The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rapoport, Andrea
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Sarmento, Dirléia Fanfa, Nornberg, Marta, Pacheco, Suzana Moreira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484
Resumo: The present article discusses the importance of the adjustment process for children entering the first grade of Elementary School. This not only requires the adjustment of the child, but also his/her parents, teachers and teaching institution. Some factors that can infl uence the education process are presented such as behavior that show adjustament difficulty on the part of child. In addition, a number of activities designed specifi cally for the first grade are suggested. Key words – Adjustment; first grade; Elementary School.
id PUC_RS-18_7422bee570b3cd9258d44b706b85fc1c
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/484
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling The adjustment process for children entering the first grade of Elementary SchoolAdaptação de crianças ao primeiro ano do Ensino Fundamentaladaptaçãoprimeiro anoEnsino Fundamentalformação de professoresThe present article discusses the importance of the adjustment process for children entering the first grade of Elementary School. This not only requires the adjustment of the child, but also his/her parents, teachers and teaching institution. Some factors that can infl uence the education process are presented such as behavior that show adjustament difficulty on the part of child. In addition, a number of activities designed specifi cally for the first grade are suggested. Key words – Adjustment; first grade; Elementary School.O presente artigo discute a importância da realização do processo de adaptação de crianças no primeiro ano do Ensino Fundamental. Esse evento requer a adaptação não só da criança, mas também de seus pais, educadores e da própria instituição de ensino. Sendo assim, são discutidos alguns fatores que podem influenciar no processo de adaptação, as reações das crianças que indicam dificuldades de adaptação, e são propostas formas para organizar esse processo. Descritores – Adaptação; primeiro ano; Ensino Fundamental.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa bibliográficaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484Educação; Vol. 31 No. 3 (2008)Educação; Vol. 31 Núm. 3 (2008)Educação; v. 31 n. 3 (2008)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484/3400Rapoport, AndreaSarmento, Dirléia FanfaNornberg, MartaPacheco, Suzana Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T12:55:16Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/484Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T12:55:16Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
Adaptação de crianças ao primeiro ano do Ensino Fundamental
title The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
spellingShingle The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
Rapoport, Andrea
adaptação
primeiro ano
Ensino Fundamental
formação de professores
title_short The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
title_full The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
title_fullStr The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
title_full_unstemmed The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
title_sort The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
author Rapoport, Andrea
author_facet Rapoport, Andrea
Sarmento, Dirléia Fanfa
Nornberg, Marta
Pacheco, Suzana Moreira
author_role author
author2 Sarmento, Dirléia Fanfa
Nornberg, Marta
Pacheco, Suzana Moreira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rapoport, Andrea
Sarmento, Dirléia Fanfa
Nornberg, Marta
Pacheco, Suzana Moreira
dc.subject.por.fl_str_mv adaptação
primeiro ano
Ensino Fundamental
formação de professores
topic adaptação
primeiro ano
Ensino Fundamental
formação de professores
description The present article discusses the importance of the adjustment process for children entering the first grade of Elementary School. This not only requires the adjustment of the child, but also his/her parents, teachers and teaching institution. Some factors that can infl uence the education process are presented such as behavior that show adjustament difficulty on the part of child. In addition, a number of activities designed specifi cally for the first grade are suggested. Key words – Adjustment; first grade; Elementary School.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-11-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa bibliográfica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484/3400
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 31 No. 3 (2008)
Educação; Vol. 31 Núm. 3 (2008)
Educação; v. 31 n. 3 (2008)
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128741835702272