The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Carreiras e Pessoas |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024 |
Resumo: | This study analyzes the meaning of the work of higher education teachers from public and private institutions. For this purpose, a descriptive research was carried out using a quantitative approach. The results revealed that for the teachers of the public higher education institution, the aspects that define the definition of work are the feeling of belonging, of being part of a group and the contribution towards society. For the teachers of the private higher education institution, conditions such as the feeling of belonging and the performance of activities in a specific place are also highlighted. |
id |
PUC_SP-10_418925205687986beb7b09622798c52d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54024 |
network_acronym_str |
PUC_SP-10 |
network_name_str |
Revista de Carreiras e Pessoas |
repository_id_str |
|
spelling |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutionsEl significado del trabajo docente: un análisis comparativo entre instituciones de educación superior públicas y privadasO sentido do trabalho docente: uma análise comparativa entre instituições de ensino superior públicas e privadasSentido do trabalhoDocentesEnsino superiorMeaning of workProfessorsUniversity educationSentido del trabajoMaestrosEnseñanza superiorThis study analyzes the meaning of the work of higher education teachers from public and private institutions. For this purpose, a descriptive research was carried out using a quantitative approach. The results revealed that for the teachers of the public higher education institution, the aspects that define the definition of work are the feeling of belonging, of being part of a group and the contribution towards society. For the teachers of the private higher education institution, conditions such as the feeling of belonging and the performance of activities in a specific place are also highlighted.Este estudio analiza el significado del trabajo de los profesores de educación superior de instituciones públicas y privadas. Para ello, se realizó una investigación descriptiva con enfoque cuantitativo. Los resultados revelaron que para los docentes de la institución pública de educación superior, los aspectos que definen la definición del trabajo son el sentimiento de pertenencia, de ser parte de un grupo y el aporte a la sociedad. Para los docentes de la institución de educación superior privada, también se destacan condiciones como el sentimiento de pertenencia y la realización de actividades en un lugar específico.Este estudo analisa o sentido do trabalho dos docentes de ensino superior de instituições públicas e privadas. Para tanto, foi realizada uma pesquisa de natureza descritiva com emprego de abordagem quantitativa. Os resultados revelaram que para os docentes da instituição de ensino superior pública os aspectos que configuram a definição de trabalho são o sentimento de pertencimento, de fazer parte de um grupo e a contribuição em relação à sociedade. Para os docentes da instituição de ensino superior privada são também destacadas condições como o sentimento de pertencer a algo e a realização das atividades em um lugar específico.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2023-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5402410.23925/recape.v13i2.54024Revista de Carreiras e Pessoas; v. 13 n. 2 (2023): maio/agosto; 343-3642237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42233https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42234https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42235Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKern, JulianaCosta, Vânia Medianeira FloresTomazzoni, Gean CarlosSantos, Rita de Cássia Trindade dosBalsan, Laércio André Gassen2023-05-12T21:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54024Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/PRIhttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2023-05-12T21:57:44Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions El significado del trabajo docente: un análisis comparativo entre instituciones de educación superior públicas y privadas O sentido do trabalho docente: uma análise comparativa entre instituições de ensino superior públicas e privadas |
title |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions |
spellingShingle |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions Kern, Juliana Sentido do trabalho Docentes Ensino superior Meaning of work Professors University education Sentido del trabajo Maestros Enseñanza superior |
title_short |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions |
title_full |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions |
title_fullStr |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions |
title_full_unstemmed |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions |
title_sort |
The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions |
author |
Kern, Juliana |
author_facet |
Kern, Juliana Costa, Vânia Medianeira Flores Tomazzoni, Gean Carlos Santos, Rita de Cássia Trindade dos Balsan, Laércio André Gassen |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Vânia Medianeira Flores Tomazzoni, Gean Carlos Santos, Rita de Cássia Trindade dos Balsan, Laércio André Gassen |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kern, Juliana Costa, Vânia Medianeira Flores Tomazzoni, Gean Carlos Santos, Rita de Cássia Trindade dos Balsan, Laércio André Gassen |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sentido do trabalho Docentes Ensino superior Meaning of work Professors University education Sentido del trabajo Maestros Enseñanza superior |
topic |
Sentido do trabalho Docentes Ensino superior Meaning of work Professors University education Sentido del trabajo Maestros Enseñanza superior |
description |
This study analyzes the meaning of the work of higher education teachers from public and private institutions. For this purpose, a descriptive research was carried out using a quantitative approach. The results revealed that for the teachers of the public higher education institution, the aspects that define the definition of work are the feeling of belonging, of being part of a group and the contribution towards society. For the teachers of the private higher education institution, conditions such as the feeling of belonging and the performance of activities in a specific place are also highlighted. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024 10.23925/recape.v13i2.54024 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024 |
identifier_str_mv |
10.23925/recape.v13i2.54024 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42233 https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42234 https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42235 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Carreiras e Pessoas; v. 13 n. 2 (2023): maio/agosto; 343-364 2237-1427 reponame:Revista de Carreiras e Pessoas instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Revista de Carreiras e Pessoas |
collection |
Revista de Carreiras e Pessoas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
recape@pucsp.br |
_version_ |
1809281797212602368 |