Management competencies assessment: pilot project at the Diretoria Geral Administrativa of the Tribunal de Justiça de Santa Catarina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cascais, Bruna Fernandes Alves
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Lemos, Dannyela da Cunha
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Carreiras e Pessoas
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/53892
Resumo: The purpose is to analyze the process of implementing a pilot project for the assessment of managerial skills at the TJSC. It is a case study, of a qualitative nature, whose data collection included bibliographic, documentary research and application of questionnaires. 354 evaluations were carried out relative to 114 managers, as well as parallel questionnaires were applied to complement the data with the employees and the evaluated managers. The results pointed to strengths, such as the involvement of the actors and the clarity of the assessment tool, but they also brought points for improvement, such as the need to raise awareness and make the process widely known.
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spelling Management competencies assessment: pilot project at the Diretoria Geral Administrativa of the Tribunal de Justiça de Santa CatarinaEvaluación de competencias gerenciales: proyecto piloto en la Diretoria Geral Administrativa del Tribunal de Justiça de Santa CatarinaAvaliação de competências gerenciais: projeto piloto na Diretoria Geral Administrativa do Tribunal de Justiça de Santa CatarinaCompetênciasCompetências gerenciaisAvaliação de competências gerenciaisCompetenciesManagerial competenciesManagement competencies assessmentCompetenciasCompetencias gerencialesEvaluación de competencias gerencialesThe purpose is to analyze the process of implementing a pilot project for the assessment of managerial skills at the TJSC. It is a case study, of a qualitative nature, whose data collection included bibliographic, documentary research and application of questionnaires. 354 evaluations were carried out relative to 114 managers, as well as parallel questionnaires were applied to complement the data with the employees and the evaluated managers. The results pointed to strengths, such as the involvement of the actors and the clarity of the assessment tool, but they also brought points for improvement, such as the need to raise awareness and make the process widely known.El propósito es analizar el proceso de implementación de un proyecto piloto para la evaluación de habilidades gerenciales en el TJSC. Se trata de un estudio de caso, de carácter cualitativo, cuya recogida de datos incluyó investigación bibliográfica, documental y aplicación de cuestionarios. Se realizaron 354 evaluaciones relativas a 114 gerentes, así como se aplicaron cuestionarios paralelos para complementar los datos con los empleados y los gerentes evaluados. Los resultados apuntaron fortalezas, como la implicación de los actores y la claridad de la herramienta de evaluación, pero también aportaron puntos de mejora, como la necesidad de sensibilizar y dar a conocer ampliamente el proceso.O objetivo é analisar o processo de implantação de um projeto piloto de avaliação de competências gerenciais no TJSC. Trata-se de um estudo de caso, de natureza qualitativa, cuja coleta de dados compreendeu pesquisa bibliográfica, documental e aplicação de questionários. Foram realizadas 354 avaliações relativas a 114 gestores, bem como aplicados questionários paralelos para complementar os dados junto aos colaboradores e aos gestores avaliados. Os resultados apontaram para pontos fortes, tais como o envolvimento dos atores e a clareza da ferramenta de avaliação, mas também trouxeram pontos para melhoria, tais como necessidade de sensibilização e de ampla divulgação do processo.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)2023-01-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/xmlhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/5389210.23925/recape.v13i1.53892Revista de Carreiras e Pessoas; v. 13 n. 1 (2023): janeiro/abril; 73-902237-1427reponame:Revista de Carreiras e Pessoasinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/53892/41534https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/53892/41535https://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/article/view/53892/41536Copyright (c) 2023 Revista de Carreiras e Pessoashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCascais, Bruna Fernandes AlvesLemos, Dannyela da Cunha2023-01-09T20:12:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53892Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/ReCaPe/PRIhttps://revistas.pucsp.br//index.php/ReCaPe/oairecape@pucsp.br2237-14272237-1427opendoar:2023-01-09T20:12:02Revista de Carreiras e Pessoas - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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