Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349 |
Resumo: | This paper is aimed at analyzing the knowledge production concerning learning strategies of preservice teachers. A survey was carried out, based on the international and national reports of research related to the learning strategies of college students, preservice teachers and/ or inservice teachers, available in the literature from 1982 to 2009. Results evinced a greater concentration of international publications and a scarce number of papers related to the learning strategies of preservice and inservice teachers. |
id |
PUC_RS-18_5fbabc25d9b182d79c9499bdca3809da |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5349 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific productionEstratégias de Aprendizagem na Formação dos Professores: uma análise da produção científicaEstratégias de Aprendizagemformação de professoresensino fundamentalrevisão de literatura.This paper is aimed at analyzing the knowledge production concerning learning strategies of preservice teachers. A survey was carried out, based on the international and national reports of research related to the learning strategies of college students, preservice teachers and/ or inservice teachers, available in the literature from 1982 to 2009. Results evinced a greater concentration of international publications and a scarce number of papers related to the learning strategies of preservice and inservice teachers.Este trabalho tem por objetivo analisar a produção de conhecimento acerca das estratégias de aprendizagem na formação do professor. Nesse sentido, foi realizado um levantamento dos relatos de pesquisas relacionadas às estratégias de aprendizagem de alunos de cursos superiores, voltados para a formação de professores e/ou de professores em exercício, na literatura internacional e nacional, no período entre 1982 e 2009. Entre os resultados encontrados, destacam-se um maior número de estudos provenientes da literatura internacional e também uma porcentagem reduzida de trabalhos sobre estratégias de aprendizagem envolvendo professores ou alunos de cursos de formação de professores.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349Educação; Vol. 32 No. 3 (2009)Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009)Educação; v. 32 n. 3 (2009)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349/4206Santos, Osmar José Ximenes dosBoruchovitch, Evelyinfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T14:22:19Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5349Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T14:22:19Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production Estratégias de Aprendizagem na Formação dos Professores: uma análise da produção científica |
title |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production |
spellingShingle |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production Santos, Osmar José Ximenes dos Estratégias de Aprendizagem formação de professores ensino fundamental revisão de literatura. |
title_short |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production |
title_full |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production |
title_fullStr |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production |
title_full_unstemmed |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production |
title_sort |
Learning Strategies of Preservice Teachers: an analysis of the scientific production |
author |
Santos, Osmar José Ximenes dos |
author_facet |
Santos, Osmar José Ximenes dos Boruchovitch, Evely |
author_role |
author |
author2 |
Boruchovitch, Evely |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Osmar José Ximenes dos Boruchovitch, Evely |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégias de Aprendizagem formação de professores ensino fundamental revisão de literatura. |
topic |
Estratégias de Aprendizagem formação de professores ensino fundamental revisão de literatura. |
description |
This paper is aimed at analyzing the knowledge production concerning learning strategies of preservice teachers. A survey was carried out, based on the international and national reports of research related to the learning strategies of college students, preservice teachers and/ or inservice teachers, available in the literature from 1982 to 2009. Results evinced a greater concentration of international publications and a scarce number of papers related to the learning strategies of preservice and inservice teachers. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5349/4206 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 32 No. 3 (2009) Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009) Educação; v. 32 n. 3 (2009) 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128742922027008 |