Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Klein, Angela Inês
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Nunes, Érica Krachefski
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005
Resumo: The present work is a case study which investigates the comprehension of Primary Metaphors in German as a foreign language. Assuming that the Primary Metaphors are potentially universal, it was aimed to analyze the comprehension of five metaphors in the foreign language from the linguistic actualization elaborated by the learner, as well as verify if the second language learner compares the linguistic instantiations in German with the linguistic instantiation in Portuguese. The results corroborated the assumption that the researched metaphors can be potentially universal.
id PUC_RS-14_58cee7d64ce00309f630a9c9aec21925
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/7005
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case studyAs Metáforas Primárias na aprendizagem de língua alemã como língua estrangeira: um estudo de casoPrimary metaphorsGermanPortugueseuniversalityMetáforas PrimáriasLíngua AlemãLíngua PortuguesaUniversalidadeEnsinoThe present work is a case study which investigates the comprehension of Primary Metaphors in German as a foreign language. Assuming that the Primary Metaphors are potentially universal, it was aimed to analyze the comprehension of five metaphors in the foreign language from the linguistic actualization elaborated by the learner, as well as verify if the second language learner compares the linguistic instantiations in German with the linguistic instantiation in Portuguese. The results corroborated the assumption that the researched metaphors can be potentially universal.O presente trabalho é um estudo de caso em que se investiga a compreensão das Metáforas Primárias na Língua Alemã como língua estrangeira. Objetivou-se analisar a compreensão dessas metáforas na língua estrangeira a partir da atualização lingüística elaborada pela aprendiz, bem como verificar se o aprendiz de L2 compara as instanciações lingüísticas em Língua Alemã com instanciações lingüísticas em Língua Portuguesa. Os resultados corroboraram a universalidade das Metáforas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-152Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-1521984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005/5469Klein, Angela InêsNunes, Érica Krachefskiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-24T16:03:21Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/7005Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-24T16:03:21letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
As Metáforas Primárias na aprendizagem de língua alemã como língua estrangeira: um estudo de caso
title Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
spellingShingle Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
Klein, Angela Inês
Primary metaphors
German
Portuguese
universality
Metáforas Primárias
Língua Alemã
Língua Portuguesa
Universalidade
Ensino
title_short Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
title_full Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
title_fullStr Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
title_full_unstemmed Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
title_sort Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
author Klein, Angela Inês
author_facet Klein, Angela Inês
Nunes, Érica Krachefski
author_role author
author2 Nunes, Érica Krachefski
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Klein, Angela Inês
Nunes, Érica Krachefski
dc.subject.por.fl_str_mv Primary metaphors
German
Portuguese
universality
Metáforas Primárias
Língua Alemã
Língua Portuguesa
Universalidade
Ensino
topic Primary metaphors
German
Portuguese
universality
Metáforas Primárias
Língua Alemã
Língua Portuguesa
Universalidade
Ensino
description The present work is a case study which investigates the comprehension of Primary Metaphors in German as a foreign language. Assuming that the Primary Metaphors are potentially universal, it was aimed to analyze the comprehension of five metaphors in the foreign language from the linguistic actualization elaborated by the learner, as well as verify if the second language learner compares the linguistic instantiations in German with the linguistic instantiation in Portuguese. The results corroborated the assumption that the researched metaphors can be potentially universal.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-10-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005/5469
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-152
Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-152
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128595478609921