Factors that influence the performance of a foreign language learner
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117 |
Resumo: | Nowadays, there is a growing need and importance for learning another language. Along with this consensus, it is believed that the younger you learn a foreign language (L2), the better your performance will be.It is the case because the age at which learning begins (age of acquisition) has been considered a determining factor for the success of learning, and thus the subject-learner can achieve proficiency levels similar to those achieved by native speakers. In this paper we propose to examine this issue, since it has promoted a lot of discussion. We present some studies that compare the syntactic processing of a foreign language to a native language’s one. These studies illustrate that we should consider psychological and social factors, once they affect the processing of language. Our aim is to emphasize that the performance of individuals in a foreign language is affected by a number of different factors and not only by biological and maturational issues. |
id |
PUC_RS-14_2d692432c2438501c5e63ec471ef98f7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12117 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
Factors that influence the performance of a foreign language learnerFatores que influenciam no desempenho de um aprendiz de língua estrangeiraAge of acquisitionL2 learningpsychological and social factors.Idade de aquisiçãoAprendizagem de L2Fatores psicológicos e sociais.Nowadays, there is a growing need and importance for learning another language. Along with this consensus, it is believed that the younger you learn a foreign language (L2), the better your performance will be.It is the case because the age at which learning begins (age of acquisition) has been considered a determining factor for the success of learning, and thus the subject-learner can achieve proficiency levels similar to those achieved by native speakers. In this paper we propose to examine this issue, since it has promoted a lot of discussion. We present some studies that compare the syntactic processing of a foreign language to a native language’s one. These studies illustrate that we should consider psychological and social factors, once they affect the processing of language. Our aim is to emphasize that the performance of individuals in a foreign language is affected by a number of different factors and not only by biological and maturational issues.Atualmente, verifica-se a crescente necessidade e a importância de se aprender outro idioma. Juntamente com esse consenso, acredita-se que quanto mais jovem se aprender uma língua estrangeira (L2), melhor será o desempenho do aprendiz. Isso porque a idade em que se inicia esse aprendizado (idade de aquisição) tem sido considerada um fator determinante para o sucesso da aprendizagem, podendo, assim, o sujeito-aprendiz atingir níveis de proficiência similar ao de um falante nativo. Neste trabalho nos propomos a analisar esta questão, uma vez que a temática tem promovido muita discussão. Apresentaremos alguns estudos cujo enfoque é a sintaxe que ilustram que fatores psicológicos e sociais também devem ser considerados. Pretende-se com esta exposição ressaltar que o desempenho dos indivíduos em uma língua estrangeira é afetado por um conjunto de diversos fatores e não apenas por questões biológicas e maturacionais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-153Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-1531984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117/8837Barboza, Letícia da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:37:56Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12117Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:37:56letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Factors that influence the performance of a foreign language learner Fatores que influenciam no desempenho de um aprendiz de língua estrangeira |
title |
Factors that influence the performance of a foreign language learner |
spellingShingle |
Factors that influence the performance of a foreign language learner Barboza, Letícia da Silva Age of acquisition L2 learning psychological and social factors. Idade de aquisição Aprendizagem de L2 Fatores psicológicos e sociais. |
title_short |
Factors that influence the performance of a foreign language learner |
title_full |
Factors that influence the performance of a foreign language learner |
title_fullStr |
Factors that influence the performance of a foreign language learner |
title_full_unstemmed |
Factors that influence the performance of a foreign language learner |
title_sort |
Factors that influence the performance of a foreign language learner |
author |
Barboza, Letícia da Silva |
author_facet |
Barboza, Letícia da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barboza, Letícia da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Age of acquisition L2 learning psychological and social factors. Idade de aquisição Aprendizagem de L2 Fatores psicológicos e sociais. |
topic |
Age of acquisition L2 learning psychological and social factors. Idade de aquisição Aprendizagem de L2 Fatores psicológicos e sociais. |
description |
Nowadays, there is a growing need and importance for learning another language. Along with this consensus, it is believed that the younger you learn a foreign language (L2), the better your performance will be.It is the case because the age at which learning begins (age of acquisition) has been considered a determining factor for the success of learning, and thus the subject-learner can achieve proficiency levels similar to those achieved by native speakers. In this paper we propose to examine this issue, since it has promoted a lot of discussion. We present some studies that compare the syntactic processing of a foreign language to a native language’s one. These studies illustrate that we should consider psychological and social factors, once they affect the processing of language. Our aim is to emphasize that the performance of individuals in a foreign language is affected by a number of different factors and not only by biological and maturational issues. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12117/8837 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-153 Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 142-153 1984-4301 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1799128596380385280 |