Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
DOI: | 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268 |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268 |
Resumo: | This work intends to carry out an analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP), Itapetininga campus. Taking as reference the national legislation and the Curricular Guidelines for the Undergraduate Physics Courses in Brazil, we focus on the curricular structure of the course aiming to obtain indications regarding the model of physics teacher that Brazil have tried to form. |
id |
UNESP-15_20b173e365faae01eaf2b71cd7060c33 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11268 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
spelling |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSPFormación del profesor de Física: análisis del curso de Licenciatura en Física del IFSPFormação do professor de Física: análise do curso de Licenciatura em Física do IFSPTeacher trainingTeacherPhysics.Formación de professoresProfesoresFísica.Formação de professoresProfessoresFísica.This work intends to carry out an analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP), Itapetininga campus. Taking as reference the national legislation and the Curricular Guidelines for the Undergraduate Physics Courses in Brazil, we focus on the curricular structure of the course aiming to obtain indications regarding the model of physics teacher that Brazil have tried to form.El presente trabajo pretende realizar un análisis del curso de Licenciatura en Física del Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología de São Paulo (IFSP), campus Itapetininga. Tomando como referencial la legislación nacional y las Directrices Curriculares para los Cursos de Graduación en Física en Brasil, nos referimos a la red curricular del curso con el objetivo de obtener indicios acerca del modelo de profesor de física que Brasil ha intentado formar.O presente trabalho pretende realizar uma análise do curso de Licenciatura em Física do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP), campus Itapetininga. Tomando como referencial a legislação nacional e as Diretrizes Curriculares para os Cursos de Graduação em Física no Brasil, debruçamo-nos sobre a grade curricular do curso objetivando obter indícios a respeito do modelo de professor de física que o Brasil têm procurado formar.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1126810.21723/riaee.v13.n2.2018.11268Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-884Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-8841982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268/7379Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessShigunov Neto, AlexandreSilva, André Coelho da2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11268Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP Formación del profesor de Física: análisis del curso de Licenciatura en Física del IFSP Formação do professor de Física: análise do curso de Licenciatura em Física do IFSP |
title |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP |
spellingShingle |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP Shigunov Neto, Alexandre Teacher training Teacher Physics. Formación de professores Profesores Física. Formação de professores Professores Física. Shigunov Neto, Alexandre Teacher training Teacher Physics. Formación de professores Profesores Física. Formação de professores Professores Física. |
title_short |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP |
title_full |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP |
title_fullStr |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP |
title_full_unstemmed |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP |
title_sort |
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP |
author |
Shigunov Neto, Alexandre |
author_facet |
Shigunov Neto, Alexandre Shigunov Neto, Alexandre Silva, André Coelho da Silva, André Coelho da |
author_role |
author |
author2 |
Silva, André Coelho da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Shigunov Neto, Alexandre Silva, André Coelho da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher training Teacher Physics. Formación de professores Profesores Física. Formação de professores Professores Física. |
topic |
Teacher training Teacher Physics. Formación de professores Profesores Física. Formação de professores Professores Física. |
description |
This work intends to carry out an analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP), Itapetininga campus. Taking as reference the national legislation and the Curricular Guidelines for the Undergraduate Physics Courses in Brazil, we focus on the curricular structure of the course aiming to obtain indications regarding the model of physics teacher that Brazil have tried to form. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268/7379 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-884 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-884 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v13.n2.2018 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1822179047461879808 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268 |