Neuroscience discoveries for emergent literacy and reading
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12634 |
Resumo: | I examine how neuroscience contributes to the understanding of the processes involved in emergent literacy and reading and to the understandind of recycling of neurons in the left ventral occipitotemporal region for the recognition of invariant features that distinguish the letters between them, and for the recognition of letters and graphemes associated with phonemes with the function of distinguishing meanings. In this region there are projections for areas that process verbal language and meaning: such processes occur in parallel, with simultaneous inputs and outputs information. Recent findings suggest the best methods for emergent literacy and the development of skills in reading and writing, allowed because human neurons are endowed with plasticity for learning new recognitions. It should be noted the more complex learning: overcoming the symmetrical processing of light signals to which neurons of vision are originally programmed. |
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Neuroscience discoveries for emergent literacy and readingAvanços das neurociências para a alfabetização e a leituraNeuroscienceEmergent literacyReadingRecyclingInvarianceAlfabetização e neurociênciaPsicolinguística I examine how neuroscience contributes to the understanding of the processes involved in emergent literacy and reading and to the understandind of recycling of neurons in the left ventral occipitotemporal region for the recognition of invariant features that distinguish the letters between them, and for the recognition of letters and graphemes associated with phonemes with the function of distinguishing meanings. In this region there are projections for areas that process verbal language and meaning: such processes occur in parallel, with simultaneous inputs and outputs information. Recent findings suggest the best methods for emergent literacy and the development of skills in reading and writing, allowed because human neurons are endowed with plasticity for learning new recognitions. It should be noted the more complex learning: overcoming the symmetrical processing of light signals to which neurons of vision are originally programmed.Resumo: Examino como a neurociência contribui para o entendimento dos processos envolvidos na alfabetização e leitura e da reciclagem dos neurônios na região occipitotemporal ventral esquerda para o reconhecimento dos traços invariantes que diferenciam as letras entre si, e para o das letras e dos grafemas associados aos fonemas, com a função de distinguir significados. Dessa região há projeções para as áreas que processam a linguagem verbal e o significado: tais processamentos se dão em paralelo, com entradas e saídas simultâneas da informação. As recentes descobertas indicam os melhores métodos para a alfabetização e para o desenvolvimento das competências em leitura e escrita, pois os neurônios humanos são dotados de plasticidade para a aprendizagem de novos reconhecimentos. Cabe assinalar a reciclagem mais complexa nessa aprendizagem: ultrapassar o processamento simétrico dos sinais luminosos, para o qual os neurônios da visão são originariamente programados. Palavras-chave: neurociências; alfabetização; leitura; reciclagem; invariância.......................................................................................Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-09-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLingüística Aplicadaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12634Letras de Hoje; Vol. 48 No. 3 (2013): Topics in Mother (L1) and Second (L2) Language Acquisition; 277-282Letras de Hoje; Vol. 48 Núm. 3 (2013): Tópicos em Aquisição de Língua Materna (L1) e Segunda Língua (L2); 277-282Letras de Hoje; v. 48 n. 3 (2013): Tópicos em Aquisição de Língua Materna (L1) e Segunda Língua (L2); 277-2821984-77260101-3335reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/12634/9905Scliar-Cabral, Leonorinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-11T16:28:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12634Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2013-09-11T16:28:29Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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