Modalities of presentation and understanding of texts in L2

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gonçalves, Talita dos Santos
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227
Resumo: The aim of this paper is to present the characteristics of text comprehension in written and oral form and the impact of each modality in comprehension in L2. This literature review addresses the reader / listener as an active individual who interacts with the text with their linguistic and extralinguistic knowledge. The understanding of the written texts is benefited from the possibility to review the text, unlike what occurs in text comprehension in the oral mode, since the text is volatile. Although there are differences in decoding oral and written texts, evidence suggests that the level of comprehension of the input mode is not as crucial as the language proficiency.
id PUC_RS-14_c0bd146947288e3c704f55149d14e481
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12227
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Modalities of presentation and understanding of texts in L2Modalidades de apresentação de textos e compreensão em L2oral textwritten textcomprehension in L2.texto oraltexto escritocompreensão em L2The aim of this paper is to present the characteristics of text comprehension in written and oral form and the impact of each modality in comprehension in L2. This literature review addresses the reader / listener as an active individual who interacts with the text with their linguistic and extralinguistic knowledge. The understanding of the written texts is benefited from the possibility to review the text, unlike what occurs in text comprehension in the oral mode, since the text is volatile. Although there are differences in decoding oral and written texts, evidence suggests that the level of comprehension of the input mode is not as crucial as the language proficiency.O objetivo deste artigo é apresentar as características da compreensão de textos na modalidade escrita e oral e o impacto de cada modalidade na compreensão em L2. Esta revisão bibliográfica trata o leitor/ouvinte como um indivíduo ativo, que interage com o texto com seus conhecimentos linguísticos e extralingüísticos. A compreensão de textos na modalidade escrita é beneficiada pela possibilidade de reexame no texto, ao contrário do que ocorre na compreensão de textos na modalidade oral, já que o texto é volátil. Embora, existam diferenças na decodificação de textos orais e escritos, evidências sugerem que no nível da compreensão, a modalidade de input não é tão determinante como a proficiência na língua.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 170-185Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 170-1851984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227/8839Gonçalves, Talita dos Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:40:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12227Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:40:46letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Modalities of presentation and understanding of texts in L2
Modalidades de apresentação de textos e compreensão em L2
title Modalities of presentation and understanding of texts in L2
spellingShingle Modalities of presentation and understanding of texts in L2
Gonçalves, Talita dos Santos
oral text
written text
comprehension in L2.
texto oral
texto escrito
compreensão em L2
title_short Modalities of presentation and understanding of texts in L2
title_full Modalities of presentation and understanding of texts in L2
title_fullStr Modalities of presentation and understanding of texts in L2
title_full_unstemmed Modalities of presentation and understanding of texts in L2
title_sort Modalities of presentation and understanding of texts in L2
author Gonçalves, Talita dos Santos
author_facet Gonçalves, Talita dos Santos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gonçalves, Talita dos Santos
dc.subject.por.fl_str_mv oral text
written text
comprehension in L2.
texto oral
texto escrito
compreensão em L2
topic oral text
written text
comprehension in L2.
texto oral
texto escrito
compreensão em L2
description The aim of this paper is to present the characteristics of text comprehension in written and oral form and the impact of each modality in comprehension in L2. This literature review addresses the reader / listener as an active individual who interacts with the text with their linguistic and extralinguistic knowledge. The understanding of the written texts is benefited from the possibility to review the text, unlike what occurs in text comprehension in the oral mode, since the text is volatile. Although there are differences in decoding oral and written texts, evidence suggests that the level of comprehension of the input mode is not as crucial as the language proficiency.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12227/8839
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 170-185
Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 170-185
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128596396113920