Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Priscila Carvalho
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Carvalho, Rodrigo Baroni, Nunes, Simone Costa, DeMattos, Marta, Foureaux, Roberta Campana Rodrigues
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Carreiras e Pessoas
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516
Resumo: Considering the complexity of Corporate Education measurement and the growing demand for the return of investment on training and other educational solutions, the objective of this theoretical essay is to propose a conceptual model that analyzes how Corporate Education can be evaluated through improvements in organizational routines and also process innovations. The proposed model comprises specific indicators to measure such impacts, fostering the alignment between Corporate Education and organizational strategy. The theoretical model allows practical applications in Training & Development departments, Corporate Universities and business schools.
id PUC_SP-10_203a5c56fe17e07f3079c63cf3fe9d3c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55516
network_acronym_str PUC_SP-10
network_name_str Revista de Carreiras e Pessoas
repository_id_str
spelling Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual modelEvaluación de los impactos de la educación corporativa en rutinas e innovaciones de procesos: propuesta de modelo conceptualAvaliação dos impactos da educação corporativa nas rotinas e nas inovações de processos: proposta de um modelo conceitualCorporate educationProcess innovationHRM (Human Resource Management) MeasurementEducação corporativaInovações de processosMensuração dos resultados da Gestão de PessoasEducación corporativaInnovaciones de procesosMedición de los resultados de la Gestión de PersonasConsidering the complexity of Corporate Education measurement and the growing demand for the return of investment on training and other educational solutions, the objective of this theoretical essay is to propose a conceptual model that analyzes how Corporate Education can be evaluated through improvements in organizational routines and also process innovations. The proposed model comprises specific indicators to measure such impacts, fostering the alignment between Corporate Education and organizational strategy. The theoretical model allows practical applications in Training & Development departments, Corporate Universities and business schools.Considerando la complejidad de medir las acciones de Educación Corporativa y la creciente demanda de constancia del retorno que la formación y otras soluciones educativas aportan a las organizaciones, el objetivo de este ensayo teórico es proponer un modelo conceptual que analice cómo se puede evaluar la Educación Corporativa a través de mejoras en rutinas organizativas e innovaciones de procesos. El modelo propuesto recomienda indicadores específicos para medir dichos impactos, favoreciendo la alineación de la Educación Corporativa con la estrategia organizacional. El modelo conceptual tiene oportunidades de aplicación práctica en los sectores de formación y desarrollo, universidades corporativas y escuelas de negocios.Considerando a complexidade da mensuração das ações de Educação Corporativa e a crescente demanda de comprovação do retorno que treinamentos e outras soluções educacionais trazem para as organizações, o objetivo deste ensaio teórico é propor um modelo conceitual que analise como a Educação Corporativa pode ser avaliada por meio de melhorias nas rotinas organizacionais e de inovações de processos. O modelo proposto recomenda indicadores específicos para mensurar tais impactos, favorecendo o alinhamento da Educação Corporativa com a estratégia organizacional. O modelo conceitual possui oportunidades de aplicação prática em setores de Treinamento & Desenvolvimento, Universidades Corporativas e escolas de negócio.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2024-01-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5551610.23925/recape.v14i1.55516Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 1 (2024): janeiro/abril; 9-322237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44076https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44077https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44078Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Priscila CarvalhoCarvalho, Rodrigo BaroniNunes, Simone CostaDeMattos, MartaFoureaux, Roberta Campana Rodrigues2024-01-03T04:27:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55516Revistahttps://revistas.pucsp.br/ReCaPehttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2024-01-03T04:27:53Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
Evaluación de los impactos de la educación corporativa en rutinas e innovaciones de procesos: propuesta de modelo conceptual
Avaliação dos impactos da educação corporativa nas rotinas e nas inovações de processos: proposta de um modelo conceitual
title Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
spellingShingle Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
Rosa, Priscila Carvalho
Corporate education
Process innovation
HRM (Human Resource Management) Measurement
Educação corporativa
Inovações de processos
Mensuração dos resultados da Gestão de Pessoas
Educación corporativa
Innovaciones de procesos
Medición de los resultados de la Gestión de Personas
title_short Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
title_full Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
title_fullStr Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
title_full_unstemmed Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
title_sort Assessment of the impacts of corporate education on routines and process innovations: proposal for a conceptual model
author Rosa, Priscila Carvalho
author_facet Rosa, Priscila Carvalho
Carvalho, Rodrigo Baroni
Nunes, Simone Costa
DeMattos, Marta
Foureaux, Roberta Campana Rodrigues
author_role author
author2 Carvalho, Rodrigo Baroni
Nunes, Simone Costa
DeMattos, Marta
Foureaux, Roberta Campana Rodrigues
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rosa, Priscila Carvalho
Carvalho, Rodrigo Baroni
Nunes, Simone Costa
DeMattos, Marta
Foureaux, Roberta Campana Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Corporate education
Process innovation
HRM (Human Resource Management) Measurement
Educação corporativa
Inovações de processos
Mensuração dos resultados da Gestão de Pessoas
Educación corporativa
Innovaciones de procesos
Medición de los resultados de la Gestión de Personas
topic Corporate education
Process innovation
HRM (Human Resource Management) Measurement
Educação corporativa
Inovações de processos
Mensuração dos resultados da Gestão de Pessoas
Educación corporativa
Innovaciones de procesos
Medición de los resultados de la Gestión de Personas
description Considering the complexity of Corporate Education measurement and the growing demand for the return of investment on training and other educational solutions, the objective of this theoretical essay is to propose a conceptual model that analyzes how Corporate Education can be evaluated through improvements in organizational routines and also process innovations. The proposed model comprises specific indicators to measure such impacts, fostering the alignment between Corporate Education and organizational strategy. The theoretical model allows practical applications in Training & Development departments, Corporate Universities and business schools.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516
10.23925/recape.v14i1.55516
url https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516
identifier_str_mv 10.23925/recape.v14i1.55516
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44076
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44077
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/55516/44078
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Carreiras e Pessoas; v. 14 n. 1 (2024): janeiro/abril; 9-32
2237-1427
reponame:Revista de Carreiras e Pessoas
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Revista de Carreiras e Pessoas
collection Revista de Carreiras e Pessoas
repository.name.fl_str_mv Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv recape@pucsp.br
_version_ 1798675232239648768