The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22740 |
Resumo: | This paper reports the findings of a survey that addresses the unique aspects of the initiation processes teaching and teacher learning experienced by teachers of physical education graduates, graduates of a university of the federal schools. The research methodology is qualitative nature, descriptive character. The study was conducted with 13 beginning teachers (9 men and 4 women) and made use of two data collection techniques: interview and analysis of teaching cases. The survey data show that membership in a particular subject area is an important element to consider for the analysis of profesional integration processes and teacher learning as they set specific and crucial ways to become a teacher and to enter the profession. |
id |
PUC_RS-18_61229ef4626ba66e8d3cef767192c520 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22740 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacherLa inserción laboral de los profesores de educación física principiantes: aprender a ser un maestroA inserção profissional de professores de educação física iniciantes: aprendendo a ser professorTeacher training. Introduction to teaching. Teacher learning. Physical education.Formación del profesorado. Introducción a la enseñanza. El aprendizaje del profesor. Educación física.Formação de professores. Iniciação à docência. Aprendizagem docente. Educação física.This paper reports the findings of a survey that addresses the unique aspects of the initiation processes teaching and teacher learning experienced by teachers of physical education graduates, graduates of a university of the federal schools. The research methodology is qualitative nature, descriptive character. The study was conducted with 13 beginning teachers (9 men and 4 women) and made use of two data collection techniques: interview and analysis of teaching cases. The survey data show that membership in a particular subject area is an important element to consider for the analysis of profesional integration processes and teacher learning as they set specific and crucial ways to become a teacher and to enter the profession.Este artículo presenta los resultados de una encuesta que se ocupa de los aspectos únicos de la iniciación de los procesos de enseñanza y aprendizaje docente experimentado por los profesores de los graduados de educación física, los graduados de una universidad de las escuelas federales. La metodología de investigación cualitativa es la naturaleza, carácter descriptivo. El estudio se realizó con 13 maestros principiantes (9 hombres y 4 mujeres) y uso que se hace de dos técnicas de recolección de datos: entrevista y análisis de casos de enseñanza. Los datos de la encuesta muestran que la pertenencia a un campo particular del asunto es un elemento importante a tener en cuenta para el análisis de los procesos de integración profesional y maestro de aprendizaje, ya que establecen formas específicas y cruciales para convertirse en un maestro y para entrar en la profesión.Este artigo relata os achados de uma pesquisa que trata dos aspectos singulares dos processos de iniciação à docência e à aprendizagem docente vivida por professores de educação física licenciados, egressos de uma universidade da rede federal de ensino. A metodologia de pesquisa é de cunho qualitativo, de caráter descritivo. O estudo foi realizado com 13 professores iniciantes (nove homens e quatro mulheres) e fez uso de duas técnicas de coleta de dados: entrevista e análises de casos de ensino. Os dados da pesquisa mostram que o pertencimento a um determinado campo disciplinar é um elemento importante a considerar para análise dos processos de inserção profissional e aprendizagem docente, já que definem modos particulares e cruciais de ser professor e de se inserir na profissão.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa qualitativaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2274010.15448/1981-2582.2016.3.22740Educação; Vol. 39 No. 3 (2016); 312-326Educação; Vol. 39 Núm. 3 (2016); 312-326Educação; v. 39 n. 3 (2016); 312-3261981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2016.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22740/15136Copyright (c) 2016 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGariglio, José Angelo2016-12-22T21:20:23Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22740Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2016-12-22T21:20:23Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher La inserción laboral de los profesores de educación física principiantes: aprender a ser un maestro A inserção profissional de professores de educação física iniciantes: aprendendo a ser professor |
title |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher |
spellingShingle |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher Gariglio, José Angelo Teacher training. Introduction to teaching. Teacher learning. Physical education. Formación del profesorado. Introducción a la enseñanza. El aprendizaje del profesor. Educación física. Formação de professores. Iniciação à docência. Aprendizagem docente. Educação física. |
title_short |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher |
title_full |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher |
title_fullStr |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher |
title_full_unstemmed |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher |
title_sort |
The employability of education beginners physics teachers: learning to be a teacher |
author |
Gariglio, José Angelo |
author_facet |
Gariglio, José Angelo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gariglio, José Angelo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher training. Introduction to teaching. Teacher learning. Physical education. Formación del profesorado. Introducción a la enseñanza. El aprendizaje del profesor. Educación física. Formação de professores. Iniciação à docência. Aprendizagem docente. Educação física. |
topic |
Teacher training. Introduction to teaching. Teacher learning. Physical education. Formación del profesorado. Introducción a la enseñanza. El aprendizaje del profesor. Educación física. Formação de professores. Iniciação à docência. Aprendizagem docente. Educação física. |
description |
This paper reports the findings of a survey that addresses the unique aspects of the initiation processes teaching and teacher learning experienced by teachers of physical education graduates, graduates of a university of the federal schools. The research methodology is qualitative nature, descriptive character. The study was conducted with 13 beginning teachers (9 men and 4 women) and made use of two data collection techniques: interview and analysis of teaching cases. The survey data show that membership in a particular subject area is an important element to consider for the analysis of profesional integration processes and teacher learning as they set specific and crucial ways to become a teacher and to enter the profession. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa qualitativa |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22740 10.15448/1981-2582.2016.3.22740 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22740 |
identifier_str_mv |
10.15448/1981-2582.2016.3.22740 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22740/15136 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 39 No. 3 (2016); 312-326 Educação; Vol. 39 Núm. 3 (2016); 312-326 Educação; v. 39 n. 3 (2016); 312-326 1981-2582 0101-465X 10.15448/1981-2582.2016.3 reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128741335531520 |