Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy Analysis
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931 |
Resumo: | The aim of this paper is to propose the bridging of the gap between theory and practice of international relations in the teaching of Foreign Policy Analysis with the production of political options papers and the planning for international negotiations by the students. The central argument points out that such practical tasks allow the approximation of the students to the political reality of the foreign policy actors and also the use of theoretical tools for a more precise understanding of these issues, experiencing bargaining situations examined by the subfield’s specialists and being encouraged to develop strategies to respond to key political challenges. Students can learn new ways of thinking about international relations, enhance the ability to evaluate different ideas, apply different analytical perspectives to political issues and refine their ability to persuade. |
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Beyond the ivory tower: political options papers and international negotiation planning in the teaching of Foreign Policy AnalysisMás allá de la torre de marfil: informes de opciones de políticas y planificación de negociaciones internacionales en la enseñanza de Análisis de Política ExteriorAlém da torre de marfim: relatórios de opções políticas e planejamentos para negociação internacional no ensino de Análise de Política ExternaTheory. Practice. International relations. Foreign policy analysis.Teoría. Práctica. Relaciones Internacionales. Análisis de Política Exterior.Teoria. Prática. Relações internacionais. Análise de política externa.The aim of this paper is to propose the bridging of the gap between theory and practice of international relations in the teaching of Foreign Policy Analysis with the production of political options papers and the planning for international negotiations by the students. The central argument points out that such practical tasks allow the approximation of the students to the political reality of the foreign policy actors and also the use of theoretical tools for a more precise understanding of these issues, experiencing bargaining situations examined by the subfield’s specialists and being encouraged to develop strategies to respond to key political challenges. Students can learn new ways of thinking about international relations, enhance the ability to evaluate different ideas, apply different analytical perspectives to political issues and refine their ability to persuade.El objetivo de este trabajo es proponer una reducción de la brecha entre la teoría y la práctica de las relaciones internacionales en la enseñanza de Análisis de Política Exterior con la producción de informes de opciones de políticas y la planificación de negociaciones internacionales por los estudiantes. El argumento central señala que la realización de dichas tareas prácticas permite a los estudiantes acercarse a la realidad de los actores involucrados en la formulación de la política exterior. Además de aplicar las herramientas teóricas para una comprensión más precisa de las cuestiones en esta subárea, los estudiantes experimentan situaciones de negociación desarrolladas por los enfoques estudiados y producen estrategias para responder a los desafíos políticos propuestos. Por lo tanto, los estudiantes pueden aprender nuevas formas de pensar acerca de las relaciones internacionales, mejorar la capacidad de evaluar ideas divergentes, aplicar diferentes perspectivas de análisis para concretar las cuestiones políticas y refinar la persuasión.O objetivo deste artigo é propor a redução da distância entre a teoria e a prática das relações internacionais no ensino de Análise de Política Externa a partir da produção de relatórios de opções políticas e de planejamentos para a negociação internacional pelos alunos. E o argumento central revela que a realização de tais tarefas práticas permite a aproximação dos alunos à realidade dos atores envolvidos na formulação da política externa. Além de aplicarem o instrumental teórico para um entendimento mais preciso dos temas nessa subárea, os alunos vivenciam situações de barganha desenvolvidas pelas abordagens estudadas e são estimulados a desenvolver estratégias a fim de responder aos principais desafios políticos propostos. Assim, eles podem aprender novas formas de pensamento sobre as relações internacionais, potencializar a habilidade de avaliar idéias divergentes, aplicar diferentes perspectivas analíticas para questões políticas concretas e refinar a capacidade de persuasão.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2093110.15448/1981-2582.2016.1.20931Educação; Vol. 39 No. 1 (2016): Dossier - Time of changes; 56-65Educação; Vol. 39 Núm. 1 (2016): Tiempo de cambios; 56-65Educação; v. 39 n. 1 (2016): Tempo de mudanças; 56-651981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2016.1reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20931/14575Copyright (c) 2016 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVieira de Jesus, Diego Santos2018-06-28T17:36:34Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/20931Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2018-06-28T17:36:34Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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