The constitution of signification in the language by the infant: an enunciative approach on Language Acquisition
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8910 |
Resumo: | My goal in this paper is to analyze the infant’s speech in process of language acquisition, trying to interpret it from an enunciative point of view, and having as theoretical support the Theory of Énonciation, elaborated by Émile Benveniste. For this purpose, I analyze dialogs between infant and adult, suggesting hypothesis that may explain the process of constitution of signification in the infant’s speech through the relation between form and meaning in the sémiotique/sémantique scope of language. |
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The constitution of signification in the language by the infant: an enunciative approach on Language AcquisitionA constituição da significação na língua pela criança: uma abordagem enunciativa em Aquisição da LinguagemÉnonciationLanguage Acquisitionsémiotiquesémantique.EnunciaçãoAquisição da Linguagemsemióticosemântico.My goal in this paper is to analyze the infant’s speech in process of language acquisition, trying to interpret it from an enunciative point of view, and having as theoretical support the Theory of Énonciation, elaborated by Émile Benveniste. For this purpose, I analyze dialogs between infant and adult, suggesting hypothesis that may explain the process of constitution of signification in the infant’s speech through the relation between form and meaning in the sémiotique/sémantique scope of language.Meu objetivo neste trabalho é olhar para a fala da criança em processo de aquisição da linguagem, buscando interpretá-la a partir de uma abordagem enunciativa, tendo como suporte a Teoria da Enunciação elaborada por Émile Benveniste. Para tanto, analiso recortes de diálogo entre a criança e seu interlocutor adulto, tecendo hipóteses que permitam explicar como se dá a constituição da significação na fala da criança a partir da relação entre forma e sentido no quadro semiótico/semântico da língua.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8910Letrônica; Vol. 4 No. 2 (2011): Diálogos e suas interfaces & Literaturas Lusófonas; 80-93Letrônica; v. 4 n. 2 (2011): Diálogos e suas interfaces & Literaturas Lusófonas; 80-931984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8910/7141Aresi, Fábioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-19T17:35:23Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8910Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-19T17:35:23letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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