The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484 |
Resumo: | The present article discusses the importance of the adjustment process for children entering the first grade of Elementary School. This not only requires the adjustment of the child, but also his/her parents, teachers and teaching institution. Some factors that can infl uence the education process are presented such as behavior that show adjustament difficulty on the part of child. In addition, a number of activities designed specifi cally for the first grade are suggested. Key words – Adjustment; first grade; Elementary School. |
id |
PUC_RS-18_7422bee570b3cd9258d44b706b85fc1c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/484 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary SchoolAdaptação de crianças ao primeiro ano do Ensino Fundamentaladaptaçãoprimeiro anoEnsino Fundamentalformação de professoresThe present article discusses the importance of the adjustment process for children entering the first grade of Elementary School. This not only requires the adjustment of the child, but also his/her parents, teachers and teaching institution. Some factors that can infl uence the education process are presented such as behavior that show adjustament difficulty on the part of child. In addition, a number of activities designed specifi cally for the first grade are suggested. Key words – Adjustment; first grade; Elementary School.O presente artigo discute a importância da realização do processo de adaptação de crianças no primeiro ano do Ensino Fundamental. Esse evento requer a adaptação não só da criança, mas também de seus pais, educadores e da própria instituição de ensino. Sendo assim, são discutidos alguns fatores que podem influenciar no processo de adaptação, as reações das crianças que indicam dificuldades de adaptação, e são propostas formas para organizar esse processo. Descritores – Adaptação; primeiro ano; Ensino Fundamental.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa bibliográficaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484Educação; Vol. 31 No. 3 (2008)Educação; Vol. 31 Núm. 3 (2008)Educação; v. 31 n. 3 (2008)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484/3400Rapoport, AndreaSarmento, Dirléia FanfaNornberg, MartaPacheco, Suzana Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T12:55:16Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/484Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T12:55:16Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School Adaptação de crianças ao primeiro ano do Ensino Fundamental |
title |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School |
spellingShingle |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School Rapoport, Andrea adaptação primeiro ano Ensino Fundamental formação de professores |
title_short |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School |
title_full |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School |
title_fullStr |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School |
title_full_unstemmed |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School |
title_sort |
The adjustment process for children entering the first grade of Elementary School |
author |
Rapoport, Andrea |
author_facet |
Rapoport, Andrea Sarmento, Dirléia Fanfa Nornberg, Marta Pacheco, Suzana Moreira |
author_role |
author |
author2 |
Sarmento, Dirléia Fanfa Nornberg, Marta Pacheco, Suzana Moreira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rapoport, Andrea Sarmento, Dirléia Fanfa Nornberg, Marta Pacheco, Suzana Moreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
adaptação primeiro ano Ensino Fundamental formação de professores |
topic |
adaptação primeiro ano Ensino Fundamental formação de professores |
description |
The present article discusses the importance of the adjustment process for children entering the first grade of Elementary School. This not only requires the adjustment of the child, but also his/her parents, teachers and teaching institution. Some factors that can infl uence the education process are presented such as behavior that show adjustament difficulty on the part of child. In addition, a number of activities designed specifi cally for the first grade are suggested. Key words – Adjustment; first grade; Elementary School. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-11-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa bibliográfica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/484/3400 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 31 No. 3 (2008) Educação; Vol. 31 Núm. 3 (2008) Educação; v. 31 n. 3 (2008) 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128741835702272 |