Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Shigunov Neto, Alexandre
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Silva, André Coelho da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
DOI: 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268
Resumo: This work intends to carry out an analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP), Itapetininga campus. Taking as reference the national legislation and the Curricular Guidelines for the Undergraduate Physics Courses in Brazil, we focus on the curricular structure of the course aiming to obtain indications regarding the model of physics teacher that Brazil have tried to form.
id UNESP-15_20b173e365faae01eaf2b71cd7060c33
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11268
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
spelling Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSPFormación del profesor de Física: análisis del curso de Licenciatura en Física del IFSPFormação do professor de Física: análise do curso de Licenciatura em Física do IFSPTeacher trainingTeacherPhysics.Formación de professoresProfesoresFísica.Formação de professoresProfessoresFísica.This work intends to carry out an analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP), Itapetininga campus. Taking as reference the national legislation and the Curricular Guidelines for the Undergraduate Physics Courses in Brazil, we focus on the curricular structure of the course aiming to obtain indications regarding the model of physics teacher that Brazil have tried to form.El presente trabajo pretende realizar un análisis del curso de Licenciatura en Física del Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología de São Paulo (IFSP), campus Itapetininga. Tomando como referencial la legislación nacional y las Directrices Curriculares para los Cursos de Graduación en Física en Brasil, nos referimos a la red curricular del curso con el objetivo de obtener indicios acerca del modelo de profesor de física que Brasil ha intentado formar.O presente trabalho pretende realizar uma análise do curso de Licenciatura em Física do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP), campus Itapetininga. Tomando como referencial a legislação nacional e as Diretrizes Curriculares para os Cursos de Graduação em Física no Brasil, debruçamo-nos sobre a grade curricular do curso objetivando obter indícios a respeito do modelo de professor de física que o Brasil têm procurado formar.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1126810.21723/riaee.v13.n2.2018.11268Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-884Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-8841982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268/7379Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessShigunov Neto, AlexandreSilva, André Coelho da2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11268Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
Formación del profesor de Física: análisis del curso de Licenciatura en Física del IFSP
Formação do professor de Física: análise do curso de Licenciatura em Física do IFSP
title Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
spellingShingle Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
Shigunov Neto, Alexandre
Teacher training
Teacher
Physics.
Formación de professores
Profesores
Física.
Formação de professores
Professores
Física.
Shigunov Neto, Alexandre
Teacher training
Teacher
Physics.
Formación de professores
Profesores
Física.
Formação de professores
Professores
Física.
title_short Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
title_full Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
title_fullStr Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
title_full_unstemmed Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
title_sort Teacher training Physics: analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the IFSP
author Shigunov Neto, Alexandre
author_facet Shigunov Neto, Alexandre
Shigunov Neto, Alexandre
Silva, André Coelho da
Silva, André Coelho da
author_role author
author2 Silva, André Coelho da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Shigunov Neto, Alexandre
Silva, André Coelho da
dc.subject.por.fl_str_mv Teacher training
Teacher
Physics.
Formación de professores
Profesores
Física.
Formação de professores
Professores
Física.
topic Teacher training
Teacher
Physics.
Formación de professores
Profesores
Física.
Formação de professores
Professores
Física.
description This work intends to carry out an analysis of the Undergraduate Physics Course for future teachers of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP), Itapetininga campus. Taking as reference the national legislation and the Curricular Guidelines for the Undergraduate Physics Courses in Brazil, we focus on the curricular structure of the course aiming to obtain indications regarding the model of physics teacher that Brazil have tried to form.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268
10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11268/7379
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-884
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 872-884
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v13.n2.2018
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1822179047461879808
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11268