Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: San Martín, Lorena Paulina Blanco
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Cabrera, Anita Alejandra Ferreira, San Martín, Erwin Leonidas Blanco
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Letras de Hoje (Online)
DOI: 10.15448/1984-7726.2019.3.33243
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243
Resumo: This article presents the results of a cross-sectional descriptive study, whose objective was to determine the simple verb-nominal lexical collocations of level A2 and B1 in a sub-corpus of the CAELE corpus using the Corpus of Language Learners in Electronic Format procedures. The analysis of the data showed, on the one hand, that this type of placement is higher at A2 level rather than B1 level and, on the other hand, that collations with support verbs are infrequent in relation to the structures in which uses verbs of full meaning.
id PUC_RS-19_8b6343e1d1f9274a4b96844d6572e1ac
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33243
network_acronym_str PUC_RS-19
network_name_str Letras de Hoje (Online)
spelling Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 levelColocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1Colocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb.Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo.Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio.This article presents the results of a cross-sectional descriptive study, whose objective was to determine the simple verb-nominal lexical collocations of level A2 and B1 in a sub-corpus of the CAELE corpus using the Corpus of Language Learners in Electronic Format procedures. The analysis of the data showed, on the one hand, that this type of placement is higher at A2 level rather than B1 level and, on the other hand, that collations with support verbs are infrequent in relation to the structures in which uses verbs of full meaning.Este artículo2 presenta los resultados de un estudio descriptivo transversal, cuyo objetivo era determinar las colocaciones léxicas simples verbo-nominales de nivel A2 y B1 en un sub-corpus del corpus CAELE3 utilizando los procedimientos de Corpus de Aprendientes de Lenguas en Formato Electrónico. El análisis de los datos arrojó por una parte que este tipo de colocaciones es mayor en el nivel A2 que en el nivel B1 y, por otra parte, que las colaciones con verbos de apoyo son poco frecuentes en relación a las estructuras en las cuales se utiliza verbos de significado pleno.Este artículo2 presenta los resultados de un estudio descriptivo transversal, cuyo objetivo era determinar las colocaciones léxicas simples verbo-nominales de nivel A2 y B1 en un sub-corpus del corpus CAELE3 utilizando los procedimientos de Corpus de Aprendientes de Lenguas en Formato Electrónico. El análisis de los datos arrojó por una parte que este tipo de colocaciones es mayor en el nivel A2 que en el nivel B1 y, por otra parte, que las colaciones con verbos de apoyo son poco frecuentes en relación a las estructuras en las cuales se utiliza verbos de significado pleno.***Colocações lexicais verbo-nominais em um corpus de aprendizes de Espanhol como Língua Estrangeira do nível A2 e B1***Este artigo tem por objetivo apresentar os resultados de um estudo descritivo transversal, que teve como finalidade determinar as colocações lexicais verbo-nominais simples do nível A2 e B1 em um sub-corpus CAELE. Para tal estudo foram usados os procedimentos do Corpus de Aprendizes de Línguas em Formato Eletrônico. Por tanto a análise dos dados mostrou, por um lado, que esse tipo de colocações é maior no nível A2 de que no nível B1 e, por outro lado, que as colocações com verbos de apoio são pouco frequentes em relação às estruturas nas quais se usa verbos de significado completo.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionCuantitativo y Cualitativoapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/3324310.15448/1984-7726.2019.3.33243Letras de Hoje; Vol. 54 No. 3 (2019); 407-416Letras de Hoje; Vol. 54 Núm. 3 (2019); 407-416Letras de Hoje; v. 54 n. 3 (2019); 407-4161984-77260101-333510.15448/1984-7726.2019.3reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSspahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243/19331Copyright (c) 2020 Letras de Hojehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSan Martín, Lorena Paulina BlancoCabrera, Anita Alejandra FerreiraSan Martín, Erwin Leonidas Blanco2020-01-22T12:58:39Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33243Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2020-01-22T12:58:39Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
Colocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1
Colocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1
title Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
spellingShingle Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
San Martín, Lorena Paulina Blanco
Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb.
Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo.
Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio.
San Martín, Lorena Paulina Blanco
Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb.
Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo.
Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio.
title_short Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
title_full Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
title_fullStr Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
title_full_unstemmed Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
title_sort Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
author San Martín, Lorena Paulina Blanco
author_facet San Martín, Lorena Paulina Blanco
San Martín, Lorena Paulina Blanco
Cabrera, Anita Alejandra Ferreira
San Martín, Erwin Leonidas Blanco
Cabrera, Anita Alejandra Ferreira
San Martín, Erwin Leonidas Blanco
author_role author
author2 Cabrera, Anita Alejandra Ferreira
San Martín, Erwin Leonidas Blanco
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv San Martín, Lorena Paulina Blanco
Cabrera, Anita Alejandra Ferreira
San Martín, Erwin Leonidas Blanco
dc.subject.por.fl_str_mv Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb.
Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo.
Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio.
topic Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb.
Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo.
Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio.
description This article presents the results of a cross-sectional descriptive study, whose objective was to determine the simple verb-nominal lexical collocations of level A2 and B1 in a sub-corpus of the CAELE corpus using the Corpus of Language Learners in Electronic Format procedures. The analysis of the data showed, on the one hand, that this type of placement is higher at A2 level rather than B1 level and, on the other hand, that collations with support verbs are infrequent in relation to the structures in which uses verbs of full meaning.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Cuantitativo y Cualitativo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243
10.15448/1984-7726.2019.3.33243
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243
identifier_str_mv 10.15448/1984-7726.2019.3.33243
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243/19331
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Letras de Hoje
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Letras de Hoje
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letras de Hoje; Vol. 54 No. 3 (2019); 407-416
Letras de Hoje; Vol. 54 Núm. 3 (2019); 407-416
Letras de Hoje; v. 54 n. 3 (2019); 407-416
1984-7726
0101-3335
10.15448/1984-7726.2019.3
reponame:Letras de Hoje (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Letras de Hoje (Online)
collection Letras de Hoje (Online)
repository.name.fl_str_mv Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br
_version_ 1822181104575053824
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.15448/1984-7726.2019.3.33243