Parents and children in two french books of children’s literature
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353 |
Resumo: | How to teach your parents to love books for children, Alain Serres and Bruno Heitz and What is a good book? Emmanuel Parmentier, are two French books for apparently for its physical format, the children, but the theme is for parents. Before analyzing them, the work retraces a brief passage about the concept of childhood with Ariès and Leontiev and highlights the role of the other Bakhtin in the constitution of the subject. The books advocate the view that the cultural gestures created to read children’s literature should be part of the culture of relations between adults and children. |
id |
PUC_RS-18_fa4ecce2010d97d52bd959f8c8fa7007 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/14353 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Parents and children in two french books of children’s literaturePadres e hijos en dos libros franceses de literatura infantilPais e filhos em dois livros franceses de literatura infantilChildren’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader.Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor.Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector.How to teach your parents to love books for children, Alain Serres and Bruno Heitz and What is a good book? Emmanuel Parmentier, are two French books for apparently for its physical format, the children, but the theme is for parents. Before analyzing them, the work retraces a brief passage about the concept of childhood with Ariès and Leontiev and highlights the role of the other Bakhtin in the constitution of the subject. The books advocate the view that the cultural gestures created to read children’s literature should be part of the culture of relations between adults and children.Cómo enseñar a sus padres a amar los libros para niños, de Alain Serres y Bruno Heitz, y Lo que es un buen libro?, de Emmanuel Parmentier, son dos libros franceses, que en su formato físico podrían ser para los niños, pero sus temas están dirigidos a los padres. Antes de analizarlos, el artículo ofrece un breve comentário sobre el concepto de infancia con Ariès y Leontiev y pone en relieve el papel de lo Otro bakhtiniano en la constitución del sujeto. Las obras defienden la idea de que los gestos culturales diseñados para leer la literatura infantil deben ser parte de la cultura de las relaciones entre adultos y niños.Como ensinar seus pais a gostar de livros para crianças, de Alain Serres e Bruno Heitz e O que é um bom livro?, de Emmanuel Parmentier, são dois livros franceses destinados, aparentemente por seu formato físico, a crianças, mas, pelo tema, são destinados a pais. Antes de analisá-los, o trabalho refaz um breve percurso sobre o conceito de infância com Ariès e Leontiev e destaca o papel do outro bakhtiniano na constituição do sujeito. As obras defendem o ponto de vista de que os gestos culturais criados para ler literatura infantil devem fazer parte da cultura de relações entre adultos e crianças.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-03-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/1435310.15448/1981-2582.2015.3.14353Educação; Vol. 38 No. 3 (2015): Dossier - In/exclusion and Digital Education; 456-465Educação; Vol. 38 Núm. 3 (2015): Dosier - En/exclusión y Educación Digital; 456-465Educação; v. 38 n. 3 (2015): Dossiê - In/exclusão Digital e Educação; 456-4651981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2015.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353/14128Arena, Adriana Pastorello BuimArena, Dagoberto Buiminfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-09-14T18:36:55Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/14353Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2021-09-14T18:36:55Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Parents and children in two french books of children’s literature Padres e hijos en dos libros franceses de literatura infantil Pais e filhos em dois livros franceses de literatura infantil |
title |
Parents and children in two french books of children’s literature |
spellingShingle |
Parents and children in two french books of children’s literature Arena, Adriana Pastorello Buim Children’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader. Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor. Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector. |
title_short |
Parents and children in two french books of children’s literature |
title_full |
Parents and children in two french books of children’s literature |
title_fullStr |
Parents and children in two french books of children’s literature |
title_full_unstemmed |
Parents and children in two french books of children’s literature |
title_sort |
Parents and children in two french books of children’s literature |
author |
Arena, Adriana Pastorello Buim |
author_facet |
Arena, Adriana Pastorello Buim Arena, Dagoberto Buim |
author_role |
author |
author2 |
Arena, Dagoberto Buim |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Arena, Adriana Pastorello Buim Arena, Dagoberto Buim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Children’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader. Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor. Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector. |
topic |
Children’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader. Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor. Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector. |
description |
How to teach your parents to love books for children, Alain Serres and Bruno Heitz and What is a good book? Emmanuel Parmentier, are two French books for apparently for its physical format, the children, but the theme is for parents. Before analyzing them, the work retraces a brief passage about the concept of childhood with Ariès and Leontiev and highlights the role of the other Bakhtin in the constitution of the subject. The books advocate the view that the cultural gestures created to read children’s literature should be part of the culture of relations between adults and children. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353 10.15448/1981-2582.2015.3.14353 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353 |
identifier_str_mv |
10.15448/1981-2582.2015.3.14353 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353/14128 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 38 No. 3 (2015): Dossier - In/exclusion and Digital Education; 456-465 Educação; Vol. 38 Núm. 3 (2015): Dosier - En/exclusión y Educación Digital; 456-465 Educação; v. 38 n. 3 (2015): Dossiê - In/exclusão Digital e Educação; 456-465 1981-2582 0101-465X 10.15448/1981-2582.2015.3 reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128744092237824 |