FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930 |
Resumo: | The aim of this paper is to incentivize the foreign language (FL) or second language (SL) insertion in the first to fifth grade curriculums at basic education schools, and justify it. Therefore we bring some authors who, based on their studies, corroborate the idea of how fruitful such learning is from several points of view to 6-10-year-old students. Based on the bibliographical review, we conclude that the FL/SL insertion in the first grades of elementary school does not affect the process of reading and writing/literacy in mother tongue. |
id |
PUC_RS-14_b81ec91c6cb2f9e39c5bb798abef6dab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6930 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; ChildrenA aprendizagem de língua estrangeira nos anos iniciais do Ensino FundamentalFL/SL LearningThe Process of Reading and Writing/LiteracyCritical PeriodChildrenAprendizagem de LE/L2Alfabetização/LetramentoPeríodo CríticoCrianças.The aim of this paper is to incentivize the foreign language (FL) or second language (SL) insertion in the first to fifth grade curriculums at basic education schools, and justify it. Therefore we bring some authors who, based on their studies, corroborate the idea of how fruitful such learning is from several points of view to 6-10-year-old students. Based on the bibliographical review, we conclude that the FL/SL insertion in the first grades of elementary school does not affect the process of reading and writing/literacy in mother tongue.Resumo: Este artigo tem o objetivo de incentivar a inserção de língua estrangeira (LE)/segunda língua (L2) nos currículos de anos iniciais, ou seja, de 1º a 5º anos, de escolas de educação básica, buscando justificá-la. Para tanto, trazemos alguns autores que, baseados em seus estudos, corroboram a ideia de que, sob diversos pontos de vista, é muito frutífera tal aprendizagem nessa faixa etária em que se encontram os alunos. A partir da revisão bibliográfica realizada, concluímos que a inserção de uma LE nos primeiros anos do ensino fundamental não é prejudicial ao processo de alfabetização/letramento em língua materna.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-141Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-1411984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930/5468Ferreira, Ivana Kátia de Souzados Santos, Liliana Fragainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-24T16:03:21Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6930Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-24T16:03:21letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children A aprendizagem de língua estrangeira nos anos iniciais do Ensino Fundamental |
title |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children |
spellingShingle |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children Ferreira, Ivana Kátia de Souza FL/SL Learning The Process of Reading and Writing/Literacy Critical Period Children Aprendizagem de LE/L2 Alfabetização/Letramento Período Crítico Crianças. |
title_short |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children |
title_full |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children |
title_fullStr |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children |
title_full_unstemmed |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children |
title_sort |
FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children |
author |
Ferreira, Ivana Kátia de Souza |
author_facet |
Ferreira, Ivana Kátia de Souza dos Santos, Liliana Fraga |
author_role |
author |
author2 |
dos Santos, Liliana Fraga |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Ivana Kátia de Souza dos Santos, Liliana Fraga |
dc.subject.por.fl_str_mv |
FL/SL Learning The Process of Reading and Writing/Literacy Critical Period Children Aprendizagem de LE/L2 Alfabetização/Letramento Período Crítico Crianças. |
topic |
FL/SL Learning The Process of Reading and Writing/Literacy Critical Period Children Aprendizagem de LE/L2 Alfabetização/Letramento Período Crítico Crianças. |
description |
The aim of this paper is to incentivize the foreign language (FL) or second language (SL) insertion in the first to fifth grade curriculums at basic education schools, and justify it. Therefore we bring some authors who, based on their studies, corroborate the idea of how fruitful such learning is from several points of view to 6-10-year-old students. Based on the bibliographical review, we conclude that the FL/SL insertion in the first grades of elementary school does not affect the process of reading and writing/literacy in mother tongue. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930/5468 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-141 Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-141 1984-4301 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1799128595461832704 |