Parents and children in two french books of children’s literature

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arena, Adriana Pastorello Buim
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Arena, Dagoberto Buim
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353
Resumo: How to teach your parents to love books for children, Alain Serres and Bruno Heitz and What is a good book? Emmanuel Parmentier, are two French books for apparently for its physical format, the children, but the theme is for parents. Before analyzing them, the work retraces a brief passage about the concept of childhood with Ariès and Leontiev and highlights the role of the other Bakhtin in the constitution of the subject. The books advocate the view that the cultural gestures created to read children’s literature should be part of the culture of relations between adults and children.
id PUC_RS-18_fa4ecce2010d97d52bd959f8c8fa7007
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/14353
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Parents and children in two french books of children’s literaturePadres e hijos en dos libros franceses de literatura infantilPais e filhos em dois livros franceses de literatura infantilChildren’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader.Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor.Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector.How to teach your parents to love books for children, Alain Serres and Bruno Heitz and What is a good book? Emmanuel Parmentier, are two French books for apparently for its physical format, the children, but the theme is for parents. Before analyzing them, the work retraces a brief passage about the concept of childhood with Ariès and Leontiev and highlights the role of the other Bakhtin in the constitution of the subject. The books advocate the view that the cultural gestures created to read children’s literature should be part of the culture of relations between adults and children.Cómo enseñar a sus padres a amar los libros para niños, de Alain Serres y Bruno Heitz, y Lo que es un buen libro?, de Emmanuel Parmentier, son dos libros franceses, que en su formato físico podrían ser para los niños, pero sus temas están dirigidos a los padres. Antes de analizarlos, el artículo ofrece un breve comentário sobre el concepto de infancia con Ariès y Leontiev y pone en relieve el papel de lo Otro bakhtiniano en la constitución del sujeto. Las obras defienden la idea de que los gestos culturales diseñados para leer la literatura infantil deben ser parte de la cultura de las relaciones entre adultos y niños.Como ensinar seus pais a gostar de livros para crianças, de Alain Serres e Bruno Heitz e O que é um bom livro?, de Emmanuel Parmentier, são dois livros franceses destinados, aparentemente por seu formato físico, a crianças, mas, pelo tema, são destinados a pais. Antes de analisá-los, o trabalho refaz um breve percurso sobre o conceito de infância com Ariès e Leontiev e destaca o papel do outro bakhtiniano na constituição do sujeito. As obras defendem o ponto de vista de que os gestos culturais criados para ler literatura infantil devem fazer parte da cultura de relações entre adultos e crianças.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-03-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/1435310.15448/1981-2582.2015.3.14353Educação; Vol. 38 No. 3 (2015): Dossier - In/exclusion and Digital Education; 456-465Educação; Vol. 38 Núm. 3 (2015): Dosier - En/exclusión y Educación Digital; 456-465Educação; v. 38 n. 3 (2015): Dossiê - In/exclusão Digital e Educação; 456-4651981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2015.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353/14128Arena, Adriana Pastorello BuimArena, Dagoberto Buiminfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-09-14T18:36:55Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/14353Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2021-09-14T18:36:55Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Parents and children in two french books of children’s literature
Padres e hijos en dos libros franceses de literatura infantil
Pais e filhos em dois livros franceses de literatura infantil
title Parents and children in two french books of children’s literature
spellingShingle Parents and children in two french books of children’s literature
Arena, Adriana Pastorello Buim
Children’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader.
Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor.
Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector.
title_short Parents and children in two french books of children’s literature
title_full Parents and children in two french books of children’s literature
title_fullStr Parents and children in two french books of children’s literature
title_full_unstemmed Parents and children in two french books of children’s literature
title_sort Parents and children in two french books of children’s literature
author Arena, Adriana Pastorello Buim
author_facet Arena, Adriana Pastorello Buim
Arena, Dagoberto Buim
author_role author
author2 Arena, Dagoberto Buim
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Arena, Adriana Pastorello Buim
Arena, Dagoberto Buim
dc.subject.por.fl_str_mv Children’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader.
Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor.
Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector.
topic Children’s literature French. Concept of child. Reading in the family. Formation of the reader.
Literatura infantil francesa. Conceito de criança. Leitura na família. Formação do leitor.
Literatura infantil francesa. Concepto del niño. Lectura en la familia Formación del lector.
description How to teach your parents to love books for children, Alain Serres and Bruno Heitz and What is a good book? Emmanuel Parmentier, are two French books for apparently for its physical format, the children, but the theme is for parents. Before analyzing them, the work retraces a brief passage about the concept of childhood with Ariès and Leontiev and highlights the role of the other Bakhtin in the constitution of the subject. The books advocate the view that the cultural gestures created to read children’s literature should be part of the culture of relations between adults and children.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353
10.15448/1981-2582.2015.3.14353
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353
identifier_str_mv 10.15448/1981-2582.2015.3.14353
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/14353/14128
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 38 No. 3 (2015): Dossier - In/exclusion and Digital Education; 456-465
Educação; Vol. 38 Núm. 3 (2015): Dosier - En/exclusión y Educación Digital; 456-465
Educação; v. 38 n. 3 (2015): Dossiê - In/exclusão Digital e Educação; 456-465
1981-2582
0101-465X
10.15448/1981-2582.2015.3
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128744092237824