Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Carreiras e Pessoas |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516 |
Resumo: | Considering the complexity of Corporate Education measurement and the growing demand for the return of investment on training and other educational solutions, the objective of this theoretical essay is to propose a conceptual model that analyzes how Corporate Education can be evaluated through improvements in organizational routines and also process innovations. The proposed model comprises specific indicators to measure such impacts, fostering the alignment between Corporate Education and organizational strategy. The theoretical model allows practical applications in Training & Development departments, Corporate Universities and business schools. |
id |
PUC_SP-10_203a5c56fe17e07f3079c63cf3fe9d3c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55516 |
network_acronym_str |
PUC_SP-10 |
network_name_str |
Revista de Carreiras e Pessoas |
repository_id_str |
|
spelling |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual modelEvaluación de los impactos de la educación corporativa en rutinas e innovaciones de procesos: propuesta de modelo conceptualAvaliação dos impactos da educação corporativa nas rotinas e nas inovações de processos: proposta de um modelo conceitualCorporate educationProcess innovationHRM (Human Resource Management) MeasurementEducação corporativaInovações de processosMensuração dos resultados da Gestão de PessoasEducación corporativaInnovaciones de procesosMedición de los resultados de la Gestión de PersonasConsidering the complexity of Corporate Education measurement and the growing demand for the return of investment on training and other educational solutions, the objective of this theoretical essay is to propose a conceptual model that analyzes how Corporate Education can be evaluated through improvements in organizational routines and also process innovations. The proposed model comprises specific indicators to measure such impacts, fostering the alignment between Corporate Education and organizational strategy. The theoretical model allows practical applications in Training & Development departments, Corporate Universities and business schools.Considerando la complejidad de medir las acciones de Educación Corporativa y la creciente demanda de constancia del retorno que la formación y otras soluciones educativas aportan a las organizaciones, el objetivo de este ensayo teórico es proponer un modelo conceptual que analice cómo se puede evaluar la Educación Corporativa a través de mejoras en rutinas organizativas e innovaciones de procesos. El modelo propuesto recomienda indicadores específicos para medir dichos impactos, favoreciendo la alineación de la Educación Corporativa con la estrategia organizacional. El modelo conceptual tiene oportunidades de aplicación práctica en los sectores de formación y desarrollo, universidades corporativas y escuelas de negocios.Considerando a complexidade da mensuração das ações de Educação Corporativa e a crescente demanda de comprovação do retorno que treinamentos e outras soluções educacionais trazem para as organizações, o objetivo deste ensaio teórico é propor um modelo conceitual que analise como a Educação Corporativa pode ser avaliada por meio de melhorias nas rotinas organizacionais e de inovações de processos. O modelo proposto recomenda indicadores específicos para mensurar tais impactos, favorecendo o alinhamento da Educação Corporativa com a estratégia organizacional. O modelo conceitual possui oportunidades de aplicação prática em setores de Treinamento & Desenvolvimento, Universidades Corporativas e escolas de negócio.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2024-01-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5551610.23925/recape.v14i1.55516Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 1 (2024): janeiro/abril; 9-322237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44076https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44077https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44078Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Priscila CarvalhoCarvalho, Rodrigo BaroniNunes, Simone CostaDeMattos, MartaFoureaux, Roberta Campana Rodrigues2024-01-03T04:27:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55516Revistahttps://revistas.pucsp.br/ReCaPehttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2024-01-03T04:27:53Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model Evaluación de los impactos de la educación corporativa en rutinas e innovaciones de procesos: propuesta de modelo conceptual Avaliação dos impactos da educação corporativa nas rotinas e nas inovações de processos: proposta de um modelo conceitual |
title |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model |
spellingShingle |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model Rosa, Priscila Carvalho Corporate education Process innovation HRM (Human Resource Management) Measurement Educação corporativa Inovações de processos Mensuração dos resultados da Gestão de Pessoas Educación corporativa Innovaciones de procesos Medición de los resultados de la Gestión de Personas |
title_short |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model |
title_full |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model |
title_fullStr |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model |
title_full_unstemmed |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model |
title_sort |
Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model |
author |
Rosa, Priscila Carvalho |
author_facet |
Rosa, Priscila Carvalho Carvalho, Rodrigo Baroni Nunes, Simone Costa DeMattos, Marta Foureaux, Roberta Campana Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho, Rodrigo Baroni Nunes, Simone Costa DeMattos, Marta Foureaux, Roberta Campana Rodrigues |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Priscila Carvalho Carvalho, Rodrigo Baroni Nunes, Simone Costa DeMattos, Marta Foureaux, Roberta Campana Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corporate education Process innovation HRM (Human Resource Management) Measurement Educação corporativa Inovações de processos Mensuração dos resultados da Gestão de Pessoas Educación corporativa Innovaciones de procesos Medición de los resultados de la Gestión de Personas |
topic |
Corporate education Process innovation HRM (Human Resource Management) Measurement Educação corporativa Inovações de processos Mensuração dos resultados da Gestão de Pessoas Educación corporativa Innovaciones de procesos Medición de los resultados de la Gestión de Personas |
description |
Considering the complexity of Corporate Education measurement and the growing demand for the return of investment on training and other educational solutions, the objective of this theoretical essay is to propose a conceptual model that analyzes how Corporate Education can be evaluated through improvements in organizational routines and also process innovations. The proposed model comprises specific indicators to measure such impacts, fostering the alignment between Corporate Education and organizational strategy. The theoretical model allows practical applications in Training & Development departments, Corporate Universities and business schools. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-01-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516 10.23925/recape.v14i1.55516 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516 |
identifier_str_mv |
10.23925/recape.v14i1.55516 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44076 https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44077 https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44078 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 1 (2024): janeiro/abril; 9-32 2237-1427 reponame:Revista de Carreiras e Pessoas instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Revista de Carreiras e Pessoas |
collection |
Revista de Carreiras e Pessoas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
recape@pucsp.br |
_version_ |
1798675232239648768 |