uma língua estrangeira é afetado por um conjunto de diversos fatores e não apenas por questões biológicas e maturacionais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-153Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-1531984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117/8837Barboza, Letícia da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:37:56Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12117Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:37:56letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Factors that influence the performance of a foreign language learner
Fatores que influenciam no desempenho de um aprendiz de língua estrangeira
title Factors that influence the performance of a foreign language learner
spellingShingle Factors that influence the performance of a foreign language learner
Barboza, Letícia da Silva
Age of acquisition
L2 learning
psychological and social factors.
Idade de aquisição
Aprendizagem de L2
Fatores psicológicos e sociais.
title_short Factors that influence the performance of a foreign language learner
title_full Factors that influence the performance of a foreign language learner
title_fullStr Factors that influence the performance of a foreign language learner
title_full_unstemmed Factors that influence the performance of a foreign language learner
title_sort Factors that influence the performance of a foreign language learner
author Barboza, Letícia da Silva
author_facet Barboza, Letícia da Silva
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barboza, Letícia da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Age of acquisition
L2 learning
psychological and social factors.
Idade de aquisição
Aprendizagem de L2
Fatores psicológicos e sociais.
topic Age of acquisition
L2 learning
psychological and social factors.
Idade de aquisição
Aprendizagem de L2
Fatores psicológicos e sociais.
description Nowadays, there is a growing need and importance for learning another language. Along with this consensus, it is believed that the younger you learn a foreign language (L2), the better your performance will be.It is the case because the age at which learning begins (age of acquisition) has been considered a determining factor for the success of learning, and thus the subject-learner can achieve proficiency levels similar to those achieved by native speakers. In this paper we propose to examine this issue, since it has promoted a lot of discussion. We present some studies that compare the syntactic processing of a foreign language to a native language’s one. These studies illustrate that we should consider psychological and social factors, once they affect the processing of language. Our aim is to emphasize that the performance of individuals in a foreign language is affected by a number of different factors and not only by biological and maturational issues.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117/8837
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-153
Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-153
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128596380385280