Pandemic, public policies and participation: Strategies and ways of promoting youth participation from national and local socio-statal areas in Argentina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vázquez, Melina
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online)
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/42247
Resumo: This paper analyzes the participatory public policies for the young during the first year of the Sars-CoV2 pandemic. This type of intervention recognizes a long trajectory that refers back to the creation of sectoral youth organizations in the 1980s decade. However, the promotion of participation adopts particularities within different political-institutional contexts. The article questions the way in which the policies to promote participation are carried out through the development of virtual discussion boards during social isolation measures. Participatory scenes are explored considering the characteristics of the dialogues, the profile of those who participate and the modulations that arise around what it means to participate. The investigation is carried out through virtual ethnography tools.
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spelling Pandemic, public policies and participation: Strategies and ways of promoting youth participation from national and local socio-statal areas in ArgentinaPandemia, políticas públicas y participación: Estrategias y modos de promoción de la participación juvenil desde ámbitos socio-estatales nacionales y locales en Argentina Pandemia, políticas públicas e participação: Estratégias e formas de promoção da participação juvenil desde contextos socio estaduais nacionais e locais na ArgentinaVirtual participationYouthsPublic PolicieStatePandemicParticipación virtualJuventudesPolíticas públicasPandemiaParticipação virtualJuventudesPolíticas públicasEstadoPandemiaThis paper analyzes the participatory public policies for the young during the first year of the Sars-CoV2 pandemic. This type of intervention recognizes a long trajectory that refers back to the creation of sectoral youth organizations in the 1980s decade. However, the promotion of participation adopts particularities within different political-institutional contexts. The article questions the way in which the policies to promote participation are carried out through the development of virtual discussion boards during social isolation measures. Participatory scenes are explored considering the characteristics of the dialogues, the profile of those who participate and the modulations that arise around what it means to participate. The investigation is carried out through virtual ethnography tools.El trabajo analiza las políticas públicas participativas para jóvenes durante el primer año de la pandemia por Sars-Co-V2. Este tipo de intervenciones reconoce una larga trayectoria que reenvia a la creación de los organismos sectoriales de juventud en la década del 80. Sin embargo, la promoción de la participación adopta particularidades en el seno de diferentes contextos político-institucionales. El artículo se interroga la manera en que se llevan adelante las políticas de promoción de la participación por medio del desarrollo de conversatorios virtuales durante las medidas de aislamiento social. Se exploran las escenas participativas atendiendo a las características de los diálogos, el perfil de quienes participan y las modulaciones que surgen en torno a qué es participar. La investigación se lleva adelante por medio de herramientas de la etnografía virtual.O trabalho analisa as políticas públicas participativas para jovens durante o primeiro ano da pandemia por Sars-Co-V2. Este tipo de intervenções reconhece uma longa trajetória que remete à criação dos organismos setoriais de juventude na década de 80. Porém, a promoção da participação adota particularidades no centro de diferentes contextos políticos e institucionais. O artigo questiona a maneira como as políticas de promoção da participação são conduzidas, por meio do desenvolvimento de debates virtuais durante as medidas de isolamento social. Exploram-se as cenas participativas levando em consideração as características dos diálogos, o perfil de quem participam e as modulações que surgem em torno a o que é participar. A investigação realiza-se por meio de ferramentas da etnografia virtual.Editora da Pucrs - ediPUCRS2023-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/4224710.15448/1984-7289.2023.1.42247Civitas: journal of Social Sciences; Vol. 23 No. 1 (2023): Single volume ; e42247Civitas: revista de Ciências Sociais; Vol. 23 Núm. 1 (2023): Volumen único ; e42247Civitas: revista de Ciências Sociais; v. 23 n. 1 (2023): Volume único ; e422471984-72891519-608910.15448/1984-7289.2023.1reponame:Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/42247/28080Copyright (c) 2023 Civitas: revista de Ciências Sociaishttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVázquez, Melina2023-11-30T11:54:38Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/42247Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/oaiPRIhttp://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/civitas/oaicivitas@pucrs.br1984-72891519-6089opendoar:2023-11-30T11:54:38Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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