Momentos-chave na experiência do omnishopper: um estudo construtivista da teoria fundamentada em dados

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pastore, Ricardo
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32558
Resumo: Retail has become an activity that mixes physical and digital touchpoints. Retail companies are struggling to integrate them under omnichannel strategies, in order to meet users' requirements that, on the other hand, develop quickly new pieces of knowledge applied immediately to their shopping experiences, seeking to exceed their expectations regarding utility and pleasure. It shows a concept model proving that users enjoy researching and, thus, it develops new cognitive resources that are applied in shopping experiences triggering new emotional resources development. The new cognitive and emotional resources are applied to the touchpoints to carry out experiences evaluated in the end by the meaning to the users' life. A constructivist study of Grounded Theory (Charmaz, 2014) was carried out to theorize key moments in users' experience at retail touchpoints. Data was the collection in two phases were performed, the first for convenience, with a sample of five participants and the other theoretical, with eleven. The data were collected through the WhatsApp audio application, transcribed using the Google Documents Dictate feature. The codes were constructed using Quirkos. The key moments are stated as contact made with the use of cognitive and emotional resources and evaluated as those that make sense in users' experiences in omnichannel retail
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It shows a concept model proving that users enjoy researching and, thus, it develops new cognitive resources that are applied in shopping experiences triggering new emotional resources development. The new cognitive and emotional resources are applied to the touchpoints to carry out experiences evaluated in the end by the meaning to the users' life. A constructivist study of Grounded Theory (Charmaz, 2014) was carried out to theorize key moments in users' experience at retail touchpoints. Data was the collection in two phases were performed, the first for convenience, with a sample of five participants and the other theoretical, with eleven. The data were collected through the WhatsApp audio application, transcribed using the Google Documents Dictate feature. The codes were constructed using Quirkos. The key moments are stated as contact made with the use of cognitive and emotional resources and evaluated as those that make sense in users' experiences in omnichannel retailO varejo se transformou em uma atividade que mescla pontos-de-contato físicos e digitais. As empresas varejistas trabalham com dificuldades para integrá-los sob estratégias omnichannel, afim de atender as exigências do usuário que, ao contrário, desenvolve rapidamente novos conhecimentos e os aplica em experiências de compra que superam suas expectativas em relação a utilidade e ao prazer. Esta pesquisa apresenta um modelo constituído por momentoschave na experiência de compra no varejo, demonstrando que o usuário omnichannel gosta de pesquisar e assim desenvolve novos recursos cognitivos que são aplicados em experiências de compra que provocam o desenvolvimento de novos recursos emocionais. Os novos recursos, cognitivos e emocionais, são aplicados nos pontos-de-contato para a realização da experiência que será avaliada no final pelo sentido que faz na vida do usuário. Um estudo construtivista da Teoria Fundamentada em Dados (Charmaz, 2014) foi realizado para teorizar os momentoschave na experiência dos usuários de pontos-de-contato do varejo. Foram realizadas duas fases de coleta de dados, a inicial por conveniência, com uma amostra de cinco participantes e outra teórica, com onze. Os dados foram coletados por meio do aplicativo WhatsApp em áudio, transcritos com uso do recurso Ditado do Google Documentos e codificados com auxilio do Quirkos. Os momentos-chave ficaram definidos como contatos realizados com uso de recursos cognitivos e emocionais e são avaliados como os que fazem sentido nas experiências do usuário no varejo omnichannelporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOLoja do futuroExperiência do usuário omnichannelTeoria fundamentada em dadosUso do WhatsApp em pesquisas qualitativasFuture storeOmnichannel user experienceGrounded theoryWhatsApp in qualitative researchMomentos-chave na experiência do omnishopper: um estudo construtivista da teoria fundamentada em dadosKey moments in the omnishopper experience: a grounded theory constructivist studyinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALRicardo Pastore.pdfapplication/pdf7674545https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32558/1/Ricardo%20Pastore.pdfb5585ac67b6ad926163b1a929a30d97fMD51TEXTRicardo Pastore.pdf.txtRicardo Pastore.pdf.txtExtracted texttext/plain443556https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32558/2/Ricardo%20Pastore.pdf.txtd25ff58b2cd83e1caaa5e2264cd5ca05MD52THUMBNAILRicardo Pastore.pdf.jpgRicardo Pastore.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1207https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32558/3/Ricardo%20Pastore.pdf.jpgc1f90f5c2959c899dc7012c9a7c1131aMD53handle/325582023-06-02 08:17:52.511oai:repositorio.pucsp.br:handle/32558Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-02T11:17:52Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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