Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1029 |
Resumo: | This current work aimed to study the purchase consumer process and analyze the factors that influence the decision-making products. More specifically, understand whether the consumer understands the concept of traceability and if traceability is a clear choice in the fruits purchasing decisions of consumers.In order to understand such purpose, an organization of the theorical references was sought on consumer behavior and purchasing decision process. Also treated the influence factors on consumer decisionmaking that most suited this study like: values and attitudes, beliefs, opinions, knowledge and learning.After that, this references incorporated the concept of traceability and its influence in ensuring food safety, as well as the existing legislations and an overview of fruit consumption in Brazil. The empirical study was based on the response of 324 consumers and buyers of fruit in the São Paulo region.The field study revealed that the greatest benefit find on traceability is costumer safety and that it is considered important as an inhibitor of risk or harm to health due to comsuption of adultared or contaminated food. This finding confirms that more and more consumers are concerned about their safety.The product has its own history and the customer wants to know it |
id |
PUC_SP-1_30f917917595f26575a26b8fb9a28af7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/1029 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Serralvo, Francisco Antoniohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4443588H3Costa, Flávia Ponte Bandeira S.2016-04-25T16:44:28Z2012-06-282012-05-23Costa, Flávia Ponte Bandeira S.. Traceability as a deciding factor for buying fruit. 2012. 124 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1029This current work aimed to study the purchase consumer process and analyze the factors that influence the decision-making products. More specifically, understand whether the consumer understands the concept of traceability and if traceability is a clear choice in the fruits purchasing decisions of consumers.In order to understand such purpose, an organization of the theorical references was sought on consumer behavior and purchasing decision process. Also treated the influence factors on consumer decisionmaking that most suited this study like: values and attitudes, beliefs, opinions, knowledge and learning.After that, this references incorporated the concept of traceability and its influence in ensuring food safety, as well as the existing legislations and an overview of fruit consumption in Brazil. The empirical study was based on the response of 324 consumers and buyers of fruit in the São Paulo region.The field study revealed that the greatest benefit find on traceability is costumer safety and that it is considered important as an inhibitor of risk or harm to health due to comsuption of adultared or contaminated food. This finding confirms that more and more consumers are concerned about their safety.The product has its own history and the customer wants to know itA presente dissertação teve como objetivo estudar o processo de compra dos consumidores e analisar os fatores que influenciam a tomada de decisão por produtos. Mais especificamente, procurou-se compreender se o consumidor entende o conceito de rastreabilidade e se a rastreabilidade é uma opção clara na decisão de compra de frutas desse consumidor. Para atingir esse objetivo buscou-se organizar o referencial teórico sobre os estudos do comportamento do consumidor e o processo de decisão de compras. Também foram tratados os fatores de influência no processo de tomada de decisão do consumidor que mais se adequavam a este estudo: valores e atitudes, crenças, opiniões e conhecimento e aprendizagem. Na sequência, esse referencial incorporou a conceituação de rastreabilidade e sua influência na garantia de um alimento seguro, bem como as legislações existentes sobre o assunto e um panorama do consumo de frutas no Brasil. O estudo empírico foi baseado na resposta de 324 consumidores e compradores de frutas da Grande São Paulo. O estudo de campo revelou que o maior benefício ligado a rastreabilidade é a segurança do consumidor e que esta é considerada um importante inibidor de riscos ou prejuízos a saúde devido ao consumo de alimentos adulterados ou contaminados. Essa conclusão confirma que cada vez mais o consumidor tem-se preocupado com a sua segurança. O produto tem a sua história e o consumidor quer conhecê-laapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2231/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisComportamentoConsumidorRastreabilidadeSegurança do consumidorProcesso de compraBehaviorConsumerTraceabilityConsumer safetyCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAORastreabilidade como fator de decisão de compra de frutasTraceability as a deciding factor for buying fruitDissertaçãoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTFlavia Ponte Bandeira Serrao da Costa.pdf.txtFlavia Ponte Bandeira Serrao da Costa.pdf.txtExtracted texttext/plain189376https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1029/3/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf.txt56a6b6be56f817b2501f91acdf06e250MD53ORIGINALFlavia Ponte Bandeira Serrao da Costa.pdfapplication/pdf1527491https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1029/1/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf17b63a56736e15009cebfc80e71cb951MD51THUMBNAILFlavia Ponte Bandeira Serrao da Costa.pdf.jpgFlavia Ponte Bandeira Serrao da Costa.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2872https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1029/2/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf.jpg73d239c6723287a6b4803ff5bff25093MD52handle/10292022-08-22 19:29:27.845oai:repositorio.pucsp.br:handle/1029Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-08-22T22:29:27Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Traceability as a deciding factor for buying fruit |
title |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
spellingShingle |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas Costa, Flávia Ponte Bandeira S. Comportamento Consumidor Rastreabilidade Segurança do consumidor Processo de compra Behavior Consumer Traceability Consumer safety CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
title_full |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
title_fullStr |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
title_full_unstemmed |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
title_sort |
Rastreabilidade como fator de decisão de compra de frutas |
author |
Costa, Flávia Ponte Bandeira S. |
author_facet |
Costa, Flávia Ponte Bandeira S. |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Serralvo, Francisco Antonio |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4443588H3 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Flávia Ponte Bandeira S. |
contributor_str_mv |
Serralvo, Francisco Antonio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comportamento Consumidor Rastreabilidade Segurança do consumidor Processo de compra |
topic |
Comportamento Consumidor Rastreabilidade Segurança do consumidor Processo de compra Behavior Consumer Traceability Consumer safety CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Behavior Consumer Traceability Consumer safety |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
This current work aimed to study the purchase consumer process and analyze the factors that influence the decision-making products. More specifically, understand whether the consumer understands the concept of traceability and if traceability is a clear choice in the fruits purchasing decisions of consumers.In order to understand such purpose, an organization of the theorical references was sought on consumer behavior and purchasing decision process. Also treated the influence factors on consumer decisionmaking that most suited this study like: values and attitudes, beliefs, opinions, knowledge and learning.After that, this references incorporated the concept of traceability and its influence in ensuring food safety, as well as the existing legislations and an overview of fruit consumption in Brazil. The empirical study was based on the response of 324 consumers and buyers of fruit in the São Paulo region.The field study revealed that the greatest benefit find on traceability is costumer safety and that it is considered important as an inhibitor of risk or harm to health due to comsuption of adultared or contaminated food. This finding confirms that more and more consumers are concerned about their safety.The product has its own history and the customer wants to know it |
publishDate |
2012 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2012-06-28 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2012-05-23 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-25T16:44:28Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
Dissertação info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Costa, Flávia Ponte Bandeira S.. Traceability as a deciding factor for buying fruit. 2012. 124 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1029 |
identifier_str_mv |
Costa, Flávia Ponte Bandeira S.. Traceability as a deciding factor for buying fruit. 2012. 124 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1029 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1029/3/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1029/1/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1029/2/Flavia%20Ponte%20Bandeira%20Serrao%20da%20Costa.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
56a6b6be56f817b2501f91acdf06e250 17b63a56736e15009cebfc80e71cb951 73d239c6723287a6b4803ff5bff25093 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277831295795200 |