A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36174 |
Resumo: | This monograph analysedthe functionality of children with Down’s Syndrome’s inclusion in regular schools, concerning the current cenario, where inclusion is still used in some cases to nominate integrative actions. This research was based completely on theoretical references, emphasizing in authors that explain Down’s Syndrome and endorse these children’s inclusion in regular school. The importance of pedagogical practice for proper development of children with Down’s Syndrome is also highlighted. This research aim was to comprehend how it happens and if this inclusive work is possible once it’s known about the complexity and seriousness that a work with intellectual deficiency children involves. It can therefore be concluded that it is possible and this work demands effort, dedication and knowledge, it’s a slow pace but one can consider that the advances were satisfactory despite scholar inclusion was recently established. It would suffice that people stay aware that is necessary to break paradigms and change our actions to make a school for all |
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Raiça, DarcyScotti, Ellen Aparecida Silva2023-07-10T15:32:21Z2023-07-10T15:32:21Z2016-12-01Scotti, Ellen Aparecida Silva. A inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regular. 2016. Monografia de Especialização (Especialização em Educação Inclusiva e Deficiência Intelectual) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2016.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36174This monograph analysedthe functionality of children with Down’s Syndrome’s inclusion in regular schools, concerning the current cenario, where inclusion is still used in some cases to nominate integrative actions. This research was based completely on theoretical references, emphasizing in authors that explain Down’s Syndrome and endorse these children’s inclusion in regular school. The importance of pedagogical practice for proper development of children with Down’s Syndrome is also highlighted. This research aim was to comprehend how it happens and if this inclusive work is possible once it’s known about the complexity and seriousness that a work with intellectual deficiency children involves. It can therefore be concluded that it is possible and this work demands effort, dedication and knowledge, it’s a slow pace but one can consider that the advances were satisfactory despite scholar inclusion was recently established. It would suffice that people stay aware that is necessary to break paradigms and change our actions to make a school for allA presente monografia analisou a funcionalidade da inclusão escolar de crianças com Síndrome de Down em escolas regulares, com a preocupação no cenário atual, onde a inclusão ainda é utilizada em alguns casos para nomear ações integrativas. A pesquisa apoiou-se totalmente em referencial teórico, enfatizando autores que explicam a Síndrome de Down e autores que defendem a inclusão destas crianças na escola regular. Destaca-se também a importância da prática pedagógica para o desenvolvimento adequado de crianças com a Sindrome de Down. A finalidade da pesquisa foi compreender como acontece e se é possível esse trabalho inclusivo, uma vez que, sabemos da complexidade e seriedade que envolve um trabalho com crianças que possuem Deficiência Intelectual. Pode-se concluir que sim, é possível e está acontecendo esse trabalho que exige empenho, dedicação e embasamento, o ritmo é lento, mas levamos em consideração que os avanços foram satisfatórios decorrentes do pouco tempo que a inclusão escolar passou a acontecer. Basta que as pessoas se conscientizem de que é necessário quebrar paradigmas e transformamos nossas ações para efetuar uma escola para todosporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Educação Inclusiva e Deficiência IntelectualPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOInclusãoSíndrome de DownEscola regularDeficiência intelectualInclusionDown’s SyndromeRegular Scholl (Mainstream Education)Intellectual deficiencyA inclusão da criança com Síndrome de Down na escola regularinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdfapplication/pdf243814https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/1/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdffaf855e068046d430eba832b2ad4e49bMD51TEXTELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.txtELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.txtExtracted texttext/plain81311https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/2/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf.txt564f46cebe94536dc64abc4da14bffb0MD52THUMBNAILELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.jpgELLEN APARECIDA SILVA SCOTTI.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1238https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36174/3/ELLEN%20APARECIDA%20SILVA%20SCOTTI.pdf.jpgf1a28a539c1a79f230b179242d455cb3MD53handle/361742023-07-11 01:08:02.773oai:repositorio.pucsp.br:handle/36174Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-11T04:08:02Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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