Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
DOI: | 10.15448/1984-7726.2019.3.33243 |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243 |
Resumo: | This article presents the results of a cross-sectional descriptive study, whose objective was to determine the simple verb-nominal lexical collocations of level A2 and B1 in a sub-corpus of the CAELE corpus using the Corpus of Language Learners in Electronic Format procedures. The analysis of the data showed, on the one hand, that this type of placement is higher at A2 level rather than B1 level and, on the other hand, that collations with support verbs are infrequent in relation to the structures in which uses verbs of full meaning. |
id |
PUC_RS-19_8b6343e1d1f9274a4b96844d6572e1ac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33243 |
network_acronym_str |
PUC_RS-19 |
network_name_str |
Letras de Hoje (Online) |
spelling |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 levelColocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1Colocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb.Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo.Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio.This article presents the results of a cross-sectional descriptive study, whose objective was to determine the simple verb-nominal lexical collocations of level A2 and B1 in a sub-corpus of the CAELE corpus using the Corpus of Language Learners in Electronic Format procedures. The analysis of the data showed, on the one hand, that this type of placement is higher at A2 level rather than B1 level and, on the other hand, that collations with support verbs are infrequent in relation to the structures in which uses verbs of full meaning.Este artículo2 presenta los resultados de un estudio descriptivo transversal, cuyo objetivo era determinar las colocaciones léxicas simples verbo-nominales de nivel A2 y B1 en un sub-corpus del corpus CAELE3 utilizando los procedimientos de Corpus de Aprendientes de Lenguas en Formato Electrónico. El análisis de los datos arrojó por una parte que este tipo de colocaciones es mayor en el nivel A2 que en el nivel B1 y, por otra parte, que las colaciones con verbos de apoyo son poco frecuentes en relación a las estructuras en las cuales se utiliza verbos de significado pleno.Este artículo2 presenta los resultados de un estudio descriptivo transversal, cuyo objetivo era determinar las colocaciones léxicas simples verbo-nominales de nivel A2 y B1 en un sub-corpus del corpus CAELE3 utilizando los procedimientos de Corpus de Aprendientes de Lenguas en Formato Electrónico. El análisis de los datos arrojó por una parte que este tipo de colocaciones es mayor en el nivel A2 que en el nivel B1 y, por otra parte, que las colaciones con verbos de apoyo son poco frecuentes en relación a las estructuras en las cuales se utiliza verbos de significado pleno.***Colocações lexicais verbo-nominais em um corpus de aprendizes de Espanhol como Língua Estrangeira do nível A2 e B1***Este artigo tem por objetivo apresentar os resultados de um estudo descritivo transversal, que teve como finalidade determinar as colocações lexicais verbo-nominais simples do nível A2 e B1 em um sub-corpus CAELE. Para tal estudo foram usados os procedimentos do Corpus de Aprendizes de Línguas em Formato Eletrônico. Por tanto a análise dos dados mostrou, por um lado, que esse tipo de colocações é maior no nível A2 de que no nível B1 e, por outro lado, que as colocações com verbos de apoio são pouco frequentes em relação às estruturas nas quais se usa verbos de significado completo.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionCuantitativo y Cualitativoapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/3324310.15448/1984-7726.2019.3.33243Letras de Hoje; Vol. 54 No. 3 (2019); 407-416Letras de Hoje; Vol. 54 Núm. 3 (2019); 407-416Letras de Hoje; v. 54 n. 3 (2019); 407-4161984-77260101-333510.15448/1984-7726.2019.3reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSspahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243/19331Copyright (c) 2020 Letras de Hojehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSan Martín, Lorena Paulina BlancoCabrera, Anita Alejandra FerreiraSan Martín, Erwin Leonidas Blanco2020-01-22T12:58:39Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33243Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2020-01-22T12:58:39Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level Colocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1 Colocaciones léxicas verbo-nominales en un corpus de aprendices de Español como Lengua Extranjera de nivel A2 y B1 |
title |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level |
spellingShingle |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level San Martín, Lorena Paulina Blanco Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb. Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo. Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio. San Martín, Lorena Paulina Blanco Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb. Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo. Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio. |
title_short |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level |
title_full |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level |
title_fullStr |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level |
title_full_unstemmed |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level |
title_sort |
Lexical collocations verb-nouns in a corpus of learners of Spanish as a Foreign Language of A2 and B1 level |
author |
San Martín, Lorena Paulina Blanco |
author_facet |
San Martín, Lorena Paulina Blanco San Martín, Lorena Paulina Blanco Cabrera, Anita Alejandra Ferreira San Martín, Erwin Leonidas Blanco Cabrera, Anita Alejandra Ferreira San Martín, Erwin Leonidas Blanco |
author_role |
author |
author2 |
Cabrera, Anita Alejandra Ferreira San Martín, Erwin Leonidas Blanco |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
San Martín, Lorena Paulina Blanco Cabrera, Anita Alejandra Ferreira San Martín, Erwin Leonidas Blanco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb. Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo. Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio. |
topic |
Simple verb-noun lexical collocations. Collocations with full verb meaning. Collocations with support verb. Colocaciones léxicas simples verbo-nominales. Colocaciones con verbo de significado pleno. Colocaciones con verbo de apoyo. Colocações lexicais verbo-nominais simples. Colocações com verbos de significado completo. Colações com verbos de apoio. |
description |
This article presents the results of a cross-sectional descriptive study, whose objective was to determine the simple verb-nominal lexical collocations of level A2 and B1 in a sub-corpus of the CAELE corpus using the Corpus of Language Learners in Electronic Format procedures. The analysis of the data showed, on the one hand, that this type of placement is higher at A2 level rather than B1 level and, on the other hand, that collations with support verbs are infrequent in relation to the structures in which uses verbs of full meaning. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Cuantitativo y Cualitativo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243 10.15448/1984-7726.2019.3.33243 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243 |
identifier_str_mv |
10.15448/1984-7726.2019.3.33243 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/33243/19331 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Letras de Hoje https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Letras de Hoje https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letras de Hoje; Vol. 54 No. 3 (2019); 407-416 Letras de Hoje; Vol. 54 Núm. 3 (2019); 407-416 Letras de Hoje; v. 54 n. 3 (2019); 407-416 1984-7726 0101-3335 10.15448/1984-7726.2019.3 reponame:Letras de Hoje (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Letras de Hoje (Online) |
collection |
Letras de Hoje (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br |
_version_ |
1822181104575053824 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.15448/1984-7726.2019.3.33243 |