FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Ivana Kátia de Souza
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: dos Santos, Liliana Fraga
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930
Resumo: The aim of this paper is to incentivize the foreign language (FL) or second language (SL) insertion in the first to fifth grade curriculums at basic education schools, and justify it. Therefore we bring some authors who, based on their studies, corroborate the idea of how fruitful such learning is from several points of view to 6-10-year-old students. Based on the bibliographical review, we conclude that the FL/SL insertion in the first grades of elementary school does not affect the process of reading and writing/literacy in mother tongue.
id PUC_RS-14_b81ec91c6cb2f9e39c5bb798abef6dab
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6930
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; ChildrenA aprendizagem de língua estrangeira nos anos iniciais do Ensino FundamentalFL/SL LearningThe Process of Reading and Writing/LiteracyCritical PeriodChildrenAprendizagem de LE/L2Alfabetização/LetramentoPeríodo CríticoCrianças.The aim of this paper is to incentivize the foreign language (FL) or second language (SL) insertion in the first to fifth grade curriculums at basic education schools, and justify it. Therefore we bring some authors who, based on their studies, corroborate the idea of how fruitful such learning is from several points of view to 6-10-year-old students. Based on the bibliographical review, we conclude that the FL/SL insertion in the first grades of elementary school does not affect the process of reading and writing/literacy in mother tongue.Resumo: Este artigo tem o objetivo de incentivar a inserção de língua estrangeira (LE)/segunda língua (L2) nos currículos de anos iniciais, ou seja, de 1º a 5º anos, de escolas de educação básica, buscando justificá-la. Para tanto, trazemos alguns autores que, baseados em seus estudos, corroboram a ideia de que, sob diversos pontos de vista, é muito frutífera tal aprendizagem nessa faixa etária em que se encontram os alunos. A partir da revisão bibliográfica realizada, concluímos que a inserção de uma LE nos primeiros anos do ensino fundamental não é prejudicial ao processo de alfabetização/letramento em língua materna.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-141Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-1411984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930/5468Ferreira, Ivana Kátia de Souzados Santos, Liliana Fragainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-24T16:03:21Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6930Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-24T16:03:21letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
A aprendizagem de língua estrangeira nos anos iniciais do Ensino Fundamental
title FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
spellingShingle FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
Ferreira, Ivana Kátia de Souza
FL/SL Learning
The Process of Reading and Writing/Literacy
Critical Period
Children
Aprendizagem de LE/L2
Alfabetização/Letramento
Período Crítico
Crianças.
title_short FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
title_full FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
title_fullStr FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
title_full_unstemmed FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
title_sort FL/SL Learning; The Process of Reading and Writing/Literacy; Critical Period; Children
author Ferreira, Ivana Kátia de Souza
author_facet Ferreira, Ivana Kátia de Souza
dos Santos, Liliana Fraga
author_role author
author2 dos Santos, Liliana Fraga
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Ivana Kátia de Souza
dos Santos, Liliana Fraga
dc.subject.por.fl_str_mv FL/SL Learning
The Process of Reading and Writing/Literacy
Critical Period
Children
Aprendizagem de LE/L2
Alfabetização/Letramento
Período Crítico
Crianças.
topic FL/SL Learning
The Process of Reading and Writing/Literacy
Critical Period
Children
Aprendizagem de LE/L2
Alfabetização/Letramento
Período Crítico
Crianças.
description The aim of this paper is to incentivize the foreign language (FL) or second language (SL) insertion in the first to fifth grade curriculums at basic education schools, and justify it. Therefore we bring some authors who, based on their studies, corroborate the idea of how fruitful such learning is from several points of view to 6-10-year-old students. Based on the bibliographical review, we conclude that the FL/SL insertion in the first grades of elementary school does not affect the process of reading and writing/literacy in mother tongue.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-10-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/6930/5468
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 3 No. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-141
Letrônica; v. 3 n. 1 (2010): Aquisição da Linguagem & Memória e Subjetividade; 128-141
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128595461832704