Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Osmar José Ximenes dos
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Boruchovitch, Evely
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349
Resumo: This paper is aimed at analyzing the knowledge production concerning learning strategies of preservice teachers. A survey was carried out, based on the international and national reports of research related to the learning strategies of college students, preservice teachers and/ or inservice teachers, available in the literature from 1982 to 2009. Results evinced a greater concentration of international publications and a scarce number of papers related to the learning strategies of preservice and inservice teachers.
id PUC_RS-18_5fbabc25d9b182d79c9499bdca3809da
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5349
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific productionEstratégias de Aprendizagem na Formação dos Professores: uma análise da produção científicaEstratégias de Aprendizagemformação de professoresensino fundamentalrevisão de literatura.This paper is aimed at analyzing the knowledge production concerning learning strategies of preservice teachers. A survey was carried out, based on the international and national reports of research related to the learning strategies of college students, preservice teachers and/ or inservice teachers, available in the literature from 1982 to 2009. Results evinced a greater concentration of international publications and a scarce number of papers related to the learning strategies of preservice and inservice teachers.Este trabalho tem por objetivo analisar a produção de conhecimento acerca das estratégias de aprendizagem na formação do professor. Nesse sentido, foi realizado um levantamento dos relatos de pesquisas relacionadas às estratégias de aprendizagem de alunos de cursos superiores, voltados para a formação de professores e/ou de professores em exercício, na literatura internacional e nacional, no período entre 1982 e 2009. Entre os resultados encontrados, destacam-se um maior número de estudos provenientes da literatura internacional e também uma porcentagem reduzida de trabalhos sobre estratégias de aprendizagem envolvendo professores ou alunos de cursos de formação de professores.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349Educação; Vol. 32 No. 3 (2009)Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009)Educação; v. 32 n. 3 (2009)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349/4206Santos, Osmar José Ximenes dosBoruchovitch, Evelyinfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T14:22:19Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5349Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T14:22:19Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
Estratégias de Aprendizagem na Formação dos Professores: uma análise da produção científica
title Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
spellingShingle Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
Santos, Osmar José Ximenes dos
Estratégias de Aprendizagem
formação de professores
ensino fundamental
revisão de literatura.
title_short Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
title_full Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
title_fullStr Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
title_full_unstemmed Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
title_sort Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
author Santos, Osmar José Ximenes dos
author_facet Santos, Osmar José Ximenes dos
Boruchovitch, Evely
author_role author
author2 Boruchovitch, Evely
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Osmar José Ximenes dos
Boruchovitch, Evely
dc.subject.por.fl_str_mv Estratégias de Aprendizagem
formação de professores
ensino fundamental
revisão de literatura.
topic Estratégias de Aprendizagem
formação de professores
ensino fundamental
revisão de literatura.
description This paper is aimed at analyzing the knowledge production concerning learning strategies of preservice teachers. A survey was carried out, based on the international and national reports of research related to the learning strategies of college students, preservice teachers and/ or inservice teachers, available in the literature from 1982 to 2009. Results evinced a greater concentration of international publications and a scarce number of papers related to the learning strategies of preservice and inservice teachers.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-09-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349/4206
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 32 No. 3 (2009)
Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009)
Educação; v. 32 n. 3 (2009)
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128742922027008