Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005 |
Resumo: | The present work is a case study which investigates the comprehension of Primary Metaphors in German as a foreign language. Assuming that the Primary Metaphors are potentially universal, it was aimed to analyze the comprehension of five metaphors in the foreign language from the linguistic actualization elaborated by the learner, as well as verify if the second language learner compares the linguistic instantiations in German with the linguistic instantiation in Portuguese. The results corroborated the assumption that the researched metaphors can be potentially universal. |
id |
PUC_RS-14_58cee7d64ce00309f630a9c9aec21925 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/7005 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case studyAs Metáforas Primárias na aprendizagem de língua alemã como língua estrangeira: um estudo de casoPrimary metaphorsGermanPortugueseuniversalityMetáforas PrimáriasLíngua AlemãLíngua PortuguesaUniversalidadeEnsinoThe present work is a case study which investigates the comprehension of Primary Metaphors in German as a foreign language. Assuming that the Primary Metaphors are potentially universal, it was aimed to analyze the comprehension of five metaphors in the foreign language from the linguistic actualization elaborated by the learner, as well as verify if the second language learner compares the linguistic instantiations in German with the linguistic instantiation in Portuguese. The results corroborated the assumption that the researched metaphors can be potentially universal.O presente trabalho é um estudo de caso em que se investiga a compreensão das Metáforas Primárias na Língua Alemã como língua estrangeira. Objetivou-se analisar a compreensão dessas metáforas na língua estrangeira a partir da atualização lingüística elaborada pela aprendiz, bem como verificar se o aprendiz de L2 compara as instanciações lingüísticas em Língua Alemã com instanciações lingüísticas em Língua Portuguesa. Os resultados corroboraram a universalidade das Metáforas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-152Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-1521984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005/5469Klein, Angela InêsNunes, Érica Krachefskiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-24T16:03:21Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/7005Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-24T16:03:21letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study As Metáforas Primárias na aprendizagem de língua alemã como língua estrangeira: um estudo de caso |
title |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study |
spellingShingle |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study Klein, Angela Inês Primary metaphors German Portuguese universality Metáforas Primárias Língua Alemã Língua Portuguesa Universalidade Ensino |
title_short |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study |
title_full |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study |
title_fullStr |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study |
title_full_unstemmed |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study |
title_sort |
Primary Metaphors in German learning as a foreign language: a case study |
author |
Klein, Angela Inês |
author_facet |
Klein, Angela Inês Nunes, Érica Krachefski |
author_role |
author |
author2 |
Nunes, Érica Krachefski |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Klein, Angela Inês Nunes, Érica Krachefski |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Primary metaphors German Portuguese universality Metáforas Primárias Língua Alemã Língua Portuguesa Universalidade Ensino |
topic |
Primary metaphors German Portuguese universality Metáforas Primárias Língua Alemã Língua Portuguesa Universalidade Ensino |
description |
The present work is a case study which investigates the comprehension of Primary Metaphors in German as a foreign language. Assuming that the Primary Metaphors are potentially universal, it was aimed to analyze the comprehension of five metaphors in the foreign language from the linguistic actualization elaborated by the learner, as well as verify if the second language learner compares the linguistic instantiations in German with the linguistic instantiation in Portuguese. The results corroborated the assumption that the researched metaphors can be potentially universal. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/7005/5469 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-152 Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 142-152 1984-4301 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1799128595478609921 |