The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/33880 |
Resumo: | The article analyzes the mathematics present in a teaching plan as the evaluation of the classes of the Curso Normal of the School of Caetano de Campos, in the city of São Paulo, during a decade of 1940. In the last year of teacher training and presented Cálculo and Geometria as the subjects of a course that teach the main course of São Paulo.Such assessments are referred to as a “plano globalizado,” which involve different subjects from one theme. Theschool in question is considered a model of the Capital of São Paulo, where the Instituto de Educação de São Paulo was installed in the 1930s. The period was marked by the New School movement, having as one of its presuppositions the method of Dewey. |
id |
PUC_RS-18_3911b1f04009e0ee0ebdefca46dc6ae5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33880 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940)La matemática en las evaluaciones de las normalistas de la Escuela Normal Caetano de Campos (década de 1940)A matemática nas avaliações das normalistas da Escola Normal Caetano de Campos (década de 1940)History of Mathematics Education. Training Teachers. New School. John Dewey.Historia de la Educación Matemática. Formación de Profesores. Escuela Nueva. John Dewey.História da Educação MatemáticaFormação de ProfessoresEscola NovaDeweyThe article analyzes the mathematics present in a teaching plan as the evaluation of the classes of the Curso Normal of the School of Caetano de Campos, in the city of São Paulo, during a decade of 1940. In the last year of teacher training and presented Cálculo and Geometria as the subjects of a course that teach the main course of São Paulo.Such assessments are referred to as a “plano globalizado,” which involve different subjects from one theme. Theschool in question is considered a model of the Capital of São Paulo, where the Instituto de Educação de São Paulo was installed in the 1930s. The period was marked by the New School movement, having as one of its presuppositions the method of Dewey.El artículo analiza las matemáticas presentes en un plan de enseñanza como la evaluación de las clases del Curso Normal de la Escuela de Caetano de Campos, en la ciudad de São Paulo, durante una década de 1940. En el último año de formación docente y presentado Cálculo y Geometría como las materias de un curso que enseñan el curso principal paulista. Estas evaluaciones se denominan “plano globalizado”, que implican diferentes materias a partir de un tema. La escuela en cuestión es considerada modelo de la Capital de São Paulo, lugar donde se instaló el Instituto de Educação de São Paulo, en la década de 1930. El período fue marcado por el movimiento Escuela Nueva, teniendo como uno de sus presupuestos el método de Dewey.O artigo analisa a matemática presente em planos de ensino elaborados como avaliações das normalistas do Curso Normal da Escola Caetano de Campos, na cidade de São Paulo, durante a década de 1940. As avaliações foram produzidas na disciplina de Metodologia e Prática do Ensino Primário, no último ano da formação docente e apresentam Cálculo e Geometria como matérias a serem ensinadas no curso primário paulista. Tais avaliações são designadas como “plano globalizado”, que envolvem diferentes matérias a partir de um tema. A escola em questão é considerada como modelo da capital de São Paulo, local onde se instalou o Instituto de Educação de São Paulo, na década de 1930. O período foi marcado pelo movimento Escola Nova, tendo como um dos seus pressupostos o método de Dewey.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-11-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPolíticas e práticas de formaçãoapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/3388010.15448/1981-2582.2019.2.33880Educação; Vol. 42 No. 2 (2019); 235-244Educação; Vol. 42 Núm. 2 (2019); 235-244Educação; v. 42 n. 2 (2019); 235-2441981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2019.2reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/33880/18322Copyright (c) 2019 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Maria Célia LemeParré, Adauto Douglas2019-11-06T22:51:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33880Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2019-11-06T22:51:20Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) La matemática en las evaluaciones de las normalistas de la Escuela Normal Caetano de Campos (década de 1940) A matemática nas avaliações das normalistas da Escola Normal Caetano de Campos (década de 1940) |
title |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) |
spellingShingle |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) da Silva, Maria Célia Leme History of Mathematics Education. Training Teachers. New School. John Dewey. Historia de la Educación Matemática. Formación de Profesores. Escuela Nueva. John Dewey. História da Educação Matemática Formação de Professores Escola Nova Dewey |
title_short |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) |
title_full |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) |
title_fullStr |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) |
title_full_unstemmed |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) |
title_sort |
The mathematics in the evaluations of the normalists of the Normal School Caetano de Campos (decade of 1940) |
author |
da Silva, Maria Célia Leme |
author_facet |
da Silva, Maria Célia Leme Parré, Adauto Douglas |
author_role |
author |
author2 |
Parré, Adauto Douglas |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva, Maria Célia Leme Parré, Adauto Douglas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
History of Mathematics Education. Training Teachers. New School. John Dewey. Historia de la Educación Matemática. Formación de Profesores. Escuela Nueva. John Dewey. História da Educação Matemática Formação de Professores Escola Nova Dewey |
topic |
History of Mathematics Education. Training Teachers. New School. John Dewey. Historia de la Educación Matemática. Formación de Profesores. Escuela Nueva. John Dewey. História da Educação Matemática Formação de Professores Escola Nova Dewey |
description |
The article analyzes the mathematics present in a teaching plan as the evaluation of the classes of the Curso Normal of the School of Caetano de Campos, in the city of São Paulo, during a decade of 1940. In the last year of teacher training and presented Cálculo and Geometria as the subjects of a course that teach the main course of São Paulo.Such assessments are referred to as a “plano globalizado,” which involve different subjects from one theme. Theschool in question is considered a model of the Capital of São Paulo, where the Instituto de Educação de São Paulo was installed in the 1930s. The period was marked by the New School movement, having as one of its presuppositions the method of Dewey. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Políticas e práticas de formação |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/33880 10.15448/1981-2582.2019.2.33880 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/33880 |
identifier_str_mv |
10.15448/1981-2582.2019.2.33880 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/33880/18322 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 42 No. 2 (2019); 235-244 Educação; Vol. 42 Núm. 2 (2019); 235-244 Educação; v. 42 n. 2 (2019); 235-244 1981-2582 0101-465X 10.15448/1981-2582.2019.2 reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128745991208960 |