Análise da produtividade da venda pelo WhatsApp para a determinação do quadro de uma loja varejista
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
Texto Completo: | https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3098 |
Resumo: | In this course conclusion work, the case study of a retail store will be presented, in which it implemented a new sales channel through the WhatsApp application and which, due to the intensification of the flow of virtual customers in recent years, gave rise to the need for creation of a new specific position for making sales through this new omnichannel method. The general objective of this research is to stipulate an ideal number of people who should occupy this new position, without overloading them with demands and also without generating idle time, thus ensuring that there are no bottlenecks or extra expenses due to lack or excess of employees in this function. It is proposed, therefore, to present calculations and indicators through the data collected and made available by the company, as well as the creation of the mapping of service processes through observations made to the sales flows of this new channel, whether due to the customer's or the employee's vision. Applying the calculation, it is obtained that the ideal productivity of an employee is 1.9 contacts per hour, indicating that the capacity of a salesperson is 241 customer contacts per month, making it necessary to hire more employees if this number is higher. From this perspective, the ideal number of employees for this new digital sales channel can be stipulated through the calculation of productivity so that the profit of the store studied increases significantly, reaching a growth of 239% compared to the months in which there was no application of the calculation. |
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Análise da produtividade da venda pelo WhatsApp para a determinação do quadro de uma loja varejistaOmnichannelProdutividadeWhatsAppCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOIn this course conclusion work, the case study of a retail store will be presented, in which it implemented a new sales channel through the WhatsApp application and which, due to the intensification of the flow of virtual customers in recent years, gave rise to the need for creation of a new specific position for making sales through this new omnichannel method. The general objective of this research is to stipulate an ideal number of people who should occupy this new position, without overloading them with demands and also without generating idle time, thus ensuring that there are no bottlenecks or extra expenses due to lack or excess of employees in this function. It is proposed, therefore, to present calculations and indicators through the data collected and made available by the company, as well as the creation of the mapping of service processes through observations made to the sales flows of this new channel, whether due to the customer's or the employee's vision. Applying the calculation, it is obtained that the ideal productivity of an employee is 1.9 contacts per hour, indicating that the capacity of a salesperson is 241 customer contacts per month, making it necessary to hire more employees if this number is higher. From this perspective, the ideal number of employees for this new digital sales channel can be stipulated through the calculation of productivity so that the profit of the store studied increases significantly, reaching a growth of 239% compared to the months in which there was no application of the calculation.Neste trabalho de conclusão de curso será apresentado o estudo de caso de uma loja varejista, no qual implementou um novo canal de vendas através do aplicativo WhatsApp e que por conta da intensificação do fluxo de clientes virtuais nos últimos anos, surgiu a necessidade da criação de um novo cargo específico para a realização das vendas através deste novo método omnichannel. O objetivo geral desta pesquisa é estipular um número ideal de pessoas que devem ocupar este novo cargo, sem que os sobrecarregue de demandas e também sem gerar tempo ocioso, assim fazendo com que não haja gargalos nem despesas extras por falta ou excesso de colaboradores nesta função. Propõe-se, assim, apresentar cálculos e indicadores através dos dados coletados e disponibilizados pela empresa bem como a criação do mapeamento dos processos de atendimento através de observações realizadas aos fluxos de venda deste novo canal, seja em virtude da visão do cliente ou do colaborador. Aplicando o cálculo, se obtém que a produtividade ideal de um colaborador é de 1,9 atendimentos por hora apontando que a capacidade de um vendedor é de 241 contatos de clientes por mês, se fazendo necessário a contratação de mais colaboradores caso este número seja maior. Sob essa ótica, o número de colaboradores ideal para este novo canal de vendas digitais pode ser estipulado através do cálculo da produtividade de forma que o lucro da loja estudada aumente significativamente, chegando a crescer 239% em comparação com os meses em que não houve aplicação do cálculo.Centro Universitário CesucaBrasilCesucaPrates, Caroline Chagashttp://lattes.cnpq.br/1852302868770012Lima, Arthur Vieira de2021-12-29T14:30:00Z2021-12-312021-12-29T14:30:00Z2021-12-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/3098porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubasinstname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)instacron:CUB2021-12-29T14:30:51Zoai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/3098Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.brazcubas.edu.br/oai/requestbibli@brazcubas.edu.bropendoar:2021-12-29T14:30:51Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)false |
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