A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scotti, Ellen Aparecida Silva
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36174
Resumo: This monograph analysedthe functionality of children with Down’s Syndrome’s inclusion in regular schools, concerning the current cenario, where inclusion is still used in some cases to nominate integrative actions. This research was based completely on theoretical references, emphasizing in authors that explain Down’s Syndrome and endorse these children’s inclusion in regular school. The importance of pedagogical practice for proper development of children with Down’s Syndrome is also highlighted. This research aim was to comprehend how it happens and if this inclusive work is possible once it’s known about the complexity and seriousness that a work with intellectual deficiency children involves. It can therefore be concluded that it is possible and this work demands effort, dedication and knowledge, it’s a slow pace but one can consider that the advances were satisfactory despite scholar inclusion was recently established. It would suffice that people stay aware that is necessary to break paradigms and change our actions to make a school for all
id PUC_SP-1_349c0fd16bd5b43dc6ad527d2162c0a4
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/36174
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Raiça, DarcyScotti, Ellen Aparecida Silva2023-07-10T15:32:21Z2023-07-10T15:32:21Z2016-12-01Scotti, Ellen Aparecida Silva. A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36174This monograph analysedthe functionality of children with Down’s Syndrome’s inclusion in regular schools, concerning the current cenario, where inclusion is still used in some cases to nominate integrative actions. This research was based completely on theoretical references, emphasizing in authors that explain Down’s Syndrome and endorse these children’s inclusion in regular school. The importance of pedagogical practice for proper development of children with Down’s Syndrome is also highlighted. This research aim was to comprehend how it happens and if this inclusive work is possible once it’s known about the complexity and seriousness that a work with intellectual deficiency children involves. It can therefore be concluded that it is possible and this work demands effort, dedication and knowledge, it’s a slow pace but one can consider that the advances were satisfactory despite scholar inclusion was recently established. It would suffice that people stay aware that is necessary to break paradigms and change our actions to make a school for allA presente monografia analisou a funcionalidade da inclusão escolar de crianças com Síndrome de Down em escolas regulares, com a preocupação no cenário atual, onde a inclusão ainda é utilizada em alguns casos para nomear ações integrativas. A pesquisa apoiou-se totalmente em referencial teórico, enfatizando autores que explicam a Síndrome de Down e autores que defendem a inclusão destas crianças na escola regular. Destaca-se também a importância da prática pedagógica para o desenvolvimento adequado de crianças com a Sindrome de Down. A finalidade da pesquisa foi compreender como acontece e se é possível esse trabalho inclusivo, uma vez que, sabemos da complexidade e seriedade que envolve um trabalho com crianças que possuem Deficiência Intelectual. Pode-se concluir que sim, é possível e está acontecendo esse trabalho que exige empenho, dedicação e embasamento, o ritmo é lento, mas levamos em consideração que os avanços foram satisfatórios decorrentes do pouco tempo que a inclusão escolar passou a acontecer. Basta que as pessoas se conscientizem de que é necessário quebrar paradigmas e transformamos nossas ações para efetuar uma escola para todosporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Educação Inclusiva e Deficiência IntelectualPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOInclusãoSíndrome de DownEscola regularDeficiência intelectualInclusionDown’s SyndromeRegular Scholl (Mainstream Education)Intellectual deficiencyA inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regularinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdfapplication/pdf243814https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/1/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdffaf855e068046d430eba832b2ad4e49bMD51TEXTELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.txtELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.txtExtracted texttext/plain81311https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/2/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf.txt564f46cebe94536dc64abc4da14bffb0MD52THUMBNAILELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.jpgELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1238https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/3/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf.jpgf1a28a539c1a79f230b179242d455cb3MD53handle/361742023-07-11 01:08:02.773oai:repositorio.pucsp.br:handle/36174Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-11T04:08:02Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
title A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
spellingShingle A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
Scotti, Ellen Aparecida Silva
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO
Inclusão
Síndrome de Down
Escola regular
Deficiência intelectual
Inclusion
Down’s Syndrome
Regular Scholl (Mainstream Education)
Intellectual deficiency
title_short A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
title_full A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
title_fullStr A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
title_full_unstemmed A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
title_sort A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
author Scotti, Ellen Aparecida Silva
author_facet Scotti, Ellen Aparecida Silva
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Raiça, Darcy
dc.contributor.author.fl_str_mv Scotti, Ellen Aparecida Silva
contributor_str_mv Raiça, Darcy
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO
topic CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO
Inclusão
Síndrome de Down
Escola regular
Deficiência intelectual
Inclusion
Down’s Syndrome
Regular Scholl (Mainstream Education)
Intellectual deficiency
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusão
Síndrome de Down
Escola regular
Deficiência intelectual
dc.subject.eng.fl_str_mv Inclusion
Down’s Syndrome
Regular Scholl (Mainstream Education)
Intellectual deficiency
description This monograph analysedthe functionality of children with Down’s Syndrome’s inclusion in regular schools, concerning the current cenario, where inclusion is still used in some cases to nominate integrative actions. This research was based completely on theoretical references, emphasizing in authors that explain Down’s Syndrome and endorse these children’s inclusion in regular school. The importance of pedagogical practice for proper development of children with Down’s Syndrome is also highlighted. This research aim was to comprehend how it happens and if this inclusive work is possible once it’s known about the complexity and seriousness that a work with intellectual deficiency children involves. It can therefore be concluded that it is possible and this work demands effort, dedication and knowledge, it’s a slow pace but one can consider that the advances were satisfactory despite scholar inclusion was recently established. It would suffice that people stay aware that is necessary to break paradigms and change our actions to make a school for all
publishDate 2016
dc.date.issued.fl_str_mv 2016-12-01
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2023-07-10T15:32:21Z
dc.date.available.fl_str_mv 2023-07-10T15:32:21Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Scotti, Ellen Aparecida Silva. A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36174
identifier_str_mv Scotti, Ellen Aparecida Silva. A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016.
url https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36174
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv Brasil
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Educação
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/1/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/2/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/3/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv faf855e068046d430eba832b2ad4e49b
564f46cebe94536dc64abc4da14bffb0
f1a28a539c1a79f230b179242d455cb3
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277928839577600