First Memories: the formation of declarative memory
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/4969 |
Resumo: | The last century, especially from the second half, was marked by a fantastic development in the studies on the human brain. The new technologies in the area of image and reception of infinitely discreet incentives made possible the observation of the operation of the mind - here as function of the brain - in different situations of behavior. Those discoveries provided to the professionals of several areas - medicine, psychology, education, etc. - better work conditions to make possible the deep analysis of the children’s learning, for instance. Regarding the teaching-learning, the advantages are immeasurable, once now it is known, with a degree of quite big safety, the forms as the students codify, consolidate / store and recover relative memoirs to the contents the one that are exposed. |
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First Memories: the formation of declarative memoryPrimeiras Lembranças: a formação da memória declarativacérebromemóriacodificaçãoconsolidaçãoarmazenamento e recuperação de informação.The last century, especially from the second half, was marked by a fantastic development in the studies on the human brain. The new technologies in the area of image and reception of infinitely discreet incentives made possible the observation of the operation of the mind - here as function of the brain - in different situations of behavior. Those discoveries provided to the professionals of several areas - medicine, psychology, education, etc. - better work conditions to make possible the deep analysis of the children’s learning, for instance. Regarding the teaching-learning, the advantages are immeasurable, once now it is known, with a degree of quite big safety, the forms as the students codify, consolidate / store and recover relative memoirs to the contents the one that are exposed.O último século, especialmente a partir da segunda metade, foi marcado por um fantástico desenvolvimento nos estudos sobre o cérebro humano. Novas tecnologias na área de imagem e de captação de estímulos infinitamente discretos possibilitaram a observação do funcionamento da mente – aqui concebida como função do cérebro – em diferentes situações de comportamento. Essas descobertas proporcionaram aos profissionais de diversas áreas – medicina, psicologia, educação, etc. – melhores condições de trabalho por tornar possível a análise profunda de como as crianças aprendem, por exemplo. Com relação ao ensinoaprendizagem, as vantagens são imensuráveis, uma vez que agora se sabe, com um grau de segurança bastante grande, as formas como os estudantes codificam, consolidam / armazenam e recuperam memórias relativas aos conteúdos a que são expostos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/4969Letrônica; Vol. 2 No. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 04-17Letrônica; v. 2 n. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 04-171984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/4969/4034Alves, Sandra Maria Lealinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-06T18:54:42Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4969Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-06T18:54:42letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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