The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kern, Juliana
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Costa, Vânia Medianeira Flores, Tomazzoni, Gean Carlos, Santos, Rita de Cássia Trindade dos, Balsan, Laércio André Gassen
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Carreiras e Pessoas
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024
Resumo: This study analyzes the meaning of the work of higher education teachers from public and private institutions. For this purpose, a descriptive research was carried out using a quantitative approach. The results revealed that for the teachers of the public higher education institution, the aspects that define the definition of work are the feeling of belonging, of being part of a group and the contribution towards society. For the teachers of the private higher education institution, conditions such as the feeling of belonging and the performance of activities in a specific place are also highlighted.
id PUC_SP-10_418925205687986beb7b09622798c52d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54024
network_acronym_str PUC_SP-10
network_name_str Revista de Carreiras e Pessoas
repository_id_str
spelling The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutionsEl significado del trabajo docente: un análisis comparativo entre instituciones de educación superior públicas y privadasO sentido do trabalho docente: uma análise comparativa entre instituições de ensino superior públicas e privadasSentido do trabalhoDocentesEnsino superiorMeaning of workProfessorsUniversity educationSentido del trabajoMaestrosEnseñanza superiorThis study analyzes the meaning of the work of higher education teachers from public and private institutions. For this purpose, a descriptive research was carried out using a quantitative approach. The results revealed that for the teachers of the public higher education institution, the aspects that define the definition of work are the feeling of belonging, of being part of a group and the contribution towards society. For the teachers of the private higher education institution, conditions such as the feeling of belonging and the performance of activities in a specific place are also highlighted.Este estudio analiza el significado del trabajo de los profesores de educación superior de instituciones públicas y privadas. Para ello, se realizó una investigación descriptiva con enfoque cuantitativo. Los resultados revelaron que para los docentes de la institución pública de educación superior, los aspectos que definen la definición del trabajo son el sentimiento de pertenencia, de ser parte de un grupo y el aporte a la sociedad. Para los docentes de la institución de educación superior privada, también se destacan condiciones como el sentimiento de pertenencia y la realización de actividades en un lugar específico.Este estudo analisa o sentido do trabalho dos docentes de ensino superior de instituições públicas e privadas. Para tanto, foi realizada uma pesquisa de natureza descritiva com emprego de abordagem quantitativa. Os resultados revelaram que para os docentes da instituição de ensino superior pública os aspectos que configuram a definição de trabalho são o sentimento de pertencimento, de fazer parte de um grupo e a contribuição em relação à sociedade. Para os docentes da instituição de ensino superior privada são também destacadas condições como o sentimento de pertencer a algo e a realização das atividades em um lugar específico.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2023-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5402410.23925/recape.v13i2.54024Revista de Carreiras e Pessoas; v. 13 n. 2 (2023): maio/agosto; 343-3642237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42233https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42234https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42235Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKern, JulianaCosta, Vânia Medianeira FloresTomazzoni, Gean CarlosSantos, Rita de Cássia Trindade dosBalsan, Laércio André Gassen2023-05-12T21:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54024Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/PRIhttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2023-05-12T21:57:44Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
El significado del trabajo docente: un análisis comparativo entre instituciones de educación superior públicas y privadas
O sentido do trabalho docente: uma análise comparativa entre instituições de ensino superior públicas e privadas
title The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
spellingShingle The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
Kern, Juliana
Sentido do trabalho
Docentes
Ensino superior
Meaning of work
Professors
University education
Sentido del trabajo
Maestros
Enseñanza superior
title_short The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
title_full The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
title_fullStr The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
title_full_unstemmed The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
title_sort The meaning of teaching work: a comparative analysis between public and private higher education institutions
author Kern, Juliana
author_facet Kern, Juliana
Costa, Vânia Medianeira Flores
Tomazzoni, Gean Carlos
Santos, Rita de Cássia Trindade dos
Balsan, Laércio André Gassen
author_role author
author2 Costa, Vânia Medianeira Flores
Tomazzoni, Gean Carlos
Santos, Rita de Cássia Trindade dos
Balsan, Laércio André Gassen
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kern, Juliana
Costa, Vânia Medianeira Flores
Tomazzoni, Gean Carlos
Santos, Rita de Cássia Trindade dos
Balsan, Laércio André Gassen
dc.subject.por.fl_str_mv Sentido do trabalho
Docentes
Ensino superior
Meaning of work
Professors
University education
Sentido del trabajo
Maestros
Enseñanza superior
topic Sentido do trabalho
Docentes
Ensino superior
Meaning of work
Professors
University education
Sentido del trabajo
Maestros
Enseñanza superior
description This study analyzes the meaning of the work of higher education teachers from public and private institutions. For this purpose, a descriptive research was carried out using a quantitative approach. The results revealed that for the teachers of the public higher education institution, the aspects that define the definition of work are the feeling of belonging, of being part of a group and the contribution towards society. For the teachers of the private higher education institution, conditions such as the feeling of belonging and the performance of activities in a specific place are also highlighted.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024
10.23925/recape.v13i2.54024
url https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024
identifier_str_mv 10.23925/recape.v13i2.54024
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42233
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42234
https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/54024/42235
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Carreiras e Pessoas; v. 13 n. 2 (2023): maio/agosto; 343-364
2237-1427
reponame:Revista de Carreiras e Pessoas
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Revista de Carreiras e Pessoas
collection Revista de Carreiras e Pessoas
repository.name.fl_str_mv Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv recape@pucsp.br
_version_ 1809281797212602368