Modalities of presentation and understanding of texts in L2
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227 |
Resumo: | The aim of this paper is to present the characteristics of text comprehension in written and oral form and the impact of each modality in comprehension in L2. This literature review addresses the reader / listener as an active individual who interacts with the text with their linguistic and extralinguistic knowledge. The understanding of the written texts is benefited from the possibility to review the text, unlike what occurs in text comprehension in the oral mode, since the text is volatile. Although there are differences in decoding oral and written texts, evidence suggests that the level of comprehension of the input mode is not as crucial as the language proficiency. |
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Modalities of presentation and understanding of texts in L2Modalidades de apresentação de textos e compreensão em L2oral textwritten textcomprehension in L2.texto oraltexto escritocompreensão em L2The aim of this paper is to present the characteristics of text comprehension in written and oral form and the impact of each modality in comprehension in L2. This literature review addresses the reader / listener as an active individual who interacts with the text with their linguistic and extralinguistic knowledge. The understanding of the written texts is benefited from the possibility to review the text, unlike what occurs in text comprehension in the oral mode, since the text is volatile. Although there are differences in decoding oral and written texts, evidence suggests that the level of comprehension of the input mode is not as crucial as the language proficiency.O objetivo deste artigo é apresentar as características da compreensão de textos na modalidade escrita e oral e o impacto de cada modalidade na compreensão em L2. Esta revisão bibliográfica trata o leitor/ouvinte como um indivíduo ativo, que interage com o texto com seus conhecimentos linguísticos e extralingüísticos. A compreensão de textos na modalidade escrita é beneficiada pela possibilidade de reexame no texto, ao contrário do que ocorre na compreensão de textos na modalidade oral, já que o texto é volátil. Embora, existam diferenças na decodificação de textos orais e escritos, evidências sugerem que no nível da compreensão, a modalidade de input não é tão determinante como a proficiência na língua.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 170-185Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 170-1851984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227/8839Gonçalves, Talita dos Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:40:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12227Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:40:46letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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