Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vieira de Jesus, Diego Santos
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931
Resumo: The aim of this paper is to propose the bridging of the gap between theory and practice of international relations in the teaching of Foreign Policy Analysis with the production of political options papers and the planning for international negotiations by the students. The central argument points out that such practical tasks allow the approximation of the students to the political reality of the foreign policy actors and also the use of theoretical tools for a more precise understanding of these issues, experiencing bargaining situations examined by the subfield’s specialists and being encouraged to develop strategies to respond to key political challenges. Students can learn new ways of thinking about international relations, enhance the ability to evaluate different ideas, apply different analytical perspectives to political issues and refine their ability to persuade.
id PUC_RS-18_8c5a773776e99449df5b424d54658ba1
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/20931
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy AnalysisMás allá de la torre de marfil: informes de opciones de políticas y planificación de negociaciones internacionales en la enseñanza de Análisis de Política ExteriorAlém da torre de marfim: relatórios de opções políticas e planejamentos para negociação internacional no ensino de Análise de Política ExternaTheory. Practice. International relations. Foreign policy analysis.Teoría. Práctica. Relaciones Internacionales. Análisis de Política Exterior.Teoria. Prática. Relações internacionais. Análise de política externa.The aim of this paper is to propose the bridging of the gap between theory and practice of international relations in the teaching of Foreign Policy Analysis with the production of political options papers and the planning for international negotiations by the students. The central argument points out that such practical tasks allow the approximation of the students to the political reality of the foreign policy actors and also the use of theoretical tools for a more precise understanding of these issues, experiencing bargaining situations examined by the subfield’s specialists and being encouraged to develop strategies to respond to key political challenges. Students can learn new ways of thinking about international relations, enhance the ability to evaluate different ideas, apply different analytical perspectives to political issues and refine their ability to persuade.El objetivo de este trabajo es proponer una reducción de la brecha entre la teoría y la práctica de las relaciones internacionales en la enseñanza de Análisis de Política Exterior con la producción de informes de opciones de políticas y la planificación de negociaciones internacionales por los estudiantes. El argumento central señala que la realización de dichas tareas prácticas permite a los estudiantes acercarse a la realidad de los actores involucrados en la formulación de la política exterior. Además de aplicar las herramientas teóricas para una comprensión más precisa de las cuestiones en esta subárea, los estudiantes experimentan situaciones de negociación desarrolladas por los enfoques estudiados y producen estrategias para responder a los desafíos políticos propuestos. Por lo tanto, los estudiantes pueden aprender nuevas formas de pensar acerca de las relaciones internacionales, mejorar la capacidad de evaluar ideas divergentes, aplicar diferentes perspectivas de análisis para concretar las cuestiones políticas y refinar la persuasión.O objetivo deste artigo é propor a redução da distância entre a teoria e a prática das relações internacionais no ensino de Análise de Política Externa a partir da produção de relatórios de opções políticas e de planejamentos para a negociação internacional pelos alunos. E o argumento central revela que a realização de tais tarefas práticas permite a aproximação dos alunos à realidade dos atores envolvidos na formulação da política externa. Além de aplicarem o instrumental teórico para um entendimento mais preciso dos temas nessa subárea, os alunos vivenciam situações de barganha desenvolvidas pelas abordagens estudadas e são estimulados a desenvolver estratégias a fim de responder aos principais desafios políticos propostos. Assim, eles podem aprender novas formas de pensamento sobre as relações internacionais, potencializar a habilidade de avaliar idéias divergentes, aplicar diferentes perspectivas analíticas para questões políticas concretas e refinar a capacidade de persuasão.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2093110.15448/1981-2582.2016.1.20931Educação; Vol. 39 No. 1 (2016): Dossier - Time of changes; 56-65Educação; Vol. 39 Núm. 1 (2016): Tiempo de cambios; 56-65Educação; v. 39 n. 1 (2016): Tempo de mudanças; 56-651981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2016.1reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931/14575Copyright (c) 2016 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira de Jesus, Diego Santos2018-06-28T17:36:34Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/20931Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2018-06-28T17:36:34Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
Más allá de la torre de marfil: informes de opciones de políticas y planificación de negociaciones internacionales en la enseñanza de Análisis de Política Exterior
Além da torre de marfim: relatórios de opções políticas e planejamentos para negociação internacional no ensino de Análise de Política Externa
title Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
spellingShingle Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
Vieira de Jesus, Diego Santos
Theory. Practice. International relations. Foreign policy analysis.
Teoría. Práctica. Relaciones Internacionales. Análisis de Política Exterior.
Teoria. Prática. Relações internacionais. Análise de política externa.
title_short Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
title_full Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
title_fullStr Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
title_full_unstemmed Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
title_sort Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
author Vieira de Jesus, Diego Santos
author_facet Vieira de Jesus, Diego Santos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vieira de Jesus, Diego Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Theory. Practice. International relations. Foreign policy analysis.
Teoría. Práctica. Relaciones Internacionales. Análisis de Política Exterior.
Teoria. Prática. Relações internacionais. Análise de política externa.
topic Theory. Practice. International relations. Foreign policy analysis.
Teoría. Práctica. Relaciones Internacionales. Análisis de Política Exterior.
Teoria. Prática. Relações internacionais. Análise de política externa.
description The aim of this paper is to propose the bridging of the gap between theory and practice of international relations in the teaching of Foreign Policy Analysis with the production of political options papers and the planning for international negotiations by the students. The central argument points out that such practical tasks allow the approximation of the students to the political reality of the foreign policy actors and also the use of theoretical tools for a more precise understanding of these issues, experiencing bargaining situations examined by the subfield’s specialists and being encouraged to develop strategies to respond to key political challenges. Students can learn new ways of thinking about international relations, enhance the ability to evaluate different ideas, apply different analytical perspectives to political issues and refine their ability to persuade.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931
10.15448/1981-2582.2016.1.20931
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931
identifier_str_mv 10.15448/1981-2582.2016.1.20931
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931/14575
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 39 No. 1 (2016): Dossier - Time of changes; 56-65
Educação; Vol. 39 Núm. 1 (2016): Tiempo de cambios; 56-65
Educação; v. 39 n. 1 (2016): Tempo de mudanças; 56-65
1981-2582
0101-465X
10.15448/1981-2582.2016.1
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128744665808896